SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Mazda CX-5 k stému výročiu je oslavou japonského umu (test)

Absencia turba aj dotykového ovládania poteší konzervatívcov.

Mazda CX-5 Edition 100 (Zdroj: Marek Čepa)
Mazda CX-5 - prehľad základných parametrov
VerziaSkyactiv-G194 6AT AWD Edition 100
Cena modelu / verzie od (eur)23 295 / 39 950
Spotreba výrobca / v teste (l)8 / 8,5
Veľkosť kufra (l)506 / 1 620
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 700; 4 550; 1 840; 1 680

Ak by Mazda vyrábala všetky autá iba v červenej metalíze Soul Red Crystal, zrejme by to nikomu ani nevadilo. Pristane každému z jej áut.

Minulý rok sa však celý modelový rad sfarbil do bielej metalízy Snowflake Pearl a v kombinácii s vínovo červeným interiérom alebo aj strechou.

Japonská značka takto oslavuje svoju storočnicu. A keď oslava, tak s poriadnou výbavou. Absolútny vrchol sme si vyskúšali pri Mazde CX-5.

Treba na úvod priznať, že ide hlavne o marketingové jubileum, pretože ak by sme sa preniesli v čase o sto rokov dozadu, nenájdeme ešte žiadnu Mazdu.

Začiatky boli totiž spojené s výrobou umelého korku a náradia, prvé vozidlo prišlo až v roku 1931. Stále to však bola len nákladná trojkolka.

Malé autíčko Mazda R360 prišlo až v roku 1960. Jeden perfektne zrenovovaný exemplár nedávno ožil vďaka spoločnému úsiliu zamestnancov automobilky a študentov technických škôl v Hirošime. Práve bielo-červená farebná kombinácia tohto auta bola inšpiráciou pre celú výročnú sériu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vyšperkovaný interiér

Pre Mazdu CX-5, ktorej druhá generácia je tu s nami od roku 2017, to znamená decentné detaily v podobe plakiet 1920-2020 na predných blatníkoch aj koberčekoch alebo špecifického loga na kľúči, opierkach hlavy a v stredových krytkách hliníkových diskov.

V interiéri to s červenou zjavne nechceli preháňať, prístrojová doska si ponechala čierne obšitie a nechýbajú ani biele časti medzi sedadlami a vo dverách. Miernym úletom sú len kompletne červené koberce ako aj kožné sedadlá. Efekt je podarený, interiér pôsobí útulne a vďaka dobrému spracovaniu máte pocit prémie.

Na svoje si prídu odporcovia dotykového ovládania, pretože v CX-5 sa nič neovláda dotykovo, ani len nová väčšia obrazovka infotainmentu. K tomu slúži koliesko a tlačidlá medzi sedadlami. Audi sa podobného riešenia zbavilo, v Mazde ostáva, čo je fajn.

Udrží krok s dobou?

Nás však viacej zaujímalo, ako CX-5 odoláva rýchlemu tempu v automobilovom priemysle a či po štyroch rokoch na trhu nepôsobí zostarnuto.

Ide už o jedinú Mazdu, ktorú si ešte môžete kúpiť aj s naftovým motorom. Komu je táto značka sympatická a robí s autom dlhšie trasy, nemal by váhať, pri Mazde 6 už diesel z ponuky zmizol.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Advokát Tomáš Kamenec.

Rozhodnutia amerického súdu sú úžasné, hovorí.


29. jún
Holandský cyklista Fabio Jakobsen sa teší z etapového víťazstva na Tour de France.

Pred dvomi rokmi Fabio Jakobsen takmer prišiel o život.


2 h
Ilustračné foto.

Kráľ pornobiznisu bol dlhé roky duchom, odhalili ho až škandály.


24. jún
Ruské jednotky strážia vchod do vodnej elektrárne Kachovka, prietokovej elektrárne na rieke Dneper v Chersonskej oblasti na juhu Ukrajiny.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 20 h

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu