Prvá jazda: Citroen C1

Citroen v roku 2005 rozšíril ponuku modelov smerom hore aj dole. Viac ako luxusná limuzína C6 bude našinca zaujímať najmenší Citroen C1. Premiérovú jazdu s Cé-jednotkou sme v súlade s poslaním auta absolvovali v uliciach mesta.

Dominantou mestského miniautomobilu sú predné svetlomety vsadené v mohutnom nárazníku. Citroen C1 dokazuje, aké divy robia automobilky s hľadaním vnútorného priestoru. Popri pohľade na vonkajšie rozmery auta (3,43 m x 1,63 m x 1,47 m) nás miesto zodpovedajúce hranici medzi miniautom a kategóriou B príjemne prekvapilo. Pôsobivá je najmä šírka v oblasti ramien a dosatatok miesta na kolená vodiča. Viac miesta by mohlo byť nad hlavami cestujúcich. Filozofia modelu je úplne iná, než s akou príchádza Dacia Logan, či iné väčšie a lacnejšie autá. Mestký automobil dneška musí ponúknuť slušnú úroveň bezpečnosti i prvky s ňou súvisiace. Preto štandardná výbava najlacnejšieho modelu motorom objemu 1,0 l obsahuje ABS, kontrolu stability pri brzdení v zákrutách a obidva čelné airbagy. Škoda, že v základnej výbave s cenou prevyšujúcou hranicu 300.000 korún nie sú delené sklápateľné operadlá a posilňovač riadenia.

Názory na jazdu s Citroenom C1 sa rôznia, niektorí novinári totiž tvrdia, že interiér auta je príliš hlučný , iným sa zasa pačilo dizajnové stvárnenie vnútorného priestoru a ľahké ovládanie. Všetci sa však zhodli, že najmenší Citroen má výbornú stabilitu na ceste a slušný podvozok. Pocit istoty na ceste dodáva ABS doplnený o systém kontroly stability úpri brzdení v zákrute (CSC). Tento dômyselný systém rozdeľuje brzdnú silu v závilosti od uhla natočenia volantu. Najľahší benzínový trojvalec vo svojej kategórii vo zvukovom prejave nezaprie počet valcov. Odmení sa však primeraným výkonom 50 kW a spotrebou 4,6 l/100 km. Malý benzínový agregát je dielom Toyoty, ktorá má s motormi tejto kategórie nemalé skúsenosti. Podstatne drahším modelom však bude Citroen C1 1,4 HDi s malým nafťákom koncernu PSA, výkonom 40 kW a priemernou spotrebou 4,1l/100 km. Prvé zoznamovacie kilometre v ulicaich mesta nás utvrdili v presvedčení, že na svet prišlo bezpečné a ľahko ovládateľné mestské miniauto. Preplnené ulice mesta mu nechávajú priestor na vyniknutie.

Základná cena 319 900 Sk, vnútorné vybavenie i dizajn predurčujú Citroen C1 ako auto vhodné pre ľudí mestského typu, ktorí väčšinou zarábajú viac ako na vidieku a pre každodenný život v meste im vyhovuje malé auto.

 

Pri zoznamovacích jazdách s Francúzom pochádzajúcim z Čiech sa nám nepodarilo vyskúšať najlacnejšiu verziu bez posilňovača. Interiér v nás zanechal dobrý dojem, najmä použité materiály, spracovanie a jednoduché riešenia. Radiaca páka je dlhá a motor trochu hlučný.

Extravagantný otáčkomer pripomína skôr budík alebo tlakomer na vodovodnom potrubí. Spolu s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania, bočnými airbagmi, elektrickým ovládaním okien patrí do druhého stupňa vybavenia Pack. Treba si zaň priplatiť 2000 Sk.

Zadné dvere päťdverovej karosérie (o 12 000 Sk drahšia než trojdverová ) sú umne zamaskované akoby ani neexistovali. Ich okná sú vyklápacie, nezaťahujú sa klasicky do dverí smerom dole.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  2. Virtuálne sídlo v Bratislave
  3. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  4. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  6. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  7. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  8. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 541
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 753
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 241
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 485
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 322
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 490
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 965

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Roman Jančiga - Fórum

Kým sme boli pred sto rokmi

Rómovia nám najlepšie ukazujú našu minulosť v Uhorsku.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.