SME

Krátky test: Fiat Panda 1,3 MultiJet Dynamic

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún.

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún. Auto roka

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na Slovensku spôsob použitia automobilu určuje cena. Akonáhle sa priblíži k hranici tristotisíc korún, z mestského auta sa stáva rodinné a taký je aj meter na jeho hodnotenie. Interiér, vonkajší vzhľad i riešenie detailov pasuje Pandu za favorita medzi mestskými automobilmi. Panda patrí medzi pár miniautomobilov, ktoré s prižmúrením očí dokážu splniť poslanie mini-rodinného auta. Nám sa páčilo riešenie prístrojovej dosky a priestor na predných i zadných sedadlách. Samozrejme všetko s ohľadom na vonkajšie rozmery karosérie. Okrem zovňajšku a interiéru k jej prednostiam patrí ľahké ovládanie, dobrá manévrovateľnosť a prehľadná karoséria. Parkovanie s prehľadom zvládne aj menej zdatný vodič, ktorému by padli vhod väčšie spätné zrkadlá. Nám sa páčil dvojstupňový posilňovač riadenia s režimom City a radiaca páka v stredovej konzole. V malom aute chýba viac odkladacích priestorov a väčšie boxy vo dverách.

SkryťVypnúť reklamu

Najlepší z najmenších

Motor 1,3 Multijet nás po naštartovaní a krátkom zahriatí pozdravil veľmi kultivovane i napriek tomu, že v malom aute sa vibrácie ťažko tlmia. Kultúra chodu, výkon 51 kW a objem do 1300 cm3 patria k jeho prednostiam. Najväčším pokladom je však dosiahnuteľná spotreba udávaná výrobcom 4,3 l/100 km. V svižnom tempe redakčného testu priemer vzrástol na 4,9 l/ 100km.

Rozum a cit

Jazdné vlastnosti Pandy s naftovým motom presvedčia bez ohľadu na miesto i spôsob prevádzky. Motor sa správa suverénne v meste, pri jazde do kopca i na diaľnici. Pohľad do cenníka však emócie zmrazí, pretože Panda s benzínovým motorom a rovnakou výbavou Dynamic stojí o 86 000 Sk menej. Cena verzie 1,3 Multijet Dynamic sa vyšplhala na 425 900 Sk a do toho sme nezahrnuli nadštandardnú výbavu testovaného modelu. Fiatu chýba Panda s naftovým motorom ale základným vybavením Active.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajnu Pandy nemožno nič vyčítať, vo verzii Dynamic vyzerá oveľa lepšie ako väčšina jej konkurentov. Za hliníkové kolesá, strešné lyžiny a iné skrášľujúce prvky sa tvrdo pripláca. Prípaltkové vybavenie Pandy zahŕňa čokoľvek. Napríklad hlavové airbagy, ESP, posúvateľné zadné sedadlá, elektrické strešné okno, automatickú klimatizáciu, parkovací senzor alebo audiosústavu so subwooferom. Pokoriť polmiliónovú nákupnú cenu auta teda nie je problém. 

Na podvozku s rázvorom náprav 230 cm vznikol priestranný interiér pre štyroch cestujúcich. Na zadných sedadlách sú tri bezpečnostné pásy ale iba dve opierky hlavy.

 

Pri zachovaní priestranného interiéru veľa miesta na batožinu neostalo. Objem kufra 205 l však na bežné nákupy stačí a v porovnaní s konkurenciou sa Panda nemá za čo hambiť. V praxi nám chýbalo madlo na otváranie piatych dverí, pretože otváranie kľúčom je nepraktické. Nakladacia hrana by mohal byť o niečo nižšia.

SkryťVypnúť reklamu

Jedine koncepcia vysokej strechy prevzatá z minivanov dokáže v malých autách vytvoriť potrebný vnútorný priestor. Drahšej verzii Dynamic by pristali hodnotnejšie plasty. Príkladnej ergonómii možno vytknúť iba masívny stredový tunel, ktorý prekáža pravému kolenu vodiča.

 

 

 

Porovnanie nákupných cien a top prvkov vybavenia s konkurenciou :

Fiat Panda 1,3 Multijet Dynamic :    425 900 Sk (ABS, 1xairbag)

Toyota Yaris 1,4 D-4D Terra :        507 000 Sk  (ABS,klima,2xairbag)

Opel Agila 1,3 CDTI  Essentia :       428 000 Sk  (ABS, 1 x airbag)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Citroen C1 1,4 HDi Pack :              429 900 Sk  (ABS, CDC, 4x airbag)

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 179
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 918
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 440
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 151
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 725
  6. Plátené tašky a opakované použitie 2 660
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 315
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 123
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 444
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 429
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 597
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 591
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 778
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 640
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 159
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu