SME
Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Citroen C1

Citroen v roku 2005 rozšíril ponuku modelov smerom hore aj dole. Viac ako luxusná limuzína C6 bude našinca zaujímať najmenší Citroen C1. Premiérovú jazdu s Cé-jednotkou sme v súlade s poslaním auta absolvovali v uliciach mesta.

Dominantou mestského miniautomobilu sú predné svetlomety vsadené v mohutnom nárazníku. Citroen C1 dokazuje, aké divy robia automobilky s hľadaním vnútorného priestoru. Popri pohľade na vonkajšie rozmery auta (3,43 m x 1,63 m x 1,47 m) nás miesto zodpovedajúce hranici medzi miniautom a kategóriou B príjemne prekvapilo. Pôsobivá je najmä šírka v oblasti ramien a dosatatok miesta na kolená vodiča. Viac miesta by mohlo byť nad hlavami cestujúcich. Filozofia modelu je úplne iná, než s akou príchádza Dacia Logan, či iné väčšie a lacnejšie autá. Mestký automobil dneška musí ponúknuť slušnú úroveň bezpečnosti i prvky s ňou súvisiace. Preto štandardná výbava najlacnejšieho modelu motorom objemu 1,0 l obsahuje ABS, kontrolu stability pri brzdení v zákrutách a obidva čelné airbagy. Škoda, že v základnej výbave s cenou prevyšujúcou hranicu 300.000 korún nie sú delené sklápateľné operadlá a posilňovač riadenia.

Názory na jazdu s Citroenom C1 sa rôznia, niektorí novinári totiž tvrdia, že interiér auta je príliš hlučný , iným sa zasa pačilo dizajnové stvárnenie vnútorného priestoru a ľahké ovládanie. Všetci sa však zhodli, že najmenší Citroen má výbornú stabilitu na ceste a slušný podvozok. Pocit istoty na ceste dodáva ABS doplnený o systém kontroly stability úpri brzdení v zákrute (CSC). Tento dômyselný systém rozdeľuje brzdnú silu v závilosti od uhla natočenia volantu. Najľahší benzínový trojvalec vo svojej kategórii vo zvukovom prejave nezaprie počet valcov. Odmení sa však primeraným výkonom 50 kW a spotrebou 4,6 l/100 km. Malý benzínový agregát je dielom Toyoty, ktorá má s motormi tejto kategórie nemalé skúsenosti. Podstatne drahším modelom však bude Citroen C1 1,4 HDi s malým nafťákom koncernu PSA, výkonom 40 kW a priemernou spotrebou 4,1l/100 km. Prvé zoznamovacie kilometre v ulicaich mesta nás utvrdili v presvedčení, že na svet prišlo bezpečné a ľahko ovládateľné mestské miniauto. Preplnené ulice mesta mu nechávajú priestor na vyniknutie.

Základná cena 319 900 Sk, vnútorné vybavenie i dizajn predurčujú Citroen C1 ako auto vhodné pre ľudí mestského typu, ktorí väčšinou zarábajú viac ako na vidieku a pre každodenný život v meste im vyhovuje malé auto.

 

Pri zoznamovacích jazdách s Francúzom pochádzajúcim z Čiech sa nám nepodarilo vyskúšať najlacnejšiu verziu bez posilňovača. Interiér v nás zanechal dobrý dojem, najmä použité materiály, spracovanie a jednoduché riešenia. Radiaca páka je dlhá a motor trochu hlučný.

Extravagantný otáčkomer pripomína skôr budík alebo tlakomer na vodovodnom potrubí. Spolu s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania, bočnými airbagmi, elektrickým ovládaním okien patrí do druhého stupňa vybavenia Pack. Treba si zaň priplatiť 2000 Sk.

Zadné dvere päťdverovej karosérie (o 12 000 Sk drahšia než trojdverová ) sú umne zamaskované akoby ani neexistovali. Ich okná sú vyklápacie, nezaťahujú sa klasicky do dverí smerom dole.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  2. Nová certifikovaná káva na vašich obľúbených čerpacích staniciac
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  5. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  10. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Nevedomosť poslancov opäť zhorší podmienky pre zamestnancov
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  10. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 186
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 646
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 239
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 939
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 651
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 094
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 581
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 386
  9. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 277
  10. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 2 213
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovenský vedec Pavol Čekan zo spoločnosti MultiplexDX.

Vystúpi na Európskej noci výskumníkov.


19 h
Nataša Holinová

Slovenské opatrenia proti šíreniu nákazlivej choroby sú na hranie.


3 h
Testovanie na koronavírus.

PCR testy na Slovensku odhalili takmer 405-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 592 obetí.


a 4 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  1. Tupou Ceruzou: 3. vlna
  2. Martin Dorčák: Náhradná výhra pre Zuzanu áno, pre záchranára v službe nie
  3. Vladimír Bohm: Podporovať migráciu a utečencov? - Áno, ale inak ako doteraz
  4. Jan Pražák: Nenávidím tě, sestřičko rozmazlená!
  5. Jozef Sitko: Dilema dnes: Zákonnosť či spravodlivosť?
  6. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #16 - Prvý beh vonku a mnoho iného
  7. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope
  8. Vladimír Troják: Trojdňový cyklovýlet na Moravu
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 615
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 259
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 934
  4. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 064
  5. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 556
  6. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 5 004
  7. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 747
  8. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 3 732
Skryť Zatvoriť reklamu