SME
reklama

Dlhodobý test : Dacia Logan po 15 000 km

Testovacia Dacia Logan má na tachometri už 15 443 km, spotreba paliva klesla na 7,26 l/100 km.

Po návrate z Čiernej Hory a Chorvátska pribúdali kilometre s rovnakou intenzitou ako na reportážnej ceste. Pomerne rýchlo sme teda prekročili hranicu 15 000 km, ktorá je u mnohých automobilov určená na záručnú prehliadku. Dacia Logan má predpísanú prehliadku až pri najazdení 30 000 km, preto sme sa zamerali na súpis pozitívnych i negatívnych detailov. Pribúdajúce kilometre sa zatiaľ pozitívne prejavujú na motore. Spotreba totiž klesla a subjektívne sa nám zdá motor tichší a pružnejší. Skutočnosť ukážu až tohtotýždňové presné merania špeciálnymi prístrojmi. Pri poslednom vyhodnotení prevádzkových nákladov (10 269 km) nám vychádzala priemerná spotreba 7,42 l/100 km. V priebehu ostatných 5174 km motor vykázal spotrebu 6,96 l/100km. Dlhodobý priemer klesol na 7,26 l/100 km. Vďaka klesajúcej priemernej spotrebe zostávajú náklady na 1 km cesty s Daciou Logan nemenné. Ceny benzínu totiž od začiatku testu vzrástli takmer o dve koruny na liter. V nastávajúcom období čakajú Daciu dlhé cesty a zrejme aj pokles spotreby. Počas letných prázdnin však plánujeme vozidlo poriadne zaťažiť jazdením v kopcoch a po lesných cestách.

Od začiatku dlhodobého testu ubehli necelé tri mesiace a za ten čas Dacia absolvovala slušný počet kilometrov. Najazdené kilomentre sa na mechanike i motore auta prejavili skôr pozitívne. Jedine na laku karosérie kde tu pribudli malé stopy po kamienkoch odstreľujúcich z pneumatík druhých automobilov.

 

 

 

 

 

Spotreba paliva a nákladdy na pohonné hmoty v priebehu 15 443 km

Dopĺňanie oleja do motora :                          0 l
Dopĺňanie chladiacej zmesi :                         0 l
Spotrebované pohonné hmoty (l) :                1122 l
Spotrebované pohonné hmoty (Sk):              42 280 Sk
Priemerná spotreba :                                   7,26 l/100 km
Minimálna spotreba :                                   4,93 l/100 km
Maximálna spotreba:                                   9,88 l/100 km

Prevádzkové náklady pri najazdení 15 443 km

Prihlásenie vozidla
na dopravnom inšpektoráte                         2000 Sk
Ročná diaľničná známka pre SR                    1000 Sk
Povinné zmluvné poistenie (štvrťročne)         1958 Sk
Havarijné poistenie na rok                         15 432 Sk
Náklady na záručné prehliadky                           0 Sk
Náklady na servis                                             0 Sk
Umývanie a čistenie                                     1200 Sk
Náklady na pohonné hmoty                        42 280 Sk

Náklady celkom                                       : 63 870 Sk

Keď Diacia Logan parkovala pod zakvitnutými stromami a na karosériu napadali uschnuté kvety, zakrátko sa dostali cez ventiláciu do interiéru. Peľový a prachový filter veru chýba.

Jednoduchá stredová konzola vyniká prehľadnosťou. Zároveň je to najlacnejšie pôsobiaca časť interiéru. Ovládanie ventilácie by mohlo byť vyššie a v lepšom dosahu. Zaujímavosťou je, že otáčky ventilátora sa pridávajú otočením ovládača proti smeru hodinových ručičiek.

 

 

Najsilnejšou stránkou Dacie (okrem nákupnej ceny) je veľký vnútorný priestor. Spolujazdec si môže v pohode vystrieť nohy bez toho, aby obmedzoval posádku na zadných sedadlách. Predné sedadlá sú mäkké a dostatočne široké aj pre zavalitejšie postavy.

 

 

Otváranie batožinového priestoru z miesta vodiča Dacii Logan chýba a nie je možné si ho objednať ani v drahších verziách. Otváranie kľúčom nemusí byť za každých okolností praktické, zvlášť ak hrozí ich zabuchnutie v kufri. Hoci budete mať otvorené auto, pomôže vám iba náhradný kľúč. Na druhej strane veko kufra neostane nikdy odomknuté.

Veľkosť vstupného otvoru do batožinového priestoru Dacie patrí k lepšiemu priemeru v rámci vozidiel s karosériou typu sedan. Veko po otvorení stačí iba trochu nadvihnúť a zvyšok zvládne silná pružina. Rýchlo otvorené veko sa však z dorazu prudko odrazí späť. Vzhľadom na nákupnbú cenu auta a snahu šetriť na všetkých detailoch nás príjemne prekvapilo osvetlenie batožinového priestoru.

Tvar čalúnenia a použité materiály zodpovedajú hlavnému poslaniu Dacie Logan. Úzke boxy vo dverách poslúžia na odloženie peňaženky, dokladov, utierok na okno alebo na knihu jázd. Kĺuka otvárania okna výrazne zasahuje do priestoru nad odkladacím boxom. Riešenie je jednoduché : elektricky ovládané okná z príplatkového vybavenia.

Výmena žiarovky zatiaľ nebola potrebná, pre istotu sme si však tento manéver nacvičili. Zadné skupinové svetlo sa musí kvôli výmene žiarovky demontovať. Nepotrebujete na to špeciálne vzdelanie ani iné pomôcky, než vlastné ruky. Matice, ktoré držia svetlo, majú plastové zakončenie prispôsobené na demontáž rukou. Výmena žiaroviek v predných svetlometoch pripomína výmenu v bežných typoch automobilov.

Rozdiel medzi Daciou Logan a drahšími vozidlami podobných rozmerov spočíva v detailoch. Logan napríklad nemá krytky niektorých skrutiek, ktoré sú podľa nás vystavené vplyvom počasia a prostredia. Šetrilo sa aj na zakrytovaní kábeláže v batožinovom priestore. Pravdou však je, že 15 000 najazdených kilometrov sa na odhalených častiach skrutiek, či iných detailov neprejavilo.

Operadlá zadných sedadiel sú v konečnom dôsledku demontovateľné avšak ani ich sklápanie by situáciu neriešilo, pretože medzi kufrom a priestorom pre posádku je plechová výstuž karosérie. Majiteľovi musí stačiť batožinový priestor nadštandardného objemu 510 l, bez možnsti zväčšenia.

Odkladacie boxy v batožinovom priestore nie sú, povinná výbava má však svoje stále miesto. Zdvihák a kľúč na koleso majú pevné a praktické držiaky.

 

Motoru zatiaľ najazdené kilometre prospievajú, najmä v klesajúcej spotrebe benzínu a stále nižšej hlučnosti. Napriek spodnému ochrannému krytu je dosť znečistený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 818
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 254
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 077
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 834
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 780
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 078
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 881
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu