SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Audi A2 - REDAKČNÝ TEST

Audi A2 – výnimočný, s neobvyklým dizajnom Na prvý pohľad najmenšie Audi v ničom okrem štyroch kruhov v znaku nepripomína svoj renomovaný rodokmeň. Akoby vyvážené a ladné tvary moderných karosérií väčších a starších súrodencov hodili tvorcovia „ádvojky“


Na prvý pohľad najmenšie Audi v ničom okrem štyroch kruhov v znaku nepripomína svoj renomovaný rodokmeň. Akoby vyvážené a ladné tvary moderných karosérií väčších a starších súrodencov hodili tvorcovia „ádvojky“ za hlavu a na Audi nezvyklým dizajnom zaútočili na početnejšiu, najmä vekovo mladšiu generáciu priaznivcov ingolstadtskej značky. Už štúdia Al2 na frankfurtskom autosalóne na jeseň roku 1997 šokovala a zároveň uchvátila. Nakoniec však priaznivé prijatie neostalo bez ozveny a už o dva roky na to, rovnako vo Frankfurte, to dnešné Audi A2 dotiahlo do svojej skutočnej premiéry a aj do sériovej výroby. A od jesene minulého roka obohatil tento neobyčajný automobil aj slovenský automobilový trh.

Audi A2 je nielen neobyčajný, ale svojim spôsobom aj výnimočný automobil. Dĺžkou patrí medzi malé automobily, výškou takpovediac jednopriestorovej karosérie atakuje triedu minivanov, ale tvarom zadnej časti karosérie a variabilnosťou interiéru pripomína najskôr moderné kombi. A tak sa uspokojme s konštatovaním, že najmenšie audi je mimoriadne kompaktný päťdverový automobil so širokými možnosťami využitia. Mimoriadne a výnimočné je Audi A2 však ešte niečím iným – celohliníkovou karosériou, jedinou v tomto segmente. S ňou má Audi skúsenosti už zo svojho najväčšieho modelu Audi A8. Hliníková karoséria Audi A2 má až o 40 % nižšiu hmotnosť ako oceľová. Ušetrené kilogramy znamenajú okrem iného zvýšenie dynamiky, zníženie spotreby paliva a bohatšiu bezpečnostnú i ostatnú výbavu. Zároveň však aj zvýšenie ceny automobilu, tá však bohatšiu klientelu Audi až natoľko nevzrušuje. Aj preto neprekvapuje, že už v základnej výbave má A2 elektronický stabilizačný systém ESP, autorádio integrované do stredového panela, štyri airbagy, ABS, imobilizér, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, zadné sedadlá delené, sklápateľné i vyberateľné, v dvoch smeroch nastaviteľný volant, determálne sklá a mnoho ďalších prvkov výbavy. Testovaný automobil vybavený so štvorvalcovým šestnásťventilovým benzínovým motorom s objemom 1,4 l a výkonom 55 kW/75 k (ďalší je vznetový trojvalec 1,4 s rovnakým výkonom) mal okrem toho z príplatkovej výbavy ASR, automatickú klimatizáciu, tempomat, audiosúpravu s CD prehrávačom, akustický parkovací systém, svetlomety do hmly, palubný počítač, alarm a ďalšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V najmenšom audi má vodič i spolujazdec dostatok priestoru v každom smere – v priestore nôh, ramien i nad hlavou. Na zadných sedadlách je ho o poznanie menej, plnohodnotný priestor však skôr len pre dve osoby. Sedadlá, vpredu výrazne anatomicky tvarované, snáď až s príliš tuhou výplňou, poskytujú veľmi dobrý jazdný komfort aj na dlhších trasách. K dobrému jazdnému komfortu prispieva aj dobre vyladený podvozok a dostatočne výkonný a pružný motor s tichým a kultivovaným chodom, dobrým záťahom už aj v nižšom spektre otáčok a solídnou spotrebou. Veď počas testu na vyše sedemsto ojazdených kilometrov bola priemerná spotreba len 7,3 l/100 km. Výnimočné je najmenšie audi aj prístupom k motoru, resp. jeho nedostupnosťou – prístupu k nemu bráni pevný bežne nedemontovateľný kryt motora. Cez predné odklápacie veko je totiž prístup len k dolievaniu vody do ostrekovača, kontrole a dolievaniu oleja.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Audi A2 1,4 16V

SkryťVypnúť reklamu

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci, samočinné vymedzovanie vôle ventilov. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 76,5/75,6 mm. Kompresný pomer 10,5 : 1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 126 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,45 – 2,1 – 1,39 - 1,03 - 0,81, R – 3,18. Stály prevod hnanej nápravy 3,88.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, zadné na vlečených ramenách spojených skrutnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vpredu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Protiblokovací systém ABS. v súčinnosti s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 155/65 R 15.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná hliníková využívajúca technológiu Space Frame. Päťdverový štvormiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3826/1573/1553 mm, rázvor náprav 2405 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1460/1430 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 895 kg. Objem batožinového priestoru 390/1085 l. Objem palivovej nádrže 34 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 173 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/4,7/6,0 l/100 km.

Cena: 659 300 Sk

Namerané hodnoty
Zrýchľovanie 60 – 100 km/h (III/IV) – 6,3/9,5 s
Zrýchľovanie 80 – 120 km/h (IV/V) – 9,2/11,7 s
Akcelerácia 0 - 100 km/h – 11,2 s,
Spotreba počas testu – 7,3 l/100 km,

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 759
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 755
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 988
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 038
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 903
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 797
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 390
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


20 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  8. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 710
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 766
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 401
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 812
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 190
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 831
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 424
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 157
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu