Prvá jazda: Citroen C1

Citroen v roku 2005 rozšíril ponuku modelov smerom hore aj dole. Viac ako luxusná limuzína C6 bude našinca zaujímať najmenší Citroen C1. Premiérovú jazdu s Cé-jednotkou sme v súlade s poslaním auta absolvovali v uliciach mesta.

Dominantou mestského miniautomobilu sú predné svetlomety vsadené v mohutnom nárazníku. Citroen C1 dokazuje, aké divy robia automobilky s hľadaním vnútorného priestoru. Popri pohľade na vonkajšie rozmery auta (3,43 m x 1,63 m x 1,47 m) nás miesto zodpovedajúce hranici medzi miniautom a kategóriou B príjemne prekvapilo. Pôsobivá je najmä šírka v oblasti ramien a dosatatok miesta na kolená vodiča. Viac miesta by mohlo byť nad hlavami cestujúcich. Filozofia modelu je úplne iná, než s akou príchádza Dacia Logan, či iné väčšie a lacnejšie autá. Mestký automobil dneška musí ponúknuť slušnú úroveň bezpečnosti i prvky s ňou súvisiace. Preto štandardná výbava najlacnejšieho modelu motorom objemu 1,0 l obsahuje ABS, kontrolu stability pri brzdení v zákrutách a obidva čelné airbagy. Škoda, že v základnej výbave s cenou prevyšujúcou hranicu 300.000 korún nie sú delené sklápateľné operadlá a posilňovač riadenia.

Názory na jazdu s Citroenom C1 sa rôznia, niektorí novinári totiž tvrdia, že interiér auta je príliš hlučný , iným sa zasa pačilo dizajnové stvárnenie vnútorného priestoru a ľahké ovládanie. Všetci sa však zhodli, že najmenší Citroen má výbornú stabilitu na ceste a slušný podvozok. Pocit istoty na ceste dodáva ABS doplnený o systém kontroly stability úpri brzdení v zákrute (CSC). Tento dômyselný systém rozdeľuje brzdnú silu v závilosti od uhla natočenia volantu. Najľahší benzínový trojvalec vo svojej kategórii vo zvukovom prejave nezaprie počet valcov. Odmení sa však primeraným výkonom 50 kW a spotrebou 4,6 l/100 km. Malý benzínový agregát je dielom Toyoty, ktorá má s motormi tejto kategórie nemalé skúsenosti. Podstatne drahším modelom však bude Citroen C1 1,4 HDi s malým nafťákom koncernu PSA, výkonom 40 kW a priemernou spotrebou 4,1l/100 km. Prvé zoznamovacie kilometre v ulicaich mesta nás utvrdili v presvedčení, že na svet prišlo bezpečné a ľahko ovládateľné mestské miniauto. Preplnené ulice mesta mu nechávajú priestor na vyniknutie.

Základná cena 319 900 Sk, vnútorné vybavenie i dizajn predurčujú Citroen C1 ako auto vhodné pre ľudí mestského typu, ktorí väčšinou zarábajú viac ako na vidieku a pre každodenný život v meste im vyhovuje malé auto.

 

Pri zoznamovacích jazdách s Francúzom pochádzajúcim z Čiech sa nám nepodarilo vyskúšať najlacnejšiu verziu bez posilňovača. Interiér v nás zanechal dobrý dojem, najmä použité materiály, spracovanie a jednoduché riešenia. Radiaca páka je dlhá a motor trochu hlučný.

Extravagantný otáčkomer pripomína skôr budík alebo tlakomer na vodovodnom potrubí. Spolu s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania, bočnými airbagmi, elektrickým ovládaním okien patrí do druhého stupňa vybavenia Pack. Treba si zaň priplatiť 2000 Sk.

Zadné dvere päťdverovej karosérie (o 12 000 Sk drahšia než trojdverová ) sú umne zamaskované akoby ani neexistovali. Ich okná sú vyklápacie, nezaťahujú sa klasicky do dverí smerom dole.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  3. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  4. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  5. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Rozhodujú činy!
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 13 158
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 713
  3. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 11 691
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 366
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 846
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 512
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 769
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 300
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 118
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 2 970

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šefčovič prijal ponuku Smeru, ohlásil kandidatúru na prezidenta

Ponuku kandidovať na prezidenta dostal od predsedu Smeru Roberta Fica.

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Kočnerovi kamaráti sa pretekajú v jeho zapieraní

Pre čo iné než pre prachy by niekto za takýchto okolností zotrvával vo funkcii.

SVET

Nová anexia? Putina hnevá Lukašenko, pozýva aj Američanov

Putin by mohol byť opäť prezidentom.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.