SME

Elektrická limuzína Mercedes EQS je darčekom pre ďalšie generácie

Dojazd sľubuje až 770 kilometrov na jedno nabitie.

Mercedes-Benz EQSMercedes-Benz EQS (Zdroj: Daimler)

STUTTGART. Mercedes len nedávno uviedol na trh novú generáciu limuzíny triedy S a už predstavuje aj sériovú podobu futuristického EQS. V žiadnom prípade však nejde len o elektrifikovanú verziu, ako sme boli pri Mercedese doteraz zvyknutí s modelmi EQC, EQV a EQA.

EQS je od základu nové auto a parametrami môže konkurovať Tesle Model aj Taycanu od Porsche. Využíva novú podvozkovú platformu EVA určenú výhradne pre elektromobily a v budúcnosti ju dostanú aj ďalšie modely.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S vetrom o preteky

Karoséria si zachovala siluetu konceptu z roku 2019, vďaka čomu sa môže Mercedes pri EQS pochváliť s najaerodynamickejším sériovo vyrábaným autom v histórii koeficientom aerodynamického odporu Cd len 0,20 (nižší mimo konceptov mal len malosériový Volkswagen XL1, z ktorého vzniklo 200 kusov).

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nový Mercedes triedy S má byť výkladnou skriňou technológií Čítajte 

Aj keď ide o veľký sedan s dĺžkou 5216 mm, kapota aj kufor sú nezvyklo krátke a Mercedes hovorí o nanovo definovanej limuzíne.

Tomu zodpovedá aj interiér, kde prístrojovú dosku tvorí z veľkej časti až 56-palcová obrazovka Hyperscreen s infotainmentom MBUX najnovšej generácie.

Klasicky pôsobia snáď len výplne bezrámových dverí, ktoré sa zvonku otvárajú výsuvnými kľučkami.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C7W85 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Mercedes-Benz

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 096
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 223
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 978
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 675
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 059
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 452
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 819
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 551
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  2. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  3. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  4. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  6. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  7. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  8. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 601
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 849
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 253
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 990
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 186
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 145
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 161
  8. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 6 488
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťZatvoriť reklamu