Audi A2 - REDAKČNÝ TEST

Audi A2 – výnimočný, s neobvyklým dizajnom Na prvý pohľad najmenšie Audi v ničom okrem štyroch kruhov v znaku nepripomína svoj renomovaný rodokmeň. Akoby vyvážené a ladné tvary moderných karosérií väčších a starších súrodencov hodili tvorcovia „ádvojky“


Na prvý pohľad najmenšie Audi v ničom okrem štyroch kruhov v znaku nepripomína svoj renomovaný rodokmeň. Akoby vyvážené a ladné tvary moderných karosérií väčších a starších súrodencov hodili tvorcovia „ádvojky“ za hlavu a na Audi nezvyklým dizajnom zaútočili na početnejšiu, najmä vekovo mladšiu generáciu priaznivcov ingolstadtskej značky. Už štúdia Al2 na frankfurtskom autosalóne na jeseň roku 1997 šokovala a zároveň uchvátila. Nakoniec však priaznivé prijatie neostalo bez ozveny a už o dva roky na to, rovnako vo Frankfurte, to dnešné Audi A2 dotiahlo do svojej skutočnej premiéry a aj do sériovej výroby. A od jesene minulého roka obohatil tento neobyčajný automobil aj slovenský automobilový trh.

Audi A2 je nielen neobyčajný, ale svojim spôsobom aj výnimočný automobil. Dĺžkou patrí medzi malé automobily, výškou takpovediac jednopriestorovej karosérie atakuje triedu minivanov, ale tvarom zadnej časti karosérie a variabilnosťou interiéru pripomína najskôr moderné kombi. A tak sa uspokojme s konštatovaním, že najmenšie audi je mimoriadne kompaktný päťdverový automobil so širokými možnosťami využitia. Mimoriadne a výnimočné je Audi A2 však ešte niečím iným – celohliníkovou karosériou, jedinou v tomto segmente. S ňou má Audi skúsenosti už zo svojho najväčšieho modelu Audi A8. Hliníková karoséria Audi A2 má až o 40 % nižšiu hmotnosť ako oceľová. Ušetrené kilogramy znamenajú okrem iného zvýšenie dynamiky, zníženie spotreby paliva a bohatšiu bezpečnostnú i ostatnú výbavu. Zároveň však aj zvýšenie ceny automobilu, tá však bohatšiu klientelu Audi až natoľko nevzrušuje. Aj preto neprekvapuje, že už v základnej výbave má A2 elektronický stabilizačný systém ESP, autorádio integrované do stredového panela, štyri airbagy, ABS, imobilizér, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, zadné sedadlá delené, sklápateľné i vyberateľné, v dvoch smeroch nastaviteľný volant, determálne sklá a mnoho ďalších prvkov výbavy. Testovaný automobil vybavený so štvorvalcovým šestnásťventilovým benzínovým motorom s objemom 1,4 l a výkonom 55 kW/75 k (ďalší je vznetový trojvalec 1,4 s rovnakým výkonom) mal okrem toho z príplatkovej výbavy ASR, automatickú klimatizáciu, tempomat, audiosúpravu s CD prehrávačom, akustický parkovací systém, svetlomety do hmly, palubný počítač, alarm a ďalšie.

V najmenšom audi má vodič i spolujazdec dostatok priestoru v každom smere – v priestore nôh, ramien i nad hlavou. Na zadných sedadlách je ho o poznanie menej, plnohodnotný priestor však skôr len pre dve osoby. Sedadlá, vpredu výrazne anatomicky tvarované, snáď až s príliš tuhou výplňou, poskytujú veľmi dobrý jazdný komfort aj na dlhších trasách. K dobrému jazdnému komfortu prispieva aj dobre vyladený podvozok a dostatočne výkonný a pružný motor s tichým a kultivovaným chodom, dobrým záťahom už aj v nižšom spektre otáčok a solídnou spotrebou. Veď počas testu na vyše sedemsto ojazdených kilometrov bola priemerná spotreba len 7,3 l/100 km. Výnimočné je najmenšie audi aj prístupom k motoru, resp. jeho nedostupnosťou – prístupu k nemu bráni pevný bežne nedemontovateľný kryt motora. Cez predné odklápacie veko je totiž prístup len k dolievaniu vody do ostrekovača, kontrole a dolievaniu oleja.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Audi A2 1,4 16V

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci, samočinné vymedzovanie vôle ventilov. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 76,5/75,6 mm. Kompresný pomer 10,5 : 1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 126 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,45 – 2,1 – 1,39 - 1,03 - 0,81, R – 3,18. Stály prevod hnanej nápravy 3,88.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, zadné na vlečených ramenách spojených skrutnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vpredu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Protiblokovací systém ABS. v súčinnosti s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 155/65 R 15.

Karoséria
Samonosná hliníková využívajúca technológiu Space Frame. Päťdverový štvormiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3826/1573/1553 mm, rázvor náprav 2405 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1460/1430 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 895 kg. Objem batožinového priestoru 390/1085 l. Objem palivovej nádrže 34 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 173 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/4,7/6,0 l/100 km.

Cena: 659 300 Sk

Namerané hodnoty
Zrýchľovanie 60 – 100 km/h (III/IV) – 6,3/9,5 s
Zrýchľovanie 80 – 120 km/h (IV/V) – 9,2/11,7 s
Akcelerácia 0 - 100 km/h – 11,2 s,
Spotreba počas testu – 7,3 l/100 km,

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 503
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 447
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 304
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 541
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 512
  6. Kam do tepla v januári? 2 460
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 104
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 276
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 077

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Psy na Aljaške vyhrali preteky so smrťou. A deti prežili

O jednej z najlegendárnejších záchranných misií v histórii.

Neprehliadnite tiež

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.