SME

Krátky test: Fiat Panda 1,3 MultiJet Dynamic

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún.

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún. Auto roka

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na Slovensku spôsob použitia automobilu určuje cena. Akonáhle sa priblíži k hranici tristotisíc korún, z mestského auta sa stáva rodinné a taký je aj meter na jeho hodnotenie. Interiér, vonkajší vzhľad i riešenie detailov pasuje Pandu za favorita medzi mestskými automobilmi. Panda patrí medzi pár miniautomobilov, ktoré s prižmúrením očí dokážu splniť poslanie mini-rodinného auta. Nám sa páčilo riešenie prístrojovej dosky a priestor na predných i zadných sedadlách. Samozrejme všetko s ohľadom na vonkajšie rozmery karosérie. Okrem zovňajšku a interiéru k jej prednostiam patrí ľahké ovládanie, dobrá manévrovateľnosť a prehľadná karoséria. Parkovanie s prehľadom zvládne aj menej zdatný vodič, ktorému by padli vhod väčšie spätné zrkadlá. Nám sa páčil dvojstupňový posilňovač riadenia s režimom City a radiaca páka v stredovej konzole. V malom aute chýba viac odkladacích priestorov a väčšie boxy vo dverách.

SkryťVypnúť reklamu

Najlepší z najmenších

Motor 1,3 Multijet nás po naštartovaní a krátkom zahriatí pozdravil veľmi kultivovane i napriek tomu, že v malom aute sa vibrácie ťažko tlmia. Kultúra chodu, výkon 51 kW a objem do 1300 cm3 patria k jeho prednostiam. Najväčším pokladom je však dosiahnuteľná spotreba udávaná výrobcom 4,3 l/100 km. V svižnom tempe redakčného testu priemer vzrástol na 4,9 l/ 100km.

Rozum a cit

Jazdné vlastnosti Pandy s naftovým motom presvedčia bez ohľadu na miesto i spôsob prevádzky. Motor sa správa suverénne v meste, pri jazde do kopca i na diaľnici. Pohľad do cenníka však emócie zmrazí, pretože Panda s benzínovým motorom a rovnakou výbavou Dynamic stojí o 86 000 Sk menej. Cena verzie 1,3 Multijet Dynamic sa vyšplhala na 425 900 Sk a do toho sme nezahrnuli nadštandardnú výbavu testovaného modelu. Fiatu chýba Panda s naftovým motorom ale základným vybavením Active.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajnu Pandy nemožno nič vyčítať, vo verzii Dynamic vyzerá oveľa lepšie ako väčšina jej konkurentov. Za hliníkové kolesá, strešné lyžiny a iné skrášľujúce prvky sa tvrdo pripláca. Prípaltkové vybavenie Pandy zahŕňa čokoľvek. Napríklad hlavové airbagy, ESP, posúvateľné zadné sedadlá, elektrické strešné okno, automatickú klimatizáciu, parkovací senzor alebo audiosústavu so subwooferom. Pokoriť polmiliónovú nákupnú cenu auta teda nie je problém. 

Na podvozku s rázvorom náprav 230 cm vznikol priestranný interiér pre štyroch cestujúcich. Na zadných sedadlách sú tri bezpečnostné pásy ale iba dve opierky hlavy.

 

Pri zachovaní priestranného interiéru veľa miesta na batožinu neostalo. Objem kufra 205 l však na bežné nákupy stačí a v porovnaní s konkurenciou sa Panda nemá za čo hambiť. V praxi nám chýbalo madlo na otváranie piatych dverí, pretože otváranie kľúčom je nepraktické. Nakladacia hrana by mohal byť o niečo nižšia.

SkryťVypnúť reklamu

Jedine koncepcia vysokej strechy prevzatá z minivanov dokáže v malých autách vytvoriť potrebný vnútorný priestor. Drahšej verzii Dynamic by pristali hodnotnejšie plasty. Príkladnej ergonómii možno vytknúť iba masívny stredový tunel, ktorý prekáža pravému kolenu vodiča.

 

 

 

Porovnanie nákupných cien a top prvkov vybavenia s konkurenciou :

Fiat Panda 1,3 Multijet Dynamic :    425 900 Sk (ABS, 1xairbag)

Toyota Yaris 1,4 D-4D Terra :        507 000 Sk  (ABS,klima,2xairbag)

Opel Agila 1,3 CDTI  Essentia :       428 000 Sk  (ABS, 1 x airbag)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Citroen C1 1,4 HDi Pack :              429 900 Sk  (ABS, CDC, 4x airbag)

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 805
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 459
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 459
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 278
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 147
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 781
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 380
  8. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 319
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


7
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


13
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 8
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 20
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 923
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 552
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 272
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 978
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 518
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 774
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 534
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 375
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu