15. jún 2005 o 10:48
Mercedes E má najsilnejší diesel na svete
Honba prestížnych automobiliek za najlepším naftovým motorom pokračuje. Mercedes sa s motormi CDI dlhší čas držal v tesnom závese za BMW, Audi a VW aby v tichu pripravil skutočnú naftovú bombu.
Nový motor V8 420 CDI s výkonom 231 kW (314 k) a krútiacim momentom 730 Nm už na jeseň obohatí modelový rad E. Motor 420 CDI i napriek nižšiemu objemu prekonáva päťlitrový V10 TDI koncernu VW, ktorý dosahuje výkon 230 kW. Vo svojej objemovej triede však nemá vážnejšieho konkurenta a dokazujú to aj jazdné vlastnosti Mercedesu E 420 CDI. Skok z 0 na 100 km/h zvládne za 6,1s a dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Obrovskú pružnosť motora charakterizuje zrýchlenie zo 60 na 120 km/h na treťom prevodovom stupni za 5,4 s. V porovnaní s rovnako výkonnými benzínovými motormi spotreba 9,3 l/100 km vskutku poteší. Na dosiahnutie želaných parametrov Mercedes použil elektronicky riadené nasávanie vzduchu, piezoelektrické vstrekovače, chladenie výfukových plynov, hliníkovú kľukovú skriňu a vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu. Už tretia generácia priameho vstrekovania common-rail pracuje pod tlakom 1600 barov. Motor so servisným intervalom 40 000 km, spĺňa emisnú normu Euro 4 a je vybavený časticovým filtrom výfukových plynov, Motor spĺňa emisné normy Euro 4 a servisný interval má do 40 000 km. Po spustení výroby modelu E 420 CDI so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a vzduchovým pružením airmatic sa nový diesel rozšíri aj do modelových radov S, M a G. Pozn. redakcie: Informácia, že motor 420 CDI je najvýkonnejší na svete vo svojej kategórii platila v dobe uvedenia motora. Audi však krátko na to predsatvilo ešte silnejší osemvalec V8 4,2 TDI. Viac o V8 TDI na http://www.sme.sk/cdata/2260739/Autor: rch
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou