HERNDON. Volkswagen svetu opäť pripomenul, že netreba veriť všetkému, čo sa napíše, najmä ak sa blíži 1. apríl.
Minulý týždeň "unikla" informácia, že nemecká automobilka sa v USA premenuje, aby lepšie reflektovala súčasnú éru nástupu elektromobilov. Z "ľudového auta", teda Volkswagenu sa mal stať Voltswagen.
Správa o zmene názvu nabrala na dôveryhodnosti po tom, čo sa informácia objavila aj na webe amerického zastúpenia, vrátane sociálnych sietí s krátkym videom predstavujúcim nový názov.
Za nápadom má byť šéf amerického zastúpenia značky Scott Keogh. Teraz ho čaká vysvetľovanie. Médiá unavené korona krízou nemali dôvod neveriť oficiálnej správe. Najmä, keď sa tak stalo po emisnom škandále Volkswagenu z roku 2015, známeho ako Dieselgate a tiež po správach o masívnom nástupe elektromobilov.
Dnes už tlačová správa o príchode Voltswagenu bez vysvetlenia zmizla a verejnosť aj médiá ostali zmätené.
Vítať Prvý apríl žartom nie je v automobilovom priemysle ničím výnimočné, ale nie v takomto časovom predstihu.
Snaha o aprílový žart sa dostala do takých rozmerov, že americké vedenie bude možno musieť vysvetliť, prečo zásluhou falošnej správy stúpli akcie Volkswagenu o 5 percent.
Marketingoví experti v USA sa prevažne zhodujú, že zo strany Volkswagenu, ako značky s pošramotenou dôverou po Dieselgate, nešlo o veľmi šťastný krok.