SME
Piatok, 26. február, 2021 | Meniny má ViktorKrížovkyKrížovky

Suzuki Swift vs. Toyota Yaris: Súboj japonských motokár

Toyota je štýlovejšia, Suzuki funkčnejšie.

Suzuki Swift vs. Toyota Yaris (Zdroj: Marek Čepa)
Prehľad základných parametrov:

Suzuki Swift
GLX
1,2 DualJet 83k 5MT 4WD

Toyota Yaris
Selection Elegant
1,5 Dynamic Force 125k CVT

Cena od / verzia od (eur)12 000 / 16 635 / 17 03512 490 / 17 990 / 18 440
Spotreba výrobca / test (l)5,5 / 5,65,5 / 6
Objem batožinového priestoru (l)265286
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2450; 3845; 1735; 15202560; 3940; 1745; 1500

Sú ideálnymi spoločníkmi do mesta, je s nimi radosť jazdiť a navyše idú s dobou. V redakčnom teste sme tentokrát vyskúšali dve novinky japonských značiek, ktoré vedia ako sa zapáčiť.

Nestretávame sa s nimi prvýkrát. Toyotu Yaris novej generácie sme si najprv vyskúšali ako hybrid a teraz prišiel rad na cenovo dostupnejšiu benzínovú verziu bez pomoci elektriny.

Suzuki Swift síce už dávno nie je nováčik, ale minulý rok prešiel faceliftom a zmeny sa dotkli motoru aj výbavy. A práve výbava je to, čím nás títo dvaja Japonci najviac zaujali.

Malé autá prešli v posledných rokoch veľkými zmenami. Ponúkajú už prvky bezpečnosti a komfortu o akých sa nám donedávna ani nesnívalo. Výhody sú pritom obojstranné.

Kupujúci si za bohatú výbavu síce priplatí, ale nemusí sa kvôli nej už obzerať po väčšom a ešte drahšom aute. No a pre predajcu dobre vybavené auto znamená, že ho môže predať s vyššou maržou.

Starší majú prednosť, a tak začnime so Swiftom. Na test dorazil v najvyššej výbave GLX. V ponuke ostal už jediný motor - 1,2-lirový atmosférický štvorvalec DualJet s výkonom 61 kW (83 koní). V našom prípade s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou (v ponuke je aj automatická CVT), vylepšeným mild-hybridom a tiež pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Keďže Suzuki sa s nejakými príplatkovými balíkmi nekašle, jedinou položkou navyše bola červená metalíza Burning Red Pearl.

Výbava, ktorou auto disponovalo nás trochu zaskočila. Na palube bolo všetko z jazdných asistentov. Už od základu má teraz Swift núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, od strednej výbavy aj sledovanie a udržiavanie v jazdnom pruhu, čítanie značiek, asistent mŕtvych uhlov aj bezpečné cúvanie na cestu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7RNM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7RNM na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podnikateľ Michal Suchoba.

Ministerstvo spravodlivosti finišuje so žiadosťou o vydanie.

8 h

OĽaNO by volilo podstatne menej ľudí.

5 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Zavolajte mi vedcov

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

U Matoviča nepožívajú vedci a odborníci vyšší status ako v režime Fica.

12 h
Ilustračné foto.

Nejde iba o peniaze.

17 h

Neprehliadnite tiež

Nové logo Peugeot.

Prvýkrát firma použila logo s levom v roku 1847.

10 h
Maskovaná Škoda Fabia

Známe sú už motory aj rozmery auta.

16 h
Mercedes-Benz triedy C

Pod kapotou budú už len štvorvalce.

24. feb
Autá uviaznuté v zaplavenom podjazde.

Situáciu desaťročia nikto nerieši.

24. feb