SME

Vodičom skončila povinnosť mať na okne nálepky z STK

Kontrolné orgány ich od 1. júla už nevyžadujú.

Kontrolné nálepky na čelnom skle sú od 1.7.2021 minulosťou. Kontrolné nálepky na čelnom skle sú od 1.7.2021 minulosťou. (Zdroj: Peter Kálmán)

BRATISLAVA. Vodičom pred pár rokmi zmizla z čelného skla slovenská diaľničná známka, od 1. júla 2021 skončili aj nálepky zo staníc technickej kontroly (STK).

Do platnosti totiž vstupuje novela zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke. Schválenie zrušenia nálepiek o absolvovaní emisnej kontroly, technickej kontroly aj kontroly originality urýchlil minulý rok príchod korony.

Autá, ktoré od 1. júla 2021 prejdú cez STK, už nedostanú nové nálepky a zároveň kontrolné orgány nebudú nálepky vyžadovať ani na ostatných autách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaniká teda povinnosť mať tieto nálepky na čelnom skle. Vodiči tak ušetria aj pri jeho prípadnej výmene - keď sa čelné sklo poškodilo, na vymenené museli ísť opäť nové nálepky.

Kartičky o absolvovaní emisnej aj technickej kontroly ostávajú, takisto protokol so štandardnou dokumentáciou.

Súvisiaci článok Beriete staršie auto na STK? Na čo si dať pozor Čítajte 

Prevádzku aj vývoj Celoštátneho informačného systému technických kontrol (CIS TK) má na starosti Technická služba technickej kontroly vozidiel (TESTEK).

Prístup do online systému mali doteraz stanice technickej kontroly zadarmo, jeho vývoj a prevádzka bola hradená práve z nálepiek.

"Vďaka nálepkám bol prístup do systému a jeho používanie dosiaľ pre STK zadarmo, všetky náklady boli hradené z výnosu z predaja kontrolných nálepiek prevádzkovateľom STK. Od 1. 7. 2021 sa situácia mení, keďže sa nálepky rušia, zápis kontroly do systému sa bude spoplatňovať priamo," uvádza TESTEK.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň dôjde aj k zníženiu nákladov na byrokraciu s nálepkami. Podľa výpočtov TESTEK-u by nový systém pri počte technických kontrol vykonaných v minulom roku ušetril 742 086,69 eura. Pri jednej technickej kontrole dochádza k zníženiu nákladov o 0,51 až 0,61 eura, s podobným znížením sa počíta aj pri emisnej kontrole.

Zjednodušenie administratívy víta aj Národná asociácia STK. "Zrýchli sa aj celkový priebeh týchto kontrol. V neposlednom rade treba uviesť, že povinnosť vydávať kontrolnú nálepku je nad rámec požiadaviek EÚ," uvádza Národná asociácia STK na svojom webe.

Verejne dostupná možnosť overiť si zadarmo platnosť emisnej kontroly je na stránke S-EKA a technickej kontroly priamo na stránke TESTEK-u, kde stačí zadať evidenčné číslo alebo VIN číslo auta.

STK

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  1. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  4. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  6. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  8. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 552
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 576
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 545
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 276
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 721
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 642
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 782
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 647
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Vám musí jeΩať chalani, vám musí jeΩať .
  2. Pavol Kéri: Lietavská Lúčka 2025
  3. Ľudmila Križanovská: Milí ukrajinskí spoluobčania, nie je to Vaša vina, že jeden z Vás zlyhal a niekoho napadol nožom.
  4. Mária Romaňáková: Dvor kráľovnej Ester
  5. Viktor Pamula: Agent Kremľa zablokoval sankcie proti Rusku
  6. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  7. Dušan Piršel: Ako socializovať ego? – to je otázka…
  8. Jaroslav Liptak: Prečo AI a udržateľnosť patria k sebe (a prečo bez toho dnes biznis neprežije)
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 266
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 282
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 163
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 014
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 798
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 908
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 4 636
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 483
  1. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  2. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  3. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  4. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  5. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  6. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
SkryťZatvoriť reklamu