SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
VYSKÚŠALI SME NOVÉ KOMPAKTNÉ MPV MAZDA 5

Prvá jazda - Mazda 5

Celoeurópsky predaj značky Mazda stúpol v roku 2004 až o 20 percent a dosiahol 275 000 predaných kusov. Japonskej automobilke to nestačí a v tomto roku chce predať tristotisíc áut. K výsledku jej má pomôcť nový model Mazda 5, ktorý sme si vyskúšali na

Celoeurópsky predaj značky Mazda stúpol v roku 2004 až o 20 percent a dosiahol 275 000 predaných kusov. Japonskej automobilke to nestačí a v tomto roku chce predať tristotisíc áut. K výsledku jej má pomôcť nový model Mazda 5, ktorý sme si vyskúšali na cestách Talianska.


Jednoduchý systém označovania modelov sa preniesol aj na kompaktný minivan, preto namiesto Premacy dostal meno Mazda 5. Dizajnovo čisté a trochu jednotvárne auto so zaujímavými zadnými svetlami je o 16 cm dlhšie ako predchodca. Rázvor narástol o 8 cm, čím sa Mazda 5 posunula smerom k strednej triede. Konštruktérom sa tak ľahšie hľadalo miesto na tri rady sedadiel. Operadlá v treťom rade sú vybavené špeciálnym systémom sklápania. Stačí potiahnuť za madlo na operadle a sedadlo zmizne v podlahe. Vznikne tak batožinový priestor s rovným dnom a objemom 426, respektíve 720 litrov (po strechu). Pri plnom využití všetkých sedadiel ostáva pre batožinu len malý kufor objemu 112 litrov a dva odkladacie priestory pod zadnými sedadlami. Prístrojovej doske dominujú hranaté tvary a množstvo tlačidiel. Luxusné verzie dostali veľký výklopný LCD monitor s navigačným systémom a cúvacou kamerou. Nám sa páčilo jednoduché ovládanie a dobrý výhľad z miesta vodiča. Radiaca páka umiestnená vysoko v stredovej konzole je podľa nášho názoru príliš blízko prístrojovej dosky.


Na pohon Mazdy 5 zatiaľ slúžia benzínové motory 1,8 l a 2,0 l s výkonom 85, respektíve 107 kW. Pri prvých jazdách sa nám páčil väčší dvojliter s lepším priebehom krútiaceho momentu a priemernou spotrebou väčšou iba o 0,3 l. Väčšine zákazníkov však bude musieť stačiť menší motor, pretože ten sa dodáva v lacnejších výbavách Comfort a Touring. Onedlho pribudne populárny naftový motor v dvoch výkonových verziách.

Najlacnejšia výbava Comfort bude spojená s nižším výkonom 81 kW (110 k) a lepšie vybavené verzie Touring a Active poskytnú výkon 105 kW (143 k). Filter pevných častíc výfukových plynov je v tomto prípade samozrejmý. Pri prvom zoznámení na nás zapôsobili posuvné dvere, priestranný a variabilný interiér s množstvom odkladacích priestorov, rozsiahle vybavenie a dobrý výhľad z miesta vodiča. Pre náš trh budú zaujímavé naftové verzie. Benzínovým motorom ani podvozku nechýba temperament, mohli by však byť lepšie odhlučnené.  Mazda 5 so základnou cenou 759 000 korún (1,8i Comfort) má na to, aby sa v krátkom čase zaradila na špičku segmentu.


Svojský štýl zoom-zoom a nezameniteľná predná maska prischla všetkým modelom značky vrátane Mazdy 5. Až v ostrých zákrutách a tesných uličkách talianskych miest sme si uvedomili, že "päťka" má na rozdiel od iných minivanov výborný výhľad šikmo dopredu.

Kto chce dnes na trhu kompaktných minivanov uspieť, musí mať sedem miest na sedenie a sklápanie tretieho radu sedadiel do podlahy. V druhom rade má Mazda dve samostatné kreslá a medzi nimi vyklápateľné teleso tretieho sedadla. Koncepciu sedenia možno označiť ako 6+1. Ideálne riešenie pre rodičov so štyrmi deťmi. V treťom rade sedadiel by bolo dospelým pritesno.

 

Koncepciou interiéru a usporiadaním sedadiel dosiahla Mazda 5 potrebnú úroveň triedy. Bočné posuvné dvere na oboch stranách však nemá ani jeden z konkurentov

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 446
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 363
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 959
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 857
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 730
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 998
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 810
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 10 409
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 663
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Ilustračná fotografia.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.