Mercedes E má najsilnejší diesel na svete

Honba prestížnych automobiliek za najlepším naftovým motorom pokračuje. Mercedes sa s motormi CDI dlhší čas držal v tesnom závese za BMW, Audi a VW aby v tichu pripravil skutočnú naftovú bombu.

Nový motor V8 420 CDI s výkonom 231 kW (314 k) a krútiacim momentom 730 Nm už na jeseň obohatí modelový rad E. Motor 420 CDI i napriek nižšiemu objemu prekonáva päťlitrový V10 TDI koncernu VW, ktorý dosahuje výkon 230 kW. Vo svojej objemovej triede však nemá vážnejšieho konkurenta a dokazujú to aj jazdné vlastnosti Mercedesu E 420 CDI. Skok z 0 na 100 km/h zvládne za 6,1s a dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Obrovskú pružnosť motora charakterizuje zrýchlenie zo 60 na 120 km/h na treťom prevodovom stupni za 5,4 s. V porovnaní s rovnako výkonnými benzínovými motormi spotreba 9,3 l/100 km vskutku poteší. Na dosiahnutie želaných parametrov Mercedes použil elektronicky riadené nasávanie vzduchu, piezoelektrické vstrekovače, chladenie výfukových plynov, hliníkovú kľukovú skriňu a vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu. Už tretia generácia priameho vstrekovania common-rail pracuje pod tlakom 1600 barov. Motor so servisným intervalom 40 000 km, spĺňa emisnú normu Euro 4 a je vybavený časticovým filtrom výfukových plynov, Motor spĺňa emisné normy Euro 4 a servisný interval má do 40 000 km. Po spustení výroby modelu E 420 CDI so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a vzduchovým pružením airmatic sa nový diesel rozšíri aj do modelových radov S, M a G. Pozn. redakcie: Informácia, že motor 420 CDI je najvýkonnejší na svete vo svojej kategórii platila v dobe uvedenia motora. Audi však krátko na to predsatvilo ešte silnejší osemvalec V8 4,2 TDI. Viac o V8 TDI na http://www.sme.sk/cdata/2260739/_novy_riadok_

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 541
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 558
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 006
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 467
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 5 055
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 5 036
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 879
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 219