BRATISLAVA. Dacia po generačnej obmene opäť prichádza s cenovo dostupným sedanom Logan. Na základnú výbavu, ktorá z Loganu roky robila najlacnejšie nové auto na trhu, môžeme zabudnúť.
Pod interným označením X90 Renault v roku 1999 odštartoval projekt najlacnejšieho auta v Európe. Zároveň išlo o jedno z prvých moderných áut určených pre rozvojové krajiny sveta.
Receptom bolo použitie staršej technológie skupiny Renault s cieľom maximálne znížiť výrobné náklady. Rumunská Dacia vďaka predstaveniu Loganu v roku 2004 zažila nový štart.

Priestranný sedan B segmentu dokázal výrobca ponúkať s cenou začínajúcou pod 6000 eur. V niektorých krajinách sa prvý Logan licenčne pod rôznymi názvami vyrába dodnes.
U nás sa druhá generácia predstavená v roku 2012 prestala predávať len nedávno, v základnej výbave stála 6 590 eur, ku koncu sa v lepšej výbave ponúkala za 8 410 eur.
Teraz prichádza úplne nový Logan. Je väčší, lepšie vybavený, so silnejším motorom, ale aj výrazne drahší.
Väčšia a bezpečnejšia
Základom je zjednodušená podvozková platforma CMF, ktorú dostalo aj menšie Sandero. Cenovo stále dostupnému sedanu prináša vyššiu tuhosť, vďaka šírke viac miesta v kabíne aj lepšie jazdné vlastnosti.