SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST - 50 000 KM

Dlhodobý test : Dacia Logan po 15 000 km

Testovacia Dacia Logan má na tachometri už 15 443 km, spotreba paliva klesla na 7,26 l/100 km.

Po návrate z Čiernej Hory a Chorvátska pribúdali kilometre s rovnakou intenzitou ako na reportážnej ceste. Pomerne rýchlo sme teda prekročili hranicu 15 000 km, ktorá je u mnohých automobilov určená na záručnú prehliadku. Dacia Logan má predpísanú prehliadku až pri najazdení 30 000 km, preto sme sa zamerali na súpis pozitívnych i negatívnych detailov. Pribúdajúce kilometre sa zatiaľ pozitívne prejavujú na motore. Spotreba totiž klesla a subjektívne sa nám zdá motor tichší a pružnejší. Skutočnosť ukážu až tohtotýždňové presné merania špeciálnymi prístrojmi. Pri poslednom vyhodnotení prevádzkových nákladov (10 269 km) nám vychádzala priemerná spotreba 7,42 l/100 km. V priebehu ostatných 5174 km motor vykázal spotrebu 6,96 l/100km. Dlhodobý priemer klesol na 7,26 l/100 km. Vďaka klesajúcej priemernej spotrebe zostávajú náklady na 1 km cesty s Daciou Logan nemenné. Ceny benzínu totiž od začiatku testu vzrástli takmer o dve koruny na liter. V nastávajúcom období čakajú Daciu dlhé cesty a zrejme aj pokles spotreby. Počas letných prázdnin však plánujeme vozidlo poriadne zaťažiť jazdením v kopcoch a po lesných cestách.

Od začiatku dlhodobého testu ubehli necelé tri mesiace a za ten čas Dacia absolvovala slušný počet kilometrov. Najazdené kilomentre sa na mechanike i motore auta prejavili skôr pozitívne. Jedine na laku karosérie kde tu pribudli malé stopy po kamienkoch odstreľujúcich z pneumatík druhých automobilov.

 

 

 

 

 

Spotreba paliva a nákladdy na pohonné hmoty v priebehu 15 443 km

Dopĺňanie oleja do motora :                          0 l
Dopĺňanie chladiacej zmesi :                         0 l
Spotrebované pohonné hmoty (l) :                1122 l
Spotrebované pohonné hmoty (Sk):              42 280 Sk
Priemerná spotreba :                                   7,26 l/100 km
Minimálna spotreba :                                   4,93 l/100 km
Maximálna spotreba:                                   9,88 l/100 km

Prevádzkové náklady pri najazdení 15 443 km

Prihlásenie vozidla
na dopravnom inšpektoráte                         2000 Sk
Ročná diaľničná známka pre SR                    1000 Sk
Povinné zmluvné poistenie (štvrťročne)         1958 Sk
Havarijné poistenie na rok                         15 432 Sk
Náklady na záručné prehliadky                           0 Sk
Náklady na servis                                             0 Sk
Umývanie a čistenie                                     1200 Sk
Náklady na pohonné hmoty                        42 280 Sk

Náklady celkom                                       : 63 870 Sk

Keď Diacia Logan parkovala pod zakvitnutými stromami a na karosériu napadali uschnuté kvety, zakrátko sa dostali cez ventiláciu do interiéru. Peľový a prachový filter veru chýba.

Jednoduchá stredová konzola vyniká prehľadnosťou. Zároveň je to najlacnejšie pôsobiaca časť interiéru. Ovládanie ventilácie by mohlo byť vyššie a v lepšom dosahu. Zaujímavosťou je, že otáčky ventilátora sa pridávajú otočením ovládača proti smeru hodinových ručičiek.

 

 

Najsilnejšou stránkou Dacie (okrem nákupnej ceny) je veľký vnútorný priestor. Spolujazdec si môže v pohode vystrieť nohy bez toho, aby obmedzoval posádku na zadných sedadlách. Predné sedadlá sú mäkké a dostatočne široké aj pre zavalitejšie postavy.

 

 

Otváranie batožinového priestoru z miesta vodiča Dacii Logan chýba a nie je možné si ho objednať ani v drahších verziách. Otváranie kľúčom nemusí byť za každých okolností praktické, zvlášť ak hrozí ich zabuchnutie v kufri. Hoci budete mať otvorené auto, pomôže vám iba náhradný kľúč. Na druhej strane veko kufra neostane nikdy odomknuté.

Veľkosť vstupného otvoru do batožinového priestoru Dacie patrí k lepšiemu priemeru v rámci vozidiel s karosériou typu sedan. Veko po otvorení stačí iba trochu nadvihnúť a zvyšok zvládne silná pružina. Rýchlo otvorené veko sa však z dorazu prudko odrazí späť. Vzhľadom na nákupnbú cenu auta a snahu šetriť na všetkých detailoch nás príjemne prekvapilo osvetlenie batožinového priestoru.

Tvar čalúnenia a použité materiály zodpovedajú hlavnému poslaniu Dacie Logan. Úzke boxy vo dverách poslúžia na odloženie peňaženky, dokladov, utierok na okno alebo na knihu jázd. Kĺuka otvárania okna výrazne zasahuje do priestoru nad odkladacím boxom. Riešenie je jednoduché : elektricky ovládané okná z príplatkového vybavenia.

Výmena žiarovky zatiaľ nebola potrebná, pre istotu sme si však tento manéver nacvičili. Zadné skupinové svetlo sa musí kvôli výmene žiarovky demontovať. Nepotrebujete na to špeciálne vzdelanie ani iné pomôcky, než vlastné ruky. Matice, ktoré držia svetlo, majú plastové zakončenie prispôsobené na demontáž rukou. Výmena žiaroviek v predných svetlometoch pripomína výmenu v bežných typoch automobilov.

Rozdiel medzi Daciou Logan a drahšími vozidlami podobných rozmerov spočíva v detailoch. Logan napríklad nemá krytky niektorých skrutiek, ktoré sú podľa nás vystavené vplyvom počasia a prostredia. Šetrilo sa aj na zakrytovaní kábeláže v batožinovom priestore. Pravdou však je, že 15 000 najazdených kilometrov sa na odhalených častiach skrutiek, či iných detailov neprejavilo.

Operadlá zadných sedadiel sú v konečnom dôsledku demontovateľné avšak ani ich sklápanie by situáciu neriešilo, pretože medzi kufrom a priestorom pre posádku je plechová výstuž karosérie. Majiteľovi musí stačiť batožinový priestor nadštandardného objemu 510 l, bez možnsti zväčšenia.

Odkladacie boxy v batožinovom priestore nie sú, povinná výbava má však svoje stále miesto. Zdvihák a kľúč na koleso majú pevné a praktické držiaky.

 

Motoru zatiaľ najazdené kilometre prospievajú, najmä v klesajúcej spotrebe benzínu a stále nižšej hlučnosti. Napriek spodnému ochrannému krytu je dosť znečistený.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hudbou proti holorubom.
  2. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Ako sa mení dynamika firiem?
  5. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  6. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Behind every successful business lies a set of skilled people
  2. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  6. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  7. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 19 045
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 272
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 128
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 579
  5. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 427
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 395
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 284
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 108
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 656
  10. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 4 951
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marek Hamšík sa teší po výhre v zápase Slovensko - Poľsko na EURO 2020.

Slovensko vyhralo vo svojom prvom zápase na ME nad favorizovaným Poľskom.


Pavol Spál 3 h
Milan Škriniar sa teší po strelenom góle v zápase Slovensko - Poľsko na EURO 2020.

Hodnotenie hráčov.


Juraj Berzedi 3 h
Riaditeľ inšpekčnej služby Adrián Szabó.

Na schválenie návrhu na odvolanie treba dvojtretinovú väčšinu výboru.


5 h
Milan Škriniar.

Slováci zdolali Poľsko.


Sportnet 4 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


3 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún