SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Citroen C1

Citroen v roku 2005 rozšíril ponuku modelov smerom hore aj dole. Viac ako luxusná limuzína C6 bude našinca zaujímať najmenší Citroen C1. Premiérovú jazdu s Cé-jednotkou sme v súlade s poslaním auta absolvovali v uliciach mesta.

Dominantou mestského miniautomobilu sú predné svetlomety vsadené v mohutnom nárazníku. Citroen C1 dokazuje, aké divy robia automobilky s hľadaním vnútorného priestoru. Popri pohľade na vonkajšie rozmery auta (3,43 m x 1,63 m x 1,47 m) nás miesto zodpovedajúce hranici medzi miniautom a kategóriou B príjemne prekvapilo. Pôsobivá je najmä šírka v oblasti ramien a dosatatok miesta na kolená vodiča. Viac miesta by mohlo byť nad hlavami cestujúcich. Filozofia modelu je úplne iná, než s akou príchádza Dacia Logan, či iné väčšie a lacnejšie autá. Mestký automobil dneška musí ponúknuť slušnú úroveň bezpečnosti i prvky s ňou súvisiace. Preto štandardná výbava najlacnejšieho modelu motorom objemu 1,0 l obsahuje ABS, kontrolu stability pri brzdení v zákrutách a obidva čelné airbagy. Škoda, že v základnej výbave s cenou prevyšujúcou hranicu 300.000 korún nie sú delené sklápateľné operadlá a posilňovač riadenia.

Názory na jazdu s Citroenom C1 sa rôznia, niektorí novinári totiž tvrdia, že interiér auta je príliš hlučný , iným sa zasa pačilo dizajnové stvárnenie vnútorného priestoru a ľahké ovládanie. Všetci sa však zhodli, že najmenší Citroen má výbornú stabilitu na ceste a slušný podvozok. Pocit istoty na ceste dodáva ABS doplnený o systém kontroly stability úpri brzdení v zákrute (CSC). Tento dômyselný systém rozdeľuje brzdnú silu v závilosti od uhla natočenia volantu. Najľahší benzínový trojvalec vo svojej kategórii vo zvukovom prejave nezaprie počet valcov. Odmení sa však primeraným výkonom 50 kW a spotrebou 4,6 l/100 km. Malý benzínový agregát je dielom Toyoty, ktorá má s motormi tejto kategórie nemalé skúsenosti. Podstatne drahším modelom však bude Citroen C1 1,4 HDi s malým nafťákom koncernu PSA, výkonom 40 kW a priemernou spotrebou 4,1l/100 km. Prvé zoznamovacie kilometre v ulicaich mesta nás utvrdili v presvedčení, že na svet prišlo bezpečné a ľahko ovládateľné mestské miniauto. Preplnené ulice mesta mu nechávajú priestor na vyniknutie.

Základná cena 319 900 Sk, vnútorné vybavenie i dizajn predurčujú Citroen C1 ako auto vhodné pre ľudí mestského typu, ktorí väčšinou zarábajú viac ako na vidieku a pre každodenný život v meste im vyhovuje malé auto.

 

Pri zoznamovacích jazdách s Francúzom pochádzajúcim z Čiech sa nám nepodarilo vyskúšať najlacnejšiu verziu bez posilňovača. Interiér v nás zanechal dobrý dojem, najmä použité materiály, spracovanie a jednoduché riešenia. Radiaca páka je dlhá a motor trochu hlučný.

Extravagantný otáčkomer pripomína skôr budík alebo tlakomer na vodovodnom potrubí. Spolu s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania, bočnými airbagmi, elektrickým ovládaním okien patrí do druhého stupňa vybavenia Pack. Treba si zaň priplatiť 2000 Sk.

Zadné dvere päťdverovej karosérie (o 12 000 Sk drahšia než trojdverová ) sú umne zamaskované akoby ani neexistovali. Ich okná sú vyklápacie, nezaťahujú sa klasicky do dverí smerom dole.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 945
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 679
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 309
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 206
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 759
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 691
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 404
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 294
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 158
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).

Vôbec ste si nevšimli, ako sa to zmenilo.

24. jan
Odberné miesto na covid.

Pozrite si prehľad dnešného dňa.

35m
Vakcínou proti covidu by sa malo na Slovensku očkovať od 27. decembra.

Protilátky nezneutralizovali vírus dostatočne.

2 h
Peter Kovařík.

Hamran nezískal dostatok hlasov.

10 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

37m
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan