Krátky test: Fiat Panda 1,3 MultiJet Dynamic

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún.

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún.

Auto roka
Na Slovensku spôsob použitia automobilu určuje cena. Akonáhle sa priblíži k hranici tristotisíc korún, z mestského auta sa stáva rodinné a taký je aj meter na jeho hodnotenie. Interiér, vonkajší vzhľad i riešenie detailov pasuje Pandu za favorita medzi mestskými automobilmi. Panda patrí medzi pár miniautomobilov, ktoré s prižmúrením očí dokážu splniť poslanie mini-rodinného auta. Nám sa páčilo riešenie prístrojovej dosky a priestor na predných i zadných sedadlách. Samozrejme všetko s ohľadom na vonkajšie rozmery karosérie. Okrem zovňajšku a interiéru k jej prednostiam patrí ľahké ovládanie, dobrá manévrovateľnosť a prehľadná karoséria. Parkovanie s prehľadom zvládne aj menej zdatný vodič, ktorému by padli vhod väčšie spätné zrkadlá. Nám sa páčil dvojstupňový posilňovač riadenia s režimom City a radiaca páka v stredovej konzole. V malom aute chýba viac odkladacích priestorov a väčšie boxy vo dverách.

Najlepší z najmenších
Motor 1,3 Multijet nás po naštartovaní a krátkom zahriatí pozdravil veľmi kultivovane i napriek tomu, že v malom aute sa vibrácie ťažko tlmia. Kultúra chodu, výkon 51 kW a objem do 1300 cm3 patria k jeho prednostiam. Najväčším pokladom je však dosiahnuteľná spotreba udávaná výrobcom 4,3 l/100 km. V svižnom tempe redakčného testu priemer vzrástol na 4,9 l/ 100km.

Rozum a cit
Jazdné vlastnosti Pandy s naftovým motom presvedčia bez ohľadu na miesto i spôsob prevádzky. Motor sa správa suverénne v meste, pri jazde do kopca i na diaľnici. Pohľad do cenníka však emócie zmrazí, pretože Panda s benzínovým motorom a rovnakou výbavou Dynamic stojí o 86 000 Sk menej. Cena verzie 1,3 Multijet Dynamic sa vyšplhala na 425 900 Sk a do toho sme nezahrnuli nadštandardnú výbavu testovaného modelu. Fiatu chýba Panda s naftovým motorom ale základným vybavením Active.

Dizajnu Pandy nemožno nič vyčítať, vo verzii Dynamic vyzerá oveľa lepšie ako väčšina jej konkurentov. Za hliníkové kolesá, strešné lyžiny a iné skrášľujúce prvky sa tvrdo pripláca. Prípaltkové vybavenie Pandy zahŕňa čokoľvek. Napríklad hlavové airbagy, ESP, posúvateľné zadné sedadlá, elektrické strešné okno, automatickú klimatizáciu, parkovací senzor alebo audiosústavu so subwooferom. Pokoriť polmiliónovú nákupnú cenu auta teda nie je problém. 

Na podvozku s rázvorom náprav 230 cm vznikol priestranný interiér pre štyroch cestujúcich. Na zadných sedadlách sú tri bezpečnostné pásy ale iba dve opierky hlavy.

 

Pri zachovaní priestranného interiéru veľa miesta na batožinu neostalo. Objem kufra 205 l však na bežné nákupy stačí a v porovnaní s konkurenciou sa Panda nemá za čo hambiť. V praxi nám chýbalo madlo na otváranie piatych dverí, pretože otváranie kľúčom je nepraktické. Nakladacia hrana by mohal byť o niečo nižšia.

Jedine koncepcia vysokej strechy prevzatá z minivanov dokáže v malých autách vytvoriť potrebný vnútorný priestor. Drahšej verzii Dynamic by pristali hodnotnejšie plasty. Príkladnej ergonómii možno vytknúť iba masívny stredový tunel, ktorý prekáža pravému kolenu vodiča.

 

 

 

Porovnanie nákupných cien a top prvkov vybavenia s konkurenciou :

Fiat Panda 1,3 Multijet Dynamic :    425 900 Sk (ABS, 1xairbag)

Toyota Yaris 1,4 D-4D Terra :        507 000 Sk  (ABS,klima,2xairbag)

Opel Agila 1,3 CDTI  Essentia :       428 000 Sk  (ABS, 1 x airbag)

Citroen C1 1,4 HDi Pack :              429 900 Sk  (ABS, CDC, 4x airbag)

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 376
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 785
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 571
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 410
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 931
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 556
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 190
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 213
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 946
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 414

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko väzní boháča z Ruska, ktorý hovoril o úplatkoch pre Kremeľ

Valentin Vinogradov sa mal dopustiť podvodu pri obchode s nehnuteľnosťou. Nikomu pritom nevznikla škoda.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kúpiť lístky na hokej cez web? Nemožné

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Stĺpček Petra Schutza

O vydaní Vinogradova do Ruska by sa nemalo ani uvažovať

Rusko nie je právny štát.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.