BMW 128ti - prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 24 396 / 41 700 |
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l) | 6,9 - 7,4 / 7,8 |
Objem batožinového priestoru (l) | 380 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 670; 4 319; 1 799 (bez zrkadiel); 1 434 |
Športové modely značky BMW sa odjakživa spájali s pohonom zadnej nápravy. V posledných rokoch síce nastal presun k pohonu všetkých kolies xDrive, no stále preferujú prevažne zadnú nápravu.
Predstavte si však alternatívnu realitu, v ktorej BMW vyrába auto na štýl Golfu GTI. Aká by bola ostrá predokolka značky, ktorá sa preslávila úplne inými športiakmi?
Ak ste si niekedy túto otázku kládli, z Bavorska ju teraz prichádza zodpovedať model 128ti. A musíme povedať, že nás odpoveď veľmi milo prekvapila.
Že nejde o ďalšiu obyčajnú "jednotku" prezrádza hneď niekoľko vecí. Rozhodne najvýraznejším znakom sú červené detaily, ktoré zdobia nárazníky podobné silnejšiemu súrodencovi M135i xDrive.
Kontrastné doplnky nemusia byť každému po chuti, no stále pôsobia pomerne vkusne. Najmä červené prahy doplnené o nálepku s označením modelu pred zadným kolesom majú závan nostalgie z čias, kedy každé auto s turbom dostalo poriadnu nálepku na bok, aby si ich nikto nepomýlil s bežnými autami.

Červená už tak úplne nefunguje v prednom nárazníku, no aspoň odpútava pozornosť od veľkej mriežky, ktorú ešte opticky zväčšuje čierne orámovanie. Ak si zvolíte modré alebo červené lakovanie, BMW vymení kontrastné prvky za decentnejšie, čierne.
Našťastie pri prednej časti auta končí aj väčšina kritiky. Z profilu vyzerá vynikajúco, rovnako ako zadná časť, ktorú zdobia dve koncovky výfuku a príplatkový strešný spojler.
