SME

Európske Auto roka 2021 vyhrala Toyota Yaris, pomohol jej šikovný trik

Víťaza vyhlásili v prázdnej hale ženevského výstaviska.

Toyota Yaris vo výkonnej verzii GR. Toyota Yaris vo výkonnej verzii GR. (Zdroj: Toyota )

ŽENEVA. Už druhý rok po sebe sa konalo odovzdávanie ocenenia európske Auto roka bez prítomnosti novinárov a ani neodštartovalo ženevský autosalón. Online podujatie navyše sprevádzalo viacero technických problémov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu sa vo finále stretlo sedem zaujímavých automobilových noviniek za uplynulý rok.

Porota 59 novinárov z 22 krajín Európy vybrala dobre namiešaný mix finalistov. Aj keď silnie snaha presadzovať elektromobily, vyhrala Toyota Yaris štvrtej generácie. K víťazstvu s 266 bodmi pomohol aj šikovný trik.

SkryťVypnúť reklamu

Pomohla športová verzia

Súvisiaci článok Toyota Yaris GR s najsilnejším trojvalcom na svete ide do predaja, stojí ako veľké SUV Čítajte 

Hoci sa Yaris predáva aj ako ekologický hybrid s nízkou spotrebou a emisiami, u novinárov rezonovala trochu iná verzia - výkonný trojdverový hot hatch s 1,6-litrovým preplňovaným trojvalcom, ktorý má 192 kW (261 koní) a pohon všetkých kolies.

Auto vzniklo hlavne kvôli homologizácii na Majstrovstvá sveta v rely (WRC). Viacerí novinári ho označili za najzábavnejšie auto dnešnej doby.

Aj keď ide o dosť odlišnú verziu od mestského hybridu, stále je to Yaris a k víťazstvu pomohol aj jeho podarený civilný súrodenec. Ten sa okrem Francúzska začal vyrábať aj v českom Kolíne spolu s menším Aygom.

Bez elektrifikácie ani na krok

Pri vyhlasovaní výsledkov jednotlivých krajín bodovo dlho viedla Cupra Formentor aj Škoda Octavia. Na druhom mieste nakoniec skončil Fiat 500e, a na treťom Cupra Formentor.

SkryťVypnúť reklamu

Prakticky všetkých finalistov sa už v určitej miere dotkla elektrifikácia, z nich Volkswagen ID.3 a nový Fiat 500e sú už čisto elektrické autá.

O priazeň tiež bojoval Land Rover Defender vyrábaný pri Nitre, či nový Citroen C4 zameraný na komfort.

Zaujímavosťou je, že Toyota Yaris ocenenie európske Auto roka nevyhrala prvýkrát, opakuje víťazstvo prvej generácie z roku 2000.

V ankete medzi čitateľmi auto.sme by z finalistov vyhral Land Rover Defender, na druhom mieste by skončila Cupra Formentor a na treťom Škoda Octavia.

Európske Auto roka 2021
PoradieModelPočet bodov
1.Toyota Yaris266
2.Fiat 500e240
3.Cupra Formentor239
4.Volkswagen ID.3224
5.Škoda Octavia199
6.Land Rover Defender164
7.Citroen C4143

Toyota

Ilustračné foto

Predaj vozidiel sa zvýšil na 2,82 milióna kusov z 2,63 milióna v predchádzajúcom roku.


TASR
Súvisiace témy: Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 567
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 5 239
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 398
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 635
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 047
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 774
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 583
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 559
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  2. Štefan Šturdzík: Arogancia a nekompetentnosť na ministerstve kultúry - Kúpa predraženého pozemku.
  3. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  4. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso 1925-1938, druhá časť.
  5. Ernest Klotton: Mierotvorcovia
  6. Zora Horská: Čo sa môžu muži naučiť od žien
  7. Martin Fronk: Szentendre – umelecký poklad neďaleko Budapešti, ktorý si zamilujete na prvý pohľad
  8. Irena Šimuneková: Chátrajúce pamiatky Spiša
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 85 996
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 530
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 16 367
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 848
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 846
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 762
  7. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 7 727
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 196
  1. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  2. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  3. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  4. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  5. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  6. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  7. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  8. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
SkryťZatvoriť reklamu