SME

Vodičom skončila povinnosť mať na okne nálepky z STK

Kontrolné orgány ich od 1. júla už nevyžadujú.

Kontrolné nálepky na čelnom skle sú od 1.7.2021 minulosťou. Kontrolné nálepky na čelnom skle sú od 1.7.2021 minulosťou. (Zdroj: Peter Kálmán)

BRATISLAVA. Vodičom pred pár rokmi zmizla z čelného skla slovenská diaľničná známka, od 1. júla 2021 skončili aj nálepky zo staníc technickej kontroly (STK).

Do platnosti totiž vstupuje novela zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke. Schválenie zrušenia nálepiek o absolvovaní emisnej kontroly, technickej kontroly aj kontroly originality urýchlil minulý rok príchod korony.

Autá, ktoré od 1. júla 2021 prejdú cez STK, už nedostanú nové nálepky a zároveň kontrolné orgány nebudú nálepky vyžadovať ani na ostatných autách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaniká teda povinnosť mať tieto nálepky na čelnom skle. Vodiči tak ušetria aj pri jeho prípadnej výmene - keď sa čelné sklo poškodilo, na vymenené museli ísť opäť nové nálepky.

Kartičky o absolvovaní emisnej aj technickej kontroly ostávajú, takisto protokol so štandardnou dokumentáciou.

Súvisiaci článok Beriete staršie auto na STK? Na čo si dať pozor Čítajte 

Prevádzku aj vývoj Celoštátneho informačného systému technických kontrol (CIS TK) má na starosti Technická služba technickej kontroly vozidiel (TESTEK).

Prístup do online systému mali doteraz stanice technickej kontroly zadarmo, jeho vývoj a prevádzka bola hradená práve z nálepiek.

"Vďaka nálepkám bol prístup do systému a jeho používanie dosiaľ pre STK zadarmo, všetky náklady boli hradené z výnosu z predaja kontrolných nálepiek prevádzkovateľom STK. Od 1. 7. 2021 sa situácia mení, keďže sa nálepky rušia, zápis kontroly do systému sa bude spoplatňovať priamo," uvádza TESTEK.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň dôjde aj k zníženiu nákladov na byrokraciu s nálepkami. Podľa výpočtov TESTEK-u by nový systém pri počte technických kontrol vykonaných v minulom roku ušetril 742 086,69 eura. Pri jednej technickej kontrole dochádza k zníženiu nákladov o 0,51 až 0,61 eura, s podobným znížením sa počíta aj pri emisnej kontrole.

Zjednodušenie administratívy víta aj Národná asociácia STK. "Zrýchli sa aj celkový priebeh týchto kontrol. V neposlednom rade treba uviesť, že povinnosť vydávať kontrolnú nálepku je nad rámec požiadaviek EÚ," uvádza Národná asociácia STK na svojom webe.

Verejne dostupná možnosť overiť si zadarmo platnosť emisnej kontroly je na stránke S-EKA a technickej kontroly priamo na stránke TESTEK-u, kde stačí zadať evidenčné číslo alebo VIN číslo auta.

STK

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 244
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 247
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 578
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 515
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 202
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 326
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 032
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  2. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  3. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  4. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  5. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  6. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  7. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  8. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 332
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 629
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 981
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 695
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 555
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 202
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 489
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu