BRATISLAVA. Cyklisti nadávajú na vodičov, vodiči na cyklistov. Pridajme k nim ešte kolobežkárov či chodcov a osočovať sa môžu navzájom donekonečna. Čo ich však spája, je používanie verejných komunikácií.
V bratislavskej mestskej časti Nové Mesto sa minulý týždeň objavili vtipné dopravné značky, ktoré majú upozorniť na vzájomné rešpektovanie sa na cestách.
Za kampaňou je spoločnosť Continental, ktorá pod hashtagom #ShareTheRoad, teda Podeľ sa o cestu, vyzýva účastníkov premávky k vzájomnej ohľaduplnosti. Nápad s umiestnením svojho loga na dopravnej značke nie je nový, prvýkrát ho použil už pred sto rokmi André Citroën.
Doprava opäť hustne
Po minulom roku, kedy výrazne klesol počet dopravných nehôd kvôli lockdownu, sa cesty nielen v hlavnom meste opäť zaplnili autami aj cyklistami.
„Často máme jeden na druhého ťažké srdce, občas padajú nadávky. A to aj napriek tomu, že väčšina ľudí využíva viacero z týchto foriem dopravy. Raz môžeme byť v koži motoristu, inokedy zase cyklistu. Zakaždým však platí, že by sme sa mali na cestách správať bezpečne, obozretne a mať k sebe úctu aj vo vypätejších situáciách,“ hovorí Magda Nagy, riaditeľka marketingu v spoločnosti Continental Barum. Predsudky ani urážky podľa nej nie sú riešením.
Častým problémom je však stará alebo chýbajúca infraštruktúra bez cyklochodníkov. Tá však sama o sebe k vzájomnej tolerancii nestačí.