Krátky test: Fiat Panda 1,3 MultiJet Dynamic

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún.

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún.

Auto roka
Na Slovensku spôsob použitia automobilu určuje cena. Akonáhle sa priblíži k hranici tristotisíc korún, z mestského auta sa stáva rodinné a taký je aj meter na jeho hodnotenie. Interiér, vonkajší vzhľad i riešenie detailov pasuje Pandu za favorita medzi mestskými automobilmi. Panda patrí medzi pár miniautomobilov, ktoré s prižmúrením očí dokážu splniť poslanie mini-rodinného auta. Nám sa páčilo riešenie prístrojovej dosky a priestor na predných i zadných sedadlách. Samozrejme všetko s ohľadom na vonkajšie rozmery karosérie. Okrem zovňajšku a interiéru k jej prednostiam patrí ľahké ovládanie, dobrá manévrovateľnosť a prehľadná karoséria. Parkovanie s prehľadom zvládne aj menej zdatný vodič, ktorému by padli vhod väčšie spätné zrkadlá. Nám sa páčil dvojstupňový posilňovač riadenia s režimom City a radiaca páka v stredovej konzole. V malom aute chýba viac odkladacích priestorov a väčšie boxy vo dverách.

Najlepší z najmenších
Motor 1,3 Multijet nás po naštartovaní a krátkom zahriatí pozdravil veľmi kultivovane i napriek tomu, že v malom aute sa vibrácie ťažko tlmia. Kultúra chodu, výkon 51 kW a objem do 1300 cm3 patria k jeho prednostiam. Najväčším pokladom je však dosiahnuteľná spotreba udávaná výrobcom 4,3 l/100 km. V svižnom tempe redakčného testu priemer vzrástol na 4,9 l/ 100km.

Rozum a cit
Jazdné vlastnosti Pandy s naftovým motom presvedčia bez ohľadu na miesto i spôsob prevádzky. Motor sa správa suverénne v meste, pri jazde do kopca i na diaľnici. Pohľad do cenníka však emócie zmrazí, pretože Panda s benzínovým motorom a rovnakou výbavou Dynamic stojí o 86 000 Sk menej. Cena verzie 1,3 Multijet Dynamic sa vyšplhala na 425 900 Sk a do toho sme nezahrnuli nadštandardnú výbavu testovaného modelu. Fiatu chýba Panda s naftovým motorom ale základným vybavením Active.

Dizajnu Pandy nemožno nič vyčítať, vo verzii Dynamic vyzerá oveľa lepšie ako väčšina jej konkurentov. Za hliníkové kolesá, strešné lyžiny a iné skrášľujúce prvky sa tvrdo pripláca. Prípaltkové vybavenie Pandy zahŕňa čokoľvek. Napríklad hlavové airbagy, ESP, posúvateľné zadné sedadlá, elektrické strešné okno, automatickú klimatizáciu, parkovací senzor alebo audiosústavu so subwooferom. Pokoriť polmiliónovú nákupnú cenu auta teda nie je problém. 

Na podvozku s rázvorom náprav 230 cm vznikol priestranný interiér pre štyroch cestujúcich. Na zadných sedadlách sú tri bezpečnostné pásy ale iba dve opierky hlavy.

 

Pri zachovaní priestranného interiéru veľa miesta na batožinu neostalo. Objem kufra 205 l však na bežné nákupy stačí a v porovnaní s konkurenciou sa Panda nemá za čo hambiť. V praxi nám chýbalo madlo na otváranie piatych dverí, pretože otváranie kľúčom je nepraktické. Nakladacia hrana by mohal byť o niečo nižšia.

Jedine koncepcia vysokej strechy prevzatá z minivanov dokáže v malých autách vytvoriť potrebný vnútorný priestor. Drahšej verzii Dynamic by pristali hodnotnejšie plasty. Príkladnej ergonómii možno vytknúť iba masívny stredový tunel, ktorý prekáža pravému kolenu vodiča.

 

 

 

Porovnanie nákupných cien a top prvkov vybavenia s konkurenciou :

Fiat Panda 1,3 Multijet Dynamic :    425 900 Sk (ABS, 1xairbag)

Toyota Yaris 1,4 D-4D Terra :        507 000 Sk  (ABS,klima,2xairbag)

Opel Agila 1,3 CDTI  Essentia :       428 000 Sk  (ABS, 1 x airbag)

Citroen C1 1,4 HDi Pack :              429 900 Sk  (ABS, CDC, 4x airbag)

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 28 233
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 23 050
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 19 690
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 16 085
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 15 280
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 11 578
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 9 292
  8. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 8 358
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 774
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 212

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.