SME

Nóri zobrali na výlet 21 elektromobilov, aký bol ich skutočný dojazd?

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.

Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou. Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou. (Zdroj: NAF)

OSLO. Popri cene je pri elektromobiloch najviac diskutovanou témou dojazd. Mnohí ho stále považujú za obmedzujúci. Riziko, že už nestihnete prísť k najbližšej nabíjacej stanici vie znepokojiť a odradiť od myšlienky kúpiť si elektrické auto.

Nóri už medzitým elektromobily považujú za úplne bežné a s budovaním infraštruktúry nabíjacích staníc sú z európskych krajín najďalej.

Krajina získava až 96 percent energie z vodných elektrární a motiváciou jazdiť bez emisií sú hlavne daňové stimuly na elektromobily. Tie z nich spravili lacnejšie autá, než sú tie so spaľovacími motormi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to hlavný dôvod, prečo v Nórsku minulý rok takmer 75 percent všetkých nových áut už tvorili elektromobily alebo plug-in hybridy. Ich ponuka je z roka na rok bohatšia, ani u nás už nie je problém nájsť si ideálny typ aj veľkosť.

Kam až zájdu na jedno nabitie?

Súvisiaci článok Vyskúšali sme Svetové auto roka, titul má zaslúžene Čítajte 

Nórska Automobilová Federácia (NAF) sa však zaujímala práve o reálny dojazd súčasných elektromobilov.

Aby boli podmienky pre všetkých rovnaké, na výlet sa naraz vydalo 21 rôznych elektromobilov. Jazdili v zmiešaných podmienkach, trasa viedla cez mestá, okresky, diaľnice aj horské priechody. Presnejší popis uvádzame v závere.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C82A4 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Elektromobily

Elektromobily Polestar.

Vyrábať bude v závode automobilky Volvo.


ČTK 16
Ilustračné foto.

Za prvých päť mesiacov tohto roka úrady v Rakúsku zaregistrovali približne 25-tisíc nových elektrických vozidiel.


TASR
Súvisiace témy: Nórsko
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 741
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 196
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 690
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 486
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 322
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 794
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 703
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 234
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Dagmar Szabó: "Rodičmi nie sme na polovičný úväzok. Počúvajme deti – nie paragrafy."
  4. František Kukura: Deus omnipotens est. Slovenská politika to dávno presiahla.
  5. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  6. Otilia Horrocks: Keď sa spomienky rozsvietia v novinových titulkoch
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  8. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 584
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 516
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 658
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 141
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 247
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 223
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 854
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 360
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu