SME

Prvá jazda - Mazda 5

Celoeurópsky predaj značky Mazda stúpol v roku 2004 až o 20 percent a dosiahol 275 000 predaných kusov. Japonskej automobilke to nestačí a v tomto roku chce predať tristotisíc áut. K výsledku jej má pomôcť nový model Mazda 5, ktorý sme si vyskúšali na

Celoeurópsky predaj značky Mazda stúpol v roku 2004 až o 20 percent a dosiahol 275 000 predaných kusov. Japonskej automobilke to nestačí a v tomto roku chce predať tristotisíc áut. K výsledku jej má pomôcť nový model Mazda 5, ktorý sme si vyskúšali na cestách Talianska.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Jednoduchý systém označovania modelov sa preniesol aj na kompaktný minivan, preto namiesto Premacy dostal meno Mazda 5. Dizajnovo čisté a trochu jednotvárne auto so zaujímavými zadnými svetlami je o 16 cm dlhšie ako predchodca. Rázvor narástol o 8 cm, čím sa Mazda 5 posunula smerom k strednej triede. Konštruktérom sa tak ľahšie hľadalo miesto na tri rady sedadiel. Operadlá v treťom rade sú vybavené špeciálnym systémom sklápania. Stačí potiahnuť za madlo na operadle a sedadlo zmizne v podlahe. Vznikne tak batožinový priestor s rovným dnom a objemom 426, respektíve 720 litrov (po strechu). Pri plnom využití všetkých sedadiel ostáva pre batožinu len malý kufor objemu 112 litrov a dva odkladacie priestory pod zadnými sedadlami. Prístrojovej doske dominujú hranaté tvary a množstvo tlačidiel. Luxusné verzie dostali veľký výklopný LCD monitor s navigačným systémom a cúvacou kamerou. Nám sa páčilo jednoduché ovládanie a dobrý výhľad z miesta vodiča. Radiaca páka umiestnená vysoko v stredovej konzole je podľa nášho názoru príliš blízko prístrojovej dosky.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon Mazdy 5 zatiaľ slúžia benzínové motory 1,8 l a 2,0 l s výkonom 85, respektíve 107 kW. Pri prvých jazdách sa nám páčil väčší dvojliter s lepším priebehom krútiaceho momentu a priemernou spotrebou väčšou iba o 0,3 l. Väčšine zákazníkov však bude musieť stačiť menší motor, pretože ten sa dodáva v lacnejších výbavách Comfort a Touring. Onedlho pribudne populárny naftový motor v dvoch výkonových verziách.

Najlacnejšia výbava Comfort bude spojená s nižším výkonom 81 kW (110 k) a lepšie vybavené verzie Touring a Active poskytnú výkon 105 kW (143 k). Filter pevných častíc výfukových plynov je v tomto prípade samozrejmý. Pri prvom zoznámení na nás zapôsobili posuvné dvere, priestranný a variabilný interiér s množstvom odkladacích priestorov, rozsiahle vybavenie a dobrý výhľad z miesta vodiča. Pre náš trh budú zaujímavé naftové verzie. Benzínovým motorom ani podvozku nechýba temperament, mohli by však byť lepšie odhlučnené.  Mazda 5 so základnou cenou 759 000 korún (1,8i Comfort) má na to, aby sa v krátkom čase zaradila na špičku segmentu.

SkryťVypnúť reklamu


Svojský štýl zoom-zoom a nezameniteľná predná maska prischla všetkým modelom značky vrátane Mazdy 5. Až v ostrých zákrutách a tesných uličkách talianskych miest sme si uvedomili, že "päťka" má na rozdiel od iných minivanov výborný výhľad šikmo dopredu.

Kto chce dnes na trhu kompaktných minivanov uspieť, musí mať sedem miest na sedenie a sklápanie tretieho radu sedadiel do podlahy. V druhom rade má Mazda dve samostatné kreslá a medzi nimi vyklápateľné teleso tretieho sedadla. Koncepciu sedenia možno označiť ako 6+1. Ideálne riešenie pre rodičov so štyrmi deťmi. V treťom rade sedadiel by bolo dospelým pritesno.

 

Koncepciou interiéru a usporiadaním sedadiel dosiahla Mazda 5 potrebnú úroveň triedy. Bočné posuvné dvere na oboch stranách však nemá ani jeden z konkurentov

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 816
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 478
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 355
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 271
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 773
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 365
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 277
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


8
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


16
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 8
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 21
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 926
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 552
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 292
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 990
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 521
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 652
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 536
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 398
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu