SME
reklama

Mazda CX-5 k stému výročiu je oslavou japonského umu (test)

Absencia turba aj dotykového ovládania poteší konzervatívcov.

Mazda CX-5 Edition 100 (Zdroj: Marek Čepa)
Mazda CX-5 - prehľad základných parametrov
VerziaSkyactiv-G194 6AT AWD Edition 100
Cena modelu / verzie od (eur)23 295 / 39 950
Spotreba výrobca / v teste (l)8 / 8,5
Veľkosť kufra (l)506 / 1 620
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 700; 4 550; 1 840; 1 680

Ak by Mazda vyrábala všetky autá iba v červenej metalíze Soul Red Crystal, zrejme by to nikomu ani nevadilo. Pristane každému z jej áut.

Minulý rok sa však celý modelový rad sfarbil do bielej metalízy Snowflake Pearl a v kombinácii s vínovo červeným interiérom alebo aj strechou.

Japonská značka takto oslavuje svoju storočnicu. A keď oslava, tak s poriadnou výbavou. Absolútny vrchol sme si vyskúšali pri Mazde CX-5.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Treba na úvod priznať, že ide hlavne o marketingové jubileum, pretože ak by sme sa preniesli v čase o sto rokov dozadu, nenájdeme ešte žiadnu Mazdu.

Začiatky boli totiž spojené s výrobou umelého korku a náradia, prvé vozidlo prišlo až v roku 1931. Stále to však bola len nákladná trojkolka.

Malé autíčko Mazda R360 prišlo až v roku 1960. Jeden perfektne zrenovovaný exemplár nedávno ožil vďaka spoločnému úsiliu zamestnancov automobilky a študentov technických škôl v Hirošime. Práve bielo-červená farebná kombinácia tohto auta bola inšpiráciou pre celú výročnú sériu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyšperkovaný interiér

Pre Mazdu CX-5, ktorej druhá generácia je tu s nami od roku 2017, to znamená decentné detaily v podobe plakiet 1920-2020 na predných blatníkoch aj koberčekoch alebo špecifického loga na kľúči, opierkach hlavy a v stredových krytkách hliníkových diskov.

V interiéri to s červenou zjavne nechceli preháňať, prístrojová doska si ponechala čierne obšitie a nechýbajú ani biele časti medzi sedadlami a vo dverách. Miernym úletom sú len kompletne červené koberce ako aj kožné sedadlá. Efekt je podarený, interiér pôsobí útulne a vďaka dobrému spracovaniu máte pocit prémie.

Na svoje si prídu odporcovia dotykového ovládania, pretože v CX-5 sa nič neovláda dotykovo, ani len nová väčšia obrazovka infotainmentu. K tomu slúži koliesko a tlačidlá medzi sedadlami. Audi sa podobného riešenia zbavilo, v Mazde ostáva, čo je fajn.

Udrží krok s dobou?

Nás však viacej zaujímalo, ako CX-5 odoláva rýchlemu tempu v automobilovom priemysle a či po štyroch rokoch na trhu nepôsobí zostarnuto.

Ide už o jedinú Mazdu, ktorú si ešte môžete kúpiť aj s naftovým motorom. Komu je táto značka sympatická a robí s autom dlhšie trasy, nemal by váhať, pri Mazde 6 už diesel z ponuky zmizol.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7ZRE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu