SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Krátky test: Fiat Panda 1,3 MultiJet Dynamic

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún.

Stále populárnejšie naftové motory sa tlačia už aj do triedy miniautomobilov. Okrem výbornej spotreby so sebou prinášajú výrazne vyššiu nákupnú cenu a dilemu, či sa oplatí kúpiť miniauto za viac ako štyristotisíc korún.

Auto roka
Na Slovensku spôsob použitia automobilu určuje cena. Akonáhle sa priblíži k hranici tristotisíc korún, z mestského auta sa stáva rodinné a taký je aj meter na jeho hodnotenie. Interiér, vonkajší vzhľad i riešenie detailov pasuje Pandu za favorita medzi mestskými automobilmi. Panda patrí medzi pár miniautomobilov, ktoré s prižmúrením očí dokážu splniť poslanie mini-rodinného auta. Nám sa páčilo riešenie prístrojovej dosky a priestor na predných i zadných sedadlách. Samozrejme všetko s ohľadom na vonkajšie rozmery karosérie. Okrem zovňajšku a interiéru k jej prednostiam patrí ľahké ovládanie, dobrá manévrovateľnosť a prehľadná karoséria. Parkovanie s prehľadom zvládne aj menej zdatný vodič, ktorému by padli vhod väčšie spätné zrkadlá. Nám sa páčil dvojstupňový posilňovač riadenia s režimom City a radiaca páka v stredovej konzole. V malom aute chýba viac odkladacích priestorov a väčšie boxy vo dverách.

Najlepší z najmenších
Motor 1,3 Multijet nás po naštartovaní a krátkom zahriatí pozdravil veľmi kultivovane i napriek tomu, že v malom aute sa vibrácie ťažko tlmia. Kultúra chodu, výkon 51 kW a objem do 1300 cm3 patria k jeho prednostiam. Najväčším pokladom je však dosiahnuteľná spotreba udávaná výrobcom 4,3 l/100 km. V svižnom tempe redakčného testu priemer vzrástol na 4,9 l/ 100km.

Rozum a cit
Jazdné vlastnosti Pandy s naftovým motom presvedčia bez ohľadu na miesto i spôsob prevádzky. Motor sa správa suverénne v meste, pri jazde do kopca i na diaľnici. Pohľad do cenníka však emócie zmrazí, pretože Panda s benzínovým motorom a rovnakou výbavou Dynamic stojí o 86 000 Sk menej. Cena verzie 1,3 Multijet Dynamic sa vyšplhala na 425 900 Sk a do toho sme nezahrnuli nadštandardnú výbavu testovaného modelu. Fiatu chýba Panda s naftovým motorom ale základným vybavením Active.

Dizajnu Pandy nemožno nič vyčítať, vo verzii Dynamic vyzerá oveľa lepšie ako väčšina jej konkurentov. Za hliníkové kolesá, strešné lyžiny a iné skrášľujúce prvky sa tvrdo pripláca. Prípaltkové vybavenie Pandy zahŕňa čokoľvek. Napríklad hlavové airbagy, ESP, posúvateľné zadné sedadlá, elektrické strešné okno, automatickú klimatizáciu, parkovací senzor alebo audiosústavu so subwooferom. Pokoriť polmiliónovú nákupnú cenu auta teda nie je problém. 

Na podvozku s rázvorom náprav 230 cm vznikol priestranný interiér pre štyroch cestujúcich. Na zadných sedadlách sú tri bezpečnostné pásy ale iba dve opierky hlavy.

 

Pri zachovaní priestranného interiéru veľa miesta na batožinu neostalo. Objem kufra 205 l však na bežné nákupy stačí a v porovnaní s konkurenciou sa Panda nemá za čo hambiť. V praxi nám chýbalo madlo na otváranie piatych dverí, pretože otváranie kľúčom je nepraktické. Nakladacia hrana by mohal byť o niečo nižšia.

Jedine koncepcia vysokej strechy prevzatá z minivanov dokáže v malých autách vytvoriť potrebný vnútorný priestor. Drahšej verzii Dynamic by pristali hodnotnejšie plasty. Príkladnej ergonómii možno vytknúť iba masívny stredový tunel, ktorý prekáža pravému kolenu vodiča.

 

 

 

Porovnanie nákupných cien a top prvkov vybavenia s konkurenciou :

Fiat Panda 1,3 Multijet Dynamic :    425 900 Sk (ABS, 1xairbag)

Toyota Yaris 1,4 D-4D Terra :        507 000 Sk  (ABS,klima,2xairbag)

Opel Agila 1,3 CDTI  Essentia :       428 000 Sk  (ABS, 1 x airbag)

Citroen C1 1,4 HDi Pack :              429 900 Sk  (ABS, CDC, 4x airbag)

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 493
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 747
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 470
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 398
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 129
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 431
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 459
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 332
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 241
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 997
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.

Potraty sa sprísňovať nebudú, Záborskej novela neprešla

Zákon chcú o pol roka predložiť znova.

Anna Záborská.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric