SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Autá opäť špinil saharský piesok. Ako ho odstrániť bez poškodenia laku?

Obyčajné umytie väčšinou nestačí.

Prach zo Sahary je jemný, ale abrazívny.Prach zo Sahary je jemný, ale abrazívny. (Zdroj: Peter Kálmán)

BRATISLAVA. Prúdenie vzduchu opäť prinieslo na Slovensko oblaky obsahujúce jemný saharský piesok. Pri snahe zbaviť sa oranžového prachu hrozí zbytočné poškodenie laku.

Na prvý pohľad vyzerá zaschnutý saharský prach na laku karosérie podobne, ako žltý peľ z kvetov, no na rozdiel od neho majú drobné zrnká piesku pri nesprávnom odstraňovaní abrazívny účinok. Takto zaprášenému laku môžu ublížiť aj kefy v autoumyvárni.

Súvisiaci článok Piesok zo Sahary: Pozrite sa, čo spraví s peľovým filtrom v aute Čítajte 

Ako postupovať, radí expert Martin Poliak z detailingového štúdia Pure Style.

„Dôležité je mechanicky nestierať zaschnutý prach, pretože hrozí poškriabanie laku. Ideálne je použiť vysokotlakový čistič a najskôr len opláchnuť celú karosériu. Tiež treba dbať na to, aby vodná tryska nebola príliš blízko laku, môže ho poškodiť.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Obyčajné umytie však často nestačí. „Následne ešte odporúčam aplikovať aktívnu penu alebo autošampón a nechať chvíľu pôsobiť, ale tak, aby nezaschol. Až potom buď opláchnuť čistou vodou alebo pre lepší výsledok ešte pred posledným oplachom prejsť celé auto ručne s umývacou rukavicou,“ opisuje postup Poliak.

Ručne tiež očistite gumičky stieračov, na ktorých sa pri daždi prach zachytil. Podobne postupujte aj v prípade, že auto stálo v blízkosti stavby, kde prebiehajú búracie práce alebo bolo dlhšie zaparkované v suchom prašnom prostredí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 917
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 349
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 884
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 340
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 597
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 808
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 960
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


5 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  2. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  3. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  4. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  6. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  7. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  8. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 108 392
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 918
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 753
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 837
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 205
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 076
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu