SME

Dlhodobý test : Dacia Logan po 15 000 km

Testovacia Dacia Logan má na tachometri už 15 443 km, spotreba paliva klesla na 7,26 l/100 km.

Po návrate z Čiernej Hory a Chorvátska pribúdali kilometre s rovnakou intenzitou ako na reportážnej ceste. Pomerne rýchlo sme teda prekročili hranicu 15 000 km, ktorá je u mnohých automobilov určená na záručnú prehliadku. Dacia Logan má predpísanú prehliadku až pri najazdení 30 000 km, preto sme sa zamerali na súpis pozitívnych i negatívnych detailov. Pribúdajúce kilometre sa zatiaľ pozitívne prejavujú na motore. Spotreba totiž klesla a subjektívne sa nám zdá motor tichší a pružnejší. Skutočnosť ukážu až tohtotýždňové presné merania špeciálnymi prístrojmi. Pri poslednom vyhodnotení prevádzkových nákladov (10 269 km) nám vychádzala priemerná spotreba 7,42 l/100 km. V priebehu ostatných 5174 km motor vykázal spotrebu 6,96 l/100km. Dlhodobý priemer klesol na 7,26 l/100 km. Vďaka klesajúcej priemernej spotrebe zostávajú náklady na 1 km cesty s Daciou Logan nemenné. Ceny benzínu totiž od začiatku testu vzrástli takmer o dve koruny na liter. V nastávajúcom období čakajú Daciu dlhé cesty a zrejme aj pokles spotreby. Počas letných prázdnin však plánujeme vozidlo poriadne zaťažiť jazdením v kopcoch a po lesných cestách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Od začiatku dlhodobého testu ubehli necelé tri mesiace a za ten čas Dacia absolvovala slušný počet kilometrov. Najazdené kilomentre sa na mechanike i motore auta prejavili skôr pozitívne. Jedine na laku karosérie kde tu pribudli malé stopy po kamienkoch odstreľujúcich z pneumatík druhých automobilov.

 

 

 

 

 

Spotreba paliva a nákladdy na pohonné hmoty v priebehu 15 443 km

Dopĺňanie oleja do motora :                          0 l
Dopĺňanie chladiacej zmesi :                         0 l
Spotrebované pohonné hmoty (l) :                1122 l
Spotrebované pohonné hmoty (Sk):              42 280 Sk
Priemerná spotreba :                                   7,26 l/100 km
Minimálna spotreba :                                   4,93 l/100 km
Maximálna spotreba:                                   9,88 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Prevádzkové náklady pri najazdení 15 443 km

Prihlásenie vozidla
na dopravnom inšpektoráte                         2000 Sk
Ročná diaľničná známka pre SR                    1000 Sk
Povinné zmluvné poistenie (štvrťročne)         1958 Sk
Havarijné poistenie na rok                         15 432 Sk
Náklady na záručné prehliadky                           0 Sk
Náklady na servis                                             0 Sk
Umývanie a čistenie                                     1200 Sk
Náklady na pohonné hmoty                        42 280 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Náklady celkom                                       : 63 870 Sk

Keď Diacia Logan parkovala pod zakvitnutými stromami a na karosériu napadali uschnuté kvety, zakrátko sa dostali cez ventiláciu do interiéru. Peľový a prachový filter veru chýba.

Jednoduchá stredová konzola vyniká prehľadnosťou. Zároveň je to najlacnejšie pôsobiaca časť interiéru. Ovládanie ventilácie by mohlo byť vyššie a v lepšom dosahu. Zaujímavosťou je, že otáčky ventilátora sa pridávajú otočením ovládača proti smeru hodinových ručičiek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

Najsilnejšou stránkou Dacie (okrem nákupnej ceny) je veľký vnútorný priestor. Spolujazdec si môže v pohode vystrieť nohy bez toho, aby obmedzoval posádku na zadných sedadlách. Predné sedadlá sú mäkké a dostatočne široké aj pre zavalitejšie postavy.

 

 

Otváranie batožinového priestoru z miesta vodiča Dacii Logan chýba a nie je možné si ho objednať ani v drahších verziách. Otváranie kľúčom nemusí byť za každých okolností praktické, zvlášť ak hrozí ich zabuchnutie v kufri. Hoci budete mať otvorené auto, pomôže vám iba náhradný kľúč. Na druhej strane veko kufra neostane nikdy odomknuté.

Veľkosť vstupného otvoru do batožinového priestoru Dacie patrí k lepšiemu priemeru v rámci vozidiel s karosériou typu sedan. Veko po otvorení stačí iba trochu nadvihnúť a zvyšok zvládne silná pružina. Rýchlo otvorené veko sa však z dorazu prudko odrazí späť. Vzhľadom na nákupnbú cenu auta a snahu šetriť na všetkých detailoch nás príjemne prekvapilo osvetlenie batožinového priestoru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tvar čalúnenia a použité materiály zodpovedajú hlavnému poslaniu Dacie Logan. Úzke boxy vo dverách poslúžia na odloženie peňaženky, dokladov, utierok na okno alebo na knihu jázd. Kĺuka otvárania okna výrazne zasahuje do priestoru nad odkladacím boxom. Riešenie je jednoduché : elektricky ovládané okná z príplatkového vybavenia.

Výmena žiarovky zatiaľ nebola potrebná, pre istotu sme si však tento manéver nacvičili. Zadné skupinové svetlo sa musí kvôli výmene žiarovky demontovať. Nepotrebujete na to špeciálne vzdelanie ani iné pomôcky, než vlastné ruky. Matice, ktoré držia svetlo, majú plastové zakončenie prispôsobené na demontáž rukou. Výmena žiaroviek v predných svetlometoch pripomína výmenu v bežných typoch automobilov.

Rozdiel medzi Daciou Logan a drahšími vozidlami podobných rozmerov spočíva v detailoch. Logan napríklad nemá krytky niektorých skrutiek, ktoré sú podľa nás vystavené vplyvom počasia a prostredia. Šetrilo sa aj na zakrytovaní kábeláže v batožinovom priestore. Pravdou však je, že 15 000 najazdených kilometrov sa na odhalených častiach skrutiek, či iných detailov neprejavilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Operadlá zadných sedadiel sú v konečnom dôsledku demontovateľné avšak ani ich sklápanie by situáciu neriešilo, pretože medzi kufrom a priestorom pre posádku je plechová výstuž karosérie. Majiteľovi musí stačiť batožinový priestor nadštandardného objemu 510 l, bez možnsti zväčšenia.

Odkladacie boxy v batožinovom priestore nie sú, povinná výbava má však svoje stále miesto. Zdvihák a kľúč na koleso majú pevné a praktické držiaky.

 

Motoru zatiaľ najazdené kilometre prospievajú, najmä v klesajúcej spotrebe benzínu a stále nižšej hlučnosti. Napriek spodnému ochrannému krytu je dosť znečistený.

Dacia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 139
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 862
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 098
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 257
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 871
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 34
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


22
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu