SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

F1-VCUSA: Mosley o prehre, šéf okruhu sa hnevá, diváci chcú späť vstupné

Indianapolis 20. júna (TASR) - Neprajníci lukratívnej motoristickej šou s názvom Formula 1 majú po "nudnej" minuloročnej sezóne s víťazným ťažením Nemca ...

Indianapolis 20. júna (TASR) - Neprajníci lukratívnej motoristickej šou s názvom Formula 1 majú po "nudnej" minuloročnej sezóne s víťazným ťažením Nemca Michaela Schumachera na bezkonkurenčnom Ferrari ďalší dôvod na radosť. Najsledovanejšie motoristické preteky na svete utrpeli na víkendovej VC USA v Indianopolise jednu z najväčších športových prehier v histórii F1. Takto sa vyjdrujú viaceré osobnosti z cirkusu F1 o pretekoch, na štart ktorých sa postavilo len šesť monopostov a ďalších štrnásť z bezpečnostných dôvodov hlavné preteky bojkotovalo.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

"Sme neskutočne sklamaní z podujatia, ktoré sa uskutočnilo počas víkendu v Indianapolise. Pýšili sme sa tým, čo sme doteraz vďaka nášmu okruhu pre medzinárodný motoristický šport znamenali. VC USA však bola azda najnevydarenejším podujatím na tomto okruhu. Budeme veľmi dôsledne zvažovať našu ďalšiu spoluprácu s F1 v budúcnosti. Potom, čo sme naším úsilím dokázali za niekoľko rokov, sme teraz urobil veľký krok späť," smutno skonštatoval Joie Chitwood, riaditeľ homologizovaného okruhu Indianapolis Motor Speedway, ktorý si po bojkote jazdcov musel vypočuť nepríjemné pokriky davu a niekoľko plechoviek a umelých fliaš dopadlo aj na okruh.

Okrem zámorských organizátorov utrpelo nepríjemnú lekciu aj 120.000 rozpálených fanúšikov, ktorí pocítili nedostatočnú komunikáciu a ústretovosť Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA). Po nezdôvodnených a vážne vyzerajúcich haváriách Ralfa Schumachera a Ricarda Zontu z tímu Toyota v piatkovom tréningu upozornil výrobca pneumatík firma Michelin na nedostatočnú bezpečnosť pilotov. FIA síce napokon povolila výmenu pneumatík pred hlavnými pretekmi, avšak súčasne nazaručila, že nedôjde k penalizácii tímu. Zahrievacie kolo tak odjazdilo všetkých 20 jazdcov z desiatich tímov, ale potom zamierilo 14 monopostov s pneumatikami Michelin (Renault s lídrom priebežného poradia MS Fernandom Alonsom, Toyota s víťazom kvalifikácie Jarnom Trullim, McLaren-Mercedes s víťazom troch tohtoročných VC Kimim Räikkönenom, ďalej BAR-Honda, BMW-Williams, Red Bull a Sauber) do boxov. Na trati ostali len tímy Ferrari, Jordan a Minardi, ktorých obúva konkurenčný Bridgestone.

Skryť Vypnúť reklamu

Organizátorov však zrejme čaká ešte ďalší problém. Krátko po štarte pretekov so 6 monopostami totiž začali oklamaní fanúšikovia húfne odchádzať a hromadne sa dožadovali vrátenia vstupného. Aj preto zvažujú právnu cestu na vrátenie nákladov od vedenia F1 (Formula One Management - FOM) a jeho šéfa Bernieho Ecclestona. "Snažili sme sa preraziť s F1 do Ameriky, ale toto zmarilo všetko naše úsilie. Môžem povedať, že to bol obrovský krok späť. Fanúšikovia sa cítia ako obete a oni skutočne obeťami sú. My sme urobili všetko, čo sa dalo a za tri týždne sme prebudovali ovál na pretekársku trať pre F1. Na toto podujatie sme boli pripravení. Bol by som veľmi rád, ak by boli na toto podujatie pripravení všetci. To sa však nestalo a podľa mňa je to neospravedlniteľné," dodal sklamaný riaditeľ okruhu v Indianapolise.

Skryť Vypnúť reklamu

Sedem tímov na VC USA, ktorá bola deviatym podujatím devätnásťdielneho seriálu MS formuly 1, po zamietnutí novej zmesi pneumatík požiadalo FIA, aby organizátori aspoň vybudovali pred vjazdom do trinástej zákruty spomaľovaciu šikanu. Aj túto alternatívu však FIGA zamietla, pretože po úprave trati by sa podľa reglementu nemohlo bojovať v Indianapolise o body. IA sa pred sezónou s úspechom snažila obmedziť jednoznačnú dominanciu tímu Ferrari, avšak v lukratívnom motoristickom športe, v ktorom nemožno hovoriť o rovnocenných možnostiach na dosiahnutie športového úspechu, bude zrejme ešte horúcou témou dlhoročná vojna producentov pneumatík.

"Výsledok tejto veľkej ceny je prehrou pre celú F1 a najmä pre fanúšikov. FIA teraz očakáva správu zúčastnených a potom rozhodne o ďalších krokoch," reagoval šéf FIA Max Mosley. "Vyzerá to tak, že Michelin nedokázal do Indianapolisu priviezť pneumatiky, ktoré by boli bezpečné. Neskôr spoločne so svojimi partnermi požadoval úpravu trate, ktorá mala prekonať ich problémy s gumami. FIA ponúkla možnosti, ktoré zabezpečovali bezpečný priebeh pretekov. Nevieme prečo, ale tímy sa rozhodli naše návrhy neakceptovať," obhajoval FIA Mosley, ktorého v otázke neakceptovaných návrhov na vysvetlenie doplnil technický delegát FIA Charlie Whiting. "Monoposty pneumatikami Michelin mali šancu jazdiť medzi zákrutami dvanásť a trinásť pomalšie a ich pneumatiky by tak vydržali. Okrem toho mohli v prípade nebezpečenstva svoje gumy kedykoľvek vymeniť. Je ťažko pochopiteľné, prečo nedokázal Michelin so svojimi skúsenosťami pripraviť bezpečné pneumatiky," povedal Whiting, ktorý svojou odpoveďou nepriamo potvrdil, že ho alternatíva jednotných pneumatík pre všetky monoposty momentálne netrápi.

Skryť Vypnúť reklamu

pb ph

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Päť chýb pri zateplení strechy
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 24 116
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 038
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 832
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 527
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 847
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 756
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 472
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 159
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 144
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zadržanie Dušana Kováčika.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.
Podcast Dobré Ráno.
Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept