Dominantou mestského miniautomobilu sú predné svetlomety vsadené v mohutnom nárazníku. Citroen C1 dokazuje, aké divy robia automobilky s hľadaním vnútorného priestoru. Popri pohľade na vonkajšie rozmery auta (3,43 m x 1,63 m x 1,47 m) nás miesto zodpovedajúce hranici medzi miniautom a kategóriou B príjemne prekvapilo. Pôsobivá je najmä šírka v oblasti ramien a dosatatok miesta na kolená vodiča. Viac miesta by mohlo byť nad hlavami cestujúcich. Filozofia modelu je úplne iná, než s akou príchádza Dacia Logan, či iné väčšie a lacnejšie autá. Mestký automobil dneška musí ponúknuť slušnú úroveň bezpečnosti i prvky s ňou súvisiace. Preto štandardná výbava najlacnejšieho modelu motorom objemu 1,0 l obsahuje ABS, kontrolu stability pri brzdení v zákrutách a obidva čelné airbagy. Škoda, že v základnej výbave s cenou prevyšujúcou hranicu 300.000 korún nie sú delené sklápateľné operadlá a posilňovač riadenia.
Názory na jazdu s Citroenom C1 sa rôznia, niektorí novinári totiž tvrdia, že interiér auta je príliš hlučný , iným sa zasa pačilo dizajnové stvárnenie vnútorného priestoru a ľahké ovládanie. Všetci sa však zhodli, že najmenší Citroen má výbornú stabilitu na ceste a slušný podvozok. Pocit istoty na ceste dodáva ABS doplnený o systém kontroly stability úpri brzdení v zákrute (CSC). Tento dômyselný systém rozdeľuje brzdnú silu v závilosti od uhla natočenia volantu. Najľahší benzínový trojvalec vo svojej kategórii vo zvukovom prejave nezaprie počet valcov. Odmení sa však primeraným výkonom 50 kW a spotrebou 4,6 l/100 km. Malý benzínový agregát je dielom Toyoty, ktorá má s motormi tejto kategórie nemalé skúsenosti. Podstatne drahším modelom však bude Citroen C1 1,4 HDi s malým nafťákom koncernu PSA, výkonom 40 kW a priemernou spotrebou 4,1l/100 km. Prvé zoznamovacie kilometre v ulicaich mesta nás utvrdili v presvedčení, že na svet prišlo bezpečné a ľahko ovládateľné mestské miniauto. Preplnené ulice mesta mu nechávajú priestor na vyniknutie.
Základná cena 319 900 Sk, vnútorné vybavenie i dizajn predurčujú Citroen C1 ako auto vhodné pre ľudí mestského typu, ktorí väčšinou zarábajú viac ako na vidieku a pre každodenný život v meste im vyhovuje malé auto.
Pri zoznamovacích jazdách s Francúzom pochádzajúcim z Čiech sa nám nepodarilo vyskúšať najlacnejšiu verziu bez posilňovača. Interiér v nás zanechal dobrý dojem, najmä použité materiály, spracovanie a jednoduché riešenia. Radiaca páka je dlhá a motor trochu hlučný.
Extravagantný otáčkomer pripomína skôr budík alebo tlakomer na vodovodnom potrubí. Spolu s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania, bočnými airbagmi, elektrickým ovládaním okien patrí do druhého stupňa vybavenia Pack. Treba si zaň priplatiť 2000 Sk.
Zadné dvere päťdverovej karosérie (o 12 000 Sk drahšia než trojdverová ) sú umne zamaskované akoby ani neexistovali. Ich okná sú vyklápacie, nezaťahujú sa klasicky do dverí smerom dole.