SME
reklama

Audi A1 zrejme skončí bez priameho nástupcu, náhrada sa pomaly črtá

V hre je nadviazanie na netradičný model z roku 1999.

Koncept Audi AI:ME z roku 2019.Koncept Audi AI:ME z roku 2019. (Zdroj: Audi )

Od uvedenia druhej generácie najmenšieho Audi A1 neprešli ani tri roky a nad mestským hatchbackom sa už zmráka.

Neistá budúcnosť modelu A1 vyplýva z vyjadrení šéfa Audi Markusa Duesmanna pre britský Auto Express pri príležitosti predstavenia nového e-tronu GT. „Diskutujeme o tom, čo urobíme s malými autami, keďže v tomto segmente máme hneď niekoľko úspešných značiek, je otázkou, čo bude s A1.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Duesmann vo vyjadrení nemyslel len Audi, ale celkovú ponuku koncernu Volkswagen. Z nej sa najlepšie darí Volkswagenu Polo, nasleduje Škoda Fabia, ktorá v máji dostane novú generáciu a zabúdať netreba ani na Seat Ibiza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhodovanie automobiliek čo s modelmi, ktoré nie sú príliš ziskové alebo dokonca stratové, v súčasnosti urýchľuje potreba elektrifikovať portfólio kvôli emisným normám.

Šéf Audi tiež naznačil, že základným modelom značky by malo byť Audi Q2 a nič menšie v ponuke štyroch kruhov už čakať netreba.

Súvisiaci článok Elektrické Audi e-tron GT prichádza, z nuly na sto zrýchli za 3,3 sekundy Čítajte 

Neznamená to však, že Audi zanevrie na kompaktné mestské auto a nahradí ho SUV. Stále sa pohráva s myšlienkou nadviazať na Audi A2 z roku 1999. Vtedy išlo o koncepčne netradičné auto s avantgardným dizajnom zamerané na nízke prevádzkové náklady.

Nad oživením A2 sa pritom špekuluje už roky, návrat naznačil koncept predstavený na jeseň 2011 a ďalší v roku 2019. Ako inak, išlo by už o elektromobil s využitím podvozkovej platformy MEB, ktorú nájdeme aj pri Volkswagene ID.3.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O tom, či bude kompaktné elektrické Audi vyzerať podobne, ako koncept AI:ME predstavený pred dvoma rokmi na autosalóne v Šanghaji, je zatiaľ predčasné hovoriť.

Súčasná generácia A1 s technológiou z Pola a Ibizy, bude mať zrejme ešte šancu pokojne dožiť. V základnej výbave s 95-koňovým litrovým trojvalcom 25 TFSI sa dnes predáva s cenou od 20 730 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 253
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 071
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 831
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 787
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťZatvoriť reklamu