Audi A2 - REDAKČNÝ TEST

Audi A2 – výnimočný, s neobvyklým dizajnom Na prvý pohľad najmenšie Audi v ničom okrem štyroch kruhov v znaku nepripomína svoj renomovaný rodokmeň. Akoby vyvážené a ladné tvary moderných karosérií väčších a starších súrodencov hodili tvorcovia „ádvojky“


Na prvý pohľad najmenšie Audi v ničom okrem štyroch kruhov v znaku nepripomína svoj renomovaný rodokmeň. Akoby vyvážené a ladné tvary moderných karosérií väčších a starších súrodencov hodili tvorcovia „ádvojky“ za hlavu a na Audi nezvyklým dizajnom zaútočili na početnejšiu, najmä vekovo mladšiu generáciu priaznivcov ingolstadtskej značky. Už štúdia Al2 na frankfurtskom autosalóne na jeseň roku 1997 šokovala a zároveň uchvátila. Nakoniec však priaznivé prijatie neostalo bez ozveny a už o dva roky na to, rovnako vo Frankfurte, to dnešné Audi A2 dotiahlo do svojej skutočnej premiéry a aj do sériovej výroby. A od jesene minulého roka obohatil tento neobyčajný automobil aj slovenský automobilový trh.

Audi A2 je nielen neobyčajný, ale svojim spôsobom aj výnimočný automobil. Dĺžkou patrí medzi malé automobily, výškou takpovediac jednopriestorovej karosérie atakuje triedu minivanov, ale tvarom zadnej časti karosérie a variabilnosťou interiéru pripomína najskôr moderné kombi. A tak sa uspokojme s konštatovaním, že najmenšie audi je mimoriadne kompaktný päťdverový automobil so širokými možnosťami využitia. Mimoriadne a výnimočné je Audi A2 však ešte niečím iným – celohliníkovou karosériou, jedinou v tomto segmente. S ňou má Audi skúsenosti už zo svojho najväčšieho modelu Audi A8. Hliníková karoséria Audi A2 má až o 40 % nižšiu hmotnosť ako oceľová. Ušetrené kilogramy znamenajú okrem iného zvýšenie dynamiky, zníženie spotreby paliva a bohatšiu bezpečnostnú i ostatnú výbavu. Zároveň však aj zvýšenie ceny automobilu, tá však bohatšiu klientelu Audi až natoľko nevzrušuje. Aj preto neprekvapuje, že už v základnej výbave má A2 elektronický stabilizačný systém ESP, autorádio integrované do stredového panela, štyri airbagy, ABS, imobilizér, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, zadné sedadlá delené, sklápateľné i vyberateľné, v dvoch smeroch nastaviteľný volant, determálne sklá a mnoho ďalších prvkov výbavy. Testovaný automobil vybavený so štvorvalcovým šestnásťventilovým benzínovým motorom s objemom 1,4 l a výkonom 55 kW/75 k (ďalší je vznetový trojvalec 1,4 s rovnakým výkonom) mal okrem toho z príplatkovej výbavy ASR, automatickú klimatizáciu, tempomat, audiosúpravu s CD prehrávačom, akustický parkovací systém, svetlomety do hmly, palubný počítač, alarm a ďalšie.

V najmenšom audi má vodič i spolujazdec dostatok priestoru v každom smere – v priestore nôh, ramien i nad hlavou. Na zadných sedadlách je ho o poznanie menej, plnohodnotný priestor však skôr len pre dve osoby. Sedadlá, vpredu výrazne anatomicky tvarované, snáď až s príliš tuhou výplňou, poskytujú veľmi dobrý jazdný komfort aj na dlhších trasách. K dobrému jazdnému komfortu prispieva aj dobre vyladený podvozok a dostatočne výkonný a pružný motor s tichým a kultivovaným chodom, dobrým záťahom už aj v nižšom spektre otáčok a solídnou spotrebou. Veď počas testu na vyše sedemsto ojazdených kilometrov bola priemerná spotreba len 7,3 l/100 km. Výnimočné je najmenšie audi aj prístupom k motoru, resp. jeho nedostupnosťou – prístupu k nemu bráni pevný bežne nedemontovateľný kryt motora. Cez predné odklápacie veko je totiž prístup len k dolievaniu vody do ostrekovača, kontrole a dolievaniu oleja.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Audi A2 1,4 16V

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci, samočinné vymedzovanie vôle ventilov. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 76,5/75,6 mm. Kompresný pomer 10,5 : 1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 126 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,45 – 2,1 – 1,39 - 1,03 - 0,81, R – 3,18. Stály prevod hnanej nápravy 3,88.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, zadné na vlečených ramenách spojených skrutnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Vpredu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Protiblokovací systém ABS. v súčinnosti s EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 155/65 R 15.

Karoséria
Samonosná hliníková využívajúca technológiu Space Frame. Päťdverový štvormiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3826/1573/1553 mm, rázvor náprav 2405 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1460/1430 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 895 kg. Objem batožinového priestoru 390/1085 l. Objem palivovej nádrže 34 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 173 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/4,7/6,0 l/100 km.

Cena: 659 300 Sk

Namerané hodnoty
Zrýchľovanie 60 – 100 km/h (III/IV) – 6,3/9,5 s
Zrýchľovanie 80 – 120 km/h (IV/V) – 9,2/11,7 s
Akcelerácia 0 - 100 km/h – 11,2 s,
Spotreba počas testu – 7,3 l/100 km,

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 866
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 606
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 955
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 449
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 118
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 826
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 432
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 924
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 521
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 192

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.