Audi A2 - REDAKČNÝ TEST

Audi A2 – výnimočný, s neobvyklým dizajnom Na prvý pohľad najmenšie Audi v ničom okrem štyroch kruhov v znaku nepripomína svoj renomovaný rodokmeň. Akoby vyvážené a ladné tvary moderných karosérií väčších a starších súrodencov hodili tvorcovia „ádvojky“


Na prvý pohľad najmenšie Audi v ničom okrem štyroch kruhov v znaku nepripomína svoj renomovaný rodokmeň. Akoby vyvážené a ladné tvary moderných karosérií väčších a starších súrodencov hodili tvorcovia „ádvojky“ za hlavu a na Audi nezvyklým dizajnom zaútočili na početnejšiu, najmä vekovo mladšiu generáciu priaznivcov ingolstadtskej značky. Už štúdia Al2 na frankfurtskom autosalóne na jeseň roku 1997 šokovala a zároveň uchvátila. Nakoniec však priaznivé prijatie neostalo bez ozveny a už o dva roky na to, rovnako vo Frankfurte, to dnešné Audi A2 dotiahlo do svojej skutočnej premiéry a aj do sériovej výroby. A od jesene minulého roka obohatil tento neobyčajný automobil aj slovenský automobilový trh.

Audi A2 je nielen neobyčajný, ale svojim spôsobom aj výnimočný automobil. Dĺžkou patrí medzi malé automobily, výškou takpovediac jednopriestorovej karosérie atakuje triedu minivanov, ale tvarom zadnej časti karosérie a variabilnosťou interiéru pripomína najskôr moderné kombi. A tak sa uspokojme s konštatovaním, že najmenšie audi je mimoriadne kompaktný päťdverový automobil so širokými možnosťami využitia. Mimoriadne a výnimočné je Audi A2 však ešte niečím iným – celohliníkovou karosériou, jedinou v tomto segmente. S ňou má Audi skúsenosti už zo svojho najväčšieho modelu Audi A8. Hliníková karoséria Audi A2 má až o 40 % nižšiu hmotnosť ako oceľová. Ušetrené kilogramy znamenajú okrem iného zvýšenie dynamiky, zníženie spotreby paliva a bohatšiu bezpečnostnú i ostatnú výbavu. Zároveň však aj zvýšenie ceny automobilu, tá však bohatšiu klientelu Audi až natoľko nevzrušuje. Aj preto neprekvapuje, že už v základnej výbave má A2 elektronický stabilizačný systém ESP, autorádio integrované do stredového panela, štyri airbagy, ABS, imobilizér, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, zadné sedadlá delené, sklápateľné i vyberateľné, v dvoch smeroch nastaviteľný volant, determálne sklá a mnoho ďalších prvkov výbavy. Testovaný automobil vybavený so štvorvalcovým šestnásťventilovým benzínovým motorom s objemom 1,4 l a výkonom 55 kW/75 k (ďalší je vznetový trojvalec 1,4 s rovnakým výkonom) mal okrem toho z príplatkovej výbavy ASR, automatickú klimatizáciu, tempomat, audiosúpravu s CD prehrávačom, akustický parkovací systém, svetlomety do hmly, palubný počítač, alarm a ďalšie.

V najmenšom audi má vodič i spolujazdec dostatok priestoru v každom smere – v priestore nôh, ramien i nad hlavou. Na zadných sedadlách je ho o poznanie menej, plnohodnotný priestor však skôr len pre dve osoby. Sedadlá, vpredu výrazne anatomicky tvarované, snáď až s príliš tuhou výplňou, poskytujú veľmi dobrý jazdný komfort aj na dlhších trasách. K dobrému jazdnému komfortu prispieva aj dobre vyladený podvozok a dostatočne výkonný a pružný motor s tichým a kultivovaným chodom, dobrým záťahom už aj v nižšom spektre otáčok a solídnou spotrebou. Veď počas testu na vyše sedemsto ojazdených kilometrov bola priemerná spotreba len 7,3 l/100 km. Výnimočné je najmenšie audi aj prístupom k motoru, resp. jeho nedostupnosťou – prístupu k nemu bráni pevný bežne nedemontovateľný kryt motora. Cez predné odklápacie veko je totiž prístup len k dolievaniu vody do ostrekovača, kontrole a dolievaniu oleja.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Audi A2 1,4 16V

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci, samočinné vymedzovanie vôle ventilov. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 76,5/75,6 mm. Kompresný pomer 10,5 : 1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 126 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,45 – 2,1 – 1,39 - 1,03 - 0,81, R – 3,18. Stály prevod hnanej nápravy 3,88.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, zadné na vlečených ramenách spojených skrutnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vpredu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Protiblokovací systém ABS. v súčinnosti s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 155/65 R 15.

Karoséria
Samonosná hliníková využívajúca technológiu Space Frame. Päťdverový štvormiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3826/1573/1553 mm, rázvor náprav 2405 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1460/1430 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 895 kg. Objem batožinového priestoru 390/1085 l. Objem palivovej nádrže 34 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 173 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/4,7/6,0 l/100 km.

Cena: 659 300 Sk

Namerané hodnoty
Zrýchľovanie 60 – 100 km/h (III/IV) – 6,3/9,5 s
Zrýchľovanie 80 – 120 km/h (IV/V) – 9,2/11,7 s
Akcelerácia 0 - 100 km/h – 11,2 s,
Spotreba počas testu – 7,3 l/100 km,

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 846
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 299
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 453
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 366
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 778
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 559
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 927
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 690
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 480
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 467

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.