SME

Nóri zobrali na výlet 21 elektromobilov, aký bol ich skutočný dojazd?

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.

Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou. Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou. (Zdroj: NAF)

OSLO. Popri cene je pri elektromobiloch najviac diskutovanou témou dojazd. Mnohí ho stále považujú za obmedzujúci. Riziko, že už nestihnete prísť k najbližšej nabíjacej stanici vie znepokojiť a odradiť od myšlienky kúpiť si elektrické auto.

Nóri už medzitým elektromobily považujú za úplne bežné a s budovaním infraštruktúry nabíjacích staníc sú z európskych krajín najďalej.

Krajina získava až 96 percent energie z vodných elektrární a motiváciou jazdiť bez emisií sú hlavne daňové stimuly na elektromobily. Tie z nich spravili lacnejšie autá, než sú tie so spaľovacími motormi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to hlavný dôvod, prečo v Nórsku minulý rok takmer 75 percent všetkých nových áut už tvorili elektromobily alebo plug-in hybridy. Ich ponuka je z roka na rok bohatšia, ani u nás už nie je problém nájsť si ideálny typ aj veľkosť.

Kam až zájdu na jedno nabitie?

Súvisiaci článok Vyskúšali sme Svetové auto roka, titul má zaslúžene Čítajte 

Nórska Automobilová Federácia (NAF) sa však zaujímala práve o reálny dojazd súčasných elektromobilov.

Aby boli podmienky pre všetkých rovnaké, na výlet sa naraz vydalo 21 rôznych elektromobilov. Jazdili v zmiešaných podmienkach, trasa viedla cez mestá, okresky, diaľnice aj horské priechody. Presnejší popis uvádzame v závere.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C82A4 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu