SME

Hyundai Matrix II.

Veľkopriestorový Hyundai Matrix prešiel modernizáciou, ktorá mu výrazne prospela. Okrem drobných kozmetických detailov zaujme novým naftovým motorom 1,5 CRDi.

Veľkopriestorový Hyundai Matrix prešiel modernizáciou, ktorá mu výrazne prospela. Okrem drobných kozmetických detailov zaujme novým naftovým motorom 1,5 CRDi.

Pôvodnú podobu kompaktného minivanu Matrix (4025 mm dlhý, 1740 mm široký a 1635 mm vysoký) navrhol známy taliansky dizajnér Pininfarina. Pri plnom obsadení poskytne modernizovaný Matrix batožinový priestor objemu 350 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel objem vzrastie na 740 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K tradičným kladom modelu určite patrí veľký vnútorný priestor a posúvateľné zadné sedadlá. 

SkryťVypnúť reklamu

 

Okrem ľahkých vylepšení exteriéru i interiéru, ktoré „Pininfarinov“ základ opät zaktualizovali, je pri Matrixe nový predovšetkým turbodieselový motor s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla (VGT) a vyšším výkonom. Doterajšie benzínové motory 1,6i 16V DOHC s výkonom 103k a 1,8i 16V DOHC s výkonom 123 koní zostali bezo zmeny. Výbehový trojvalcový turbodiesel však nahradil úplne nový motor 1,5 CRDi spĺňajúci normu Euro 3. Zdvihový objem 1493 cm3 zostal rovnaký ale zvýšil sa výkon až na 75 kW (102 koní pri 4000 otáčkach za minútu).

Maximálny krútiaci moment 235 Nm začína už pri otáčkach 2000 min-1. Pozitívne zemny v motore má na svedomí priame vysokotlakové vstrekovanie paliva Common Rail a premenlivá geometria statoru turbodúchadla. V závislosti od zaťaženia motora dochádza k natočeniu tzv. rozvádzacích lopatiek. Tento systém označovaný zkratkou VGT (Variable Geometry Turbocharger) zaisťuje vyššiu účinnosť preplňovania, obzvlášť rýchlejší nárast plniaceho tlaku turbodúchadla už v nízkych otáčkach. Natáčaním rozvádzacích lopatiek statoru turbodúchadla možno výrazne zmierniť tzv. turboefekt nízkych otáčok, teda oneskorenú  reakciu motora na zošliapnutie plynového pedálu. To spôsobuje nízka rýchlosť malého množstva výfukových plynov. Systém VGT dokáže lepšie odobrať energiu výfukových plynov aj pri ich malom množstve, a tým zvýšiť schopnosť akcelerácie turbíny plniacej motor kyslíkom. Výsledkom technického zlepšenia je zvýšenie krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok a zrýchlenie reakcie motora na pokyny plynového pedálu.

SkryťVypnúť reklamu

 Matrix s novým turbodieslom spĺňajúcim emisnú normu Euro 3 dosahuje maximálnu rýchlosť 164 km/h a z miesta na 100 km/h zrýchli za 14,3 sekúnd, pričom kombinovaná spotreba sa drží na skvelej hodnote 5,4 litra nafty na 100 km jazdy. Matrix s novým motorom 1,5 CRDi a systémom VGT je na slovenskom trhu dostupný za 619 900 Sk.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu