SME
Streda, 27. október, 2021 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Suzuki Swift vs. Toyota Yaris: Súboj japonských motokár

Toyota je štýlovejšia, Suzuki funkčnejšie.

Suzuki Swift vs. Toyota Yaris (Zdroj: Marek Čepa)
Prehľad základných parametrov:

Suzuki Swift
GLX
1,2 DualJet 83k 5MT 4WD

Toyota Yaris
Selection Elegant
1,5 Dynamic Force 125k CVT

Cena od / verzia od (eur)12 000 / 16 635 / 17 03512 490 / 17 990 / 18 440
Spotreba výrobca / test (l)5,5 / 5,65,5 / 6
Objem batožinového priestoru (l)265286
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2450; 3845; 1735; 15202560; 3940; 1745; 1500

Sú ideálnymi spoločníkmi do mesta, je s nimi radosť jazdiť a navyše idú s dobou. V redakčnom teste sme tentokrát vyskúšali dve novinky japonských značiek, ktoré vedia ako sa zapáčiť.

Nestretávame sa s nimi prvýkrát. Toyotu Yaris novej generácie sme si najprv vyskúšali ako hybrid a teraz prišiel rad na cenovo dostupnejšiu benzínovú verziu bez pomoci elektriny.

Suzuki Swift síce už dávno nie je nováčik, ale minulý rok prešiel faceliftom a zmeny sa dotkli motoru aj výbavy. A práve výbava je to, čím nás títo dvaja Japonci najviac zaujali.

Malé autá prešli v posledných rokoch veľkými zmenami. Ponúkajú už prvky bezpečnosti a komfortu o akých sa nám donedávna ani nesnívalo. Výhody sú pritom obojstranné.

Kupujúci si za bohatú výbavu síce priplatí, ale nemusí sa kvôli nej už obzerať po väčšom a ešte drahšom aute. No a pre predajcu dobre vybavené auto znamená, že ho môže predať s vyššou maržou.

Starší majú prednosť, a tak začnime so Swiftom. Na test dorazil v najvyššej výbave GLX. V ponuke ostal už jediný motor - 1,2-lirový atmosférický štvorvalec DualJet s výkonom 61 kW (83 koní). V našom prípade s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou (v ponuke je aj automatická CVT), vylepšeným mild-hybridom a tiež pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Keďže Suzuki sa s nejakými príplatkovými balíkmi nekašle, jedinou položkou navyše bola červená metalíza Burning Red Pearl.

Výbava, ktorou auto disponovalo nás trochu zaskočila. Na palube bolo všetko z jazdných asistentov. Už od základu má teraz Swift núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, od strednej výbavy aj sledovanie a udržiavanie v jazdnom pruhu, čítanie značiek, asistent mŕtvych uhlov aj bezpečné cúvanie na cestu.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Haugenová na stretnutí s britskými poslancami.

Deti nie sú v bezpečí, varuje whistleblowerka.


20 h
Koronavírus na Slovensku

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 460-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 957 obetí.


a 5 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Špeciálna Tatra na prevoz závitových tyčí.

Vodiča pre ňu hľadali pol roka.


60m
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Skryť Zatvoriť reklamu