SME

Ako by dnes vyzerala Škoda 1203? Mladý dizajnér sa pokúsil o jej modernú podobu

Môže využiť podvozok od Volkswagenu.

Stará a nová Škoda 1203.Stará a nová Škoda 1203. (Zdroj: Škoda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

MLADÁ BOLESLAV. Na cestách ju dnes už málokedy stretneme. Stala sa československou ikonou a to aj napriek tomu, že vodičov trápila nespoľahlivosťou a nízkym výkonom. Škoda 1203 ožíva ako vízia moderného mikrobusu z pera 31-ročného dizajnéra Daniela Hájeka.

Jeho život je so Škodou prepojený už od detstva. Legendárnu 1203 vo verzii valník šoféroval u starkých na poľných cestách už ako 15-ročný.

Neskôr sa po štúdiu grafického dizajnu zameral na dopravné prostriedky na Fakulte dizajnu a umenia Ladislava Sutnara v Plzni. Od roku 2016 pracuje v Škode ako dizajnér užívateľských rozhraní a podieľal sa vývoji palubného systému pre novú Octaviu aj Enyaq iV.

SkryťVypnúť reklamu

Prečo sa teda Hájek rozhodol nanovo nakresliť jednu z najhorších, ale zároveň tvarovo podarených škodoviek v histórii značky?

Veľká rodinná Škoda v ponuke chýba

„Bavili sme sa o tom s kolegami, že keď mám skúsenosti s 1203, mohol by som ju skúsiť oživiť pre nové tisícročie, ale zároveň si myslím, že by takéto auto dnes značke Škoda veľmi pristalo,“ hovorí autor dizajnu modernej 1203.

Pri prvom pohľade si zrejme každý hneď nevybaví starú "razdvatrojku", ale niektoré prvky sú celkom dobre čitateľné.

„Chcel som, aby z mojej štúdie bolo cítiť, že je to to auto, ale aby to zároveň nebolo prvoplánové retro riešenie. Navrhoval som moderné vozidlo s odkazom na legendu,“ vysvetľuje Hájek.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7PZ7 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu