SME

Audi A1 zrejme skončí bez priameho nástupcu, náhrada sa pomaly črtá

V hre je nadviazanie na netradičný model z roku 1999.

Koncept Audi AI:ME z roku 2019.Koncept Audi AI:ME z roku 2019. (Zdroj: Audi )

Od uvedenia druhej generácie najmenšieho Audi A1 neprešli ani tri roky a nad mestským hatchbackom sa už zmráka.

Neistá budúcnosť modelu A1 vyplýva z vyjadrení šéfa Audi Markusa Duesmanna pre britský Auto Express pri príležitosti predstavenia nového e-tronu GT. „Diskutujeme o tom, čo urobíme s malými autami, keďže v tomto segmente máme hneď niekoľko úspešných značiek, je otázkou, čo bude s A1.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Duesmann vo vyjadrení nemyslel len Audi, ale celkovú ponuku koncernu Volkswagen. Z nej sa najlepšie darí Volkswagenu Polo, nasleduje Škoda Fabia, ktorá v máji dostane novú generáciu a zabúdať netreba ani na Seat Ibiza.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodovanie automobiliek čo s modelmi, ktoré nie sú príliš ziskové alebo dokonca stratové, v súčasnosti urýchľuje potreba elektrifikovať portfólio kvôli emisným normám.

Šéf Audi tiež naznačil, že základným modelom značky by malo byť Audi Q2 a nič menšie v ponuke štyroch kruhov už čakať netreba.

Súvisiaci článok Elektrické Audi e-tron GT prichádza, z nuly na sto zrýchli za 3,3 sekundy Čítajte 

Neznamená to však, že Audi zanevrie na kompaktné mestské auto a nahradí ho SUV. Stále sa pohráva s myšlienkou nadviazať na Audi A2 z roku 1999. Vtedy išlo o koncepčne netradičné auto s avantgardným dizajnom zamerané na nízke prevádzkové náklady.

Nad oživením A2 sa pritom špekuluje už roky, návrat naznačil koncept predstavený na jeseň 2011 a ďalší v roku 2019. Ako inak, išlo by už o elektromobil s využitím podvozkovej platformy MEB, ktorú nájdeme aj pri Volkswagene ID.3.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, či bude kompaktné elektrické Audi vyzerať podobne, ako koncept AI:ME predstavený pred dvoma rokmi na autosalóne v Šanghaji, je zatiaľ predčasné hovoriť.

Súčasná generácia A1 s technológiou z Pola a Ibizy, bude mať zrejme ešte šancu pokojne dožiť. V základnej výbave s 95-koňovým litrovým trojvalcom 25 TFSI sa dnes predáva s cenou od 20 730 eur.

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 839
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 846
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 445
  4. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 3 532
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 204
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 540
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 793
  8. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu 1 532
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Šeďo: Seniori, s touto vládou sme rovno Boha chytili za nohy !
  2. Miroslav Daniš: Aj lepiaca páska (od Ukrajincov) vie potešiť...
  3. Štefan Šturdzík: Emisný kšeft nadobro skončil v koši.
  4. Matúš Radusovsky: Zázračný vzduch z včelieho úľa: Ako nám pomáhajú záporné ióny?
  5. Viktor Pamula: Donald Trump nie je piliérom západného sveta
  6. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť 33. „Pravdy sú vždy dve, ale jedna z nich je lož.“
  7. Jozef Černek: Je rozumné opustiť starkú, lebo je nákladná a nemá „správne“ politické názory?
  8. Marek Tocimák: Chlieb a Hry
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 22 737
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 208
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 14 519
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 675
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 685
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 276
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 044
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 3 900
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu