SME

Z Toyoty Aygo sa v ďalšej generácii stane drobné mestské SUV

Elektrifikácia model A segmentu zrejme nezasiahne.

Toyota Aygo X PrologueToyota Aygo X Prologue (Zdroj: Toyota )

NICE. Toyota je dnes jedna z mála značiek, ktorá sa v Európe ešte púšťa do oživovania najmenšieho A segmentu. Minulý rok v ňom pribudol len Hyundai i10, väčšina automobiliek ho bez elektromobilov vníma ako nerentabilný.

Nie je to však prípad najmenšej Toyoty Aygo, ktorá sa dočká aj tretej generácie. Ako bude vyzerať, naznačuje najnovší koncept Aygo X Prologue z dielne európskeho dizajnérskeho centra ED2 sídliaceho vo Francúzsku, pri meste Nice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viac miesta aj štýlu

Nové Aygo po vzore väčšieho Yarisu a Yarisu Cross dostane podvozkovú platformu TNGA-B. Ako koncept, ale už aj fotografie maskovaných prototypov ukazujú, pôjde o najmenšie SUV značky.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Suzuki Swift vs. Toyota Yaris: Súboj japonských motokár Čítajte 

Aj tu vidieť snahu posunúť kolesá čo najviac do rohov karosérie s minimálnymi prevismi vpredu aj vzadu, čo nahráva veľkorysejšiemu priestoru v kabíne aj lepším jazdným vlastnostiam.

Predok auta zaujme širokým úsmevom, ktorý tvorí LED svetelný pás spájajúci obe svetlá. Zozadu sa nový koncept podobá na súčasnú druhú generáciu Ayga, keďže kufor tvoria celopresklené dvere a po ich bokoch sú veľké zvislé svetlá.

Štýlový a robustný vzhľad pomáha dotvárať sfarbenie, aké poznáme zo Smartov, v tomto prípade ide o kontrast čiernej a červenej. Interiér Toyota zatiaľ neukázala.

Bez hybridu

Na rozdiel od Yarisu sa zdá, že nové Aygo nedostane hybridný pohon a vystačí si s konvenčným spaľovacím motorom. Nasvedčuje tomu zverejnená podvozková konštrukcia bez priestoru na zástavbu batérie, ale aj samotný koncept bez modro podfarbeného loga, typického pre hybridy.

SkryťVypnúť reklamu

Znamenalo by to, že s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o nový 1,5-litrový atmosférický trojvalec Dynamic Force s výkonom 92 kW (125 koní) alebo základný 1,0-litrový trojvalec VVT-i so skromným výkonom 53 kW (72 koní).

Podobu sériovej verzie nového Ayga spoznáme zrejme ešte tento rok, do predaja by sa malá Toyota mohla dostať v polovici budúceho roka. O výrobu sa aj naďalej postará továreň v českom Kolíne. Doterajších súrodencov v podobe Citroenu C1 a Peugeotu 108 už nové Aygo nedostane, vyrábať sa bude s väčším Yarisom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 440
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 346
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 995
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 779
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 348
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 803
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 582
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 210
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  2. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  3. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  4. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  6. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  8. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 705
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 822
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 825
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 873
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 789
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 274
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 924
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 371
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu