SME

Z Toyoty Aygo sa v ďalšej generácii stane drobné mestské SUV

Elektrifikácia model A segmentu zrejme nezasiahne.

Toyota Aygo X PrologueToyota Aygo X Prologue (Zdroj: Toyota )

NICE. Toyota je dnes jedna z mála značiek, ktorá sa v Európe ešte púšťa do oživovania najmenšieho A segmentu. Minulý rok v ňom pribudol len Hyundai i10, väčšina automobiliek ho bez elektromobilov vníma ako nerentabilný.

Nie je to však prípad najmenšej Toyoty Aygo, ktorá sa dočká aj tretej generácie. Ako bude vyzerať, naznačuje najnovší koncept Aygo X Prologue z dielne európskeho dizajnérskeho centra ED2 sídliaceho vo Francúzsku, pri meste Nice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viac miesta aj štýlu

Nové Aygo po vzore väčšieho Yarisu a Yarisu Cross dostane podvozkovú platformu TNGA-B. Ako koncept, ale už aj fotografie maskovaných prototypov ukazujú, pôjde o najmenšie SUV značky.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Suzuki Swift vs. Toyota Yaris: Súboj japonských motokár Čítajte 

Aj tu vidieť snahu posunúť kolesá čo najviac do rohov karosérie s minimálnymi prevismi vpredu aj vzadu, čo nahráva veľkorysejšiemu priestoru v kabíne aj lepším jazdným vlastnostiam.

Predok auta zaujme širokým úsmevom, ktorý tvorí LED svetelný pás spájajúci obe svetlá. Zozadu sa nový koncept podobá na súčasnú druhú generáciu Ayga, keďže kufor tvoria celopresklené dvere a po ich bokoch sú veľké zvislé svetlá.

Štýlový a robustný vzhľad pomáha dotvárať sfarbenie, aké poznáme zo Smartov, v tomto prípade ide o kontrast čiernej a červenej. Interiér Toyota zatiaľ neukázala.

Bez hybridu

Na rozdiel od Yarisu sa zdá, že nové Aygo nedostane hybridný pohon a vystačí si s konvenčným spaľovacím motorom. Nasvedčuje tomu zverejnená podvozková konštrukcia bez priestoru na zástavbu batérie, ale aj samotný koncept bez modro podfarbeného loga, typického pre hybridy.

SkryťVypnúť reklamu

Znamenalo by to, že s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o nový 1,5-litrový atmosférický trojvalec Dynamic Force s výkonom 92 kW (125 koní) alebo základný 1,0-litrový trojvalec VVT-i so skromným výkonom 53 kW (72 koní).

Podobu sériovej verzie nového Ayga spoznáme zrejme ešte tento rok, do predaja by sa malá Toyota mohla dostať v polovici budúceho roka. O výrobu sa aj naďalej postará továreň v českom Kolíne. Doterajších súrodencov v podobe Citroenu C1 a Peugeotu 108 už nové Aygo nedostane, vyrábať sa bude s väčším Yarisom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 187
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 099
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 356
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 028
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 788
  6. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 573
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 498
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 010
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  2. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  3. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  4. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  5. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  6. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  7. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  8. Jozef Ďanovský: mini-poviedka: Leo a Duša
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 491
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 495
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 13 710
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 371
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 096
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 882
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 952
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 062
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu