To je nuda - opäť vyhral Schumi

Od 10. septembra 2000, teda od Veľkej ceny Talianska, pozná formula 1iba jedného víťaza: Michaela Schumachera z Nemecka. Pilot Ferrari v nedeľu s prehľadom vyhral druhé preteky tejto sezóny v malajskom Sepangu a úspech červenej stajne z Maranella pridupľo


val druhým miestom Brazílčan Rubens Barrichello. Suverenitu Ferrari nenarušilo ani horúce, dusné počasie, ba ani tropický lejak, ktorý sa spustil krátko po štarte Veľkej cene Malajzie. Tak ako pred dvoma týždňami v Austrálii, aj teraz stále s ferraristami na stupni víťazov Škót David Coulthard z McLarenu, ale nezmohol sa ani na malý úsmev.

KVALIFIKÁCIA: Michael Schumacher si vyjazdil už 34. pole position v kariére. Keď sa v poslednej desaťminútovke dostal na čelo jeho brat Ralf na Williamse, Schumi znova vyšiel na trať a prekonal ho časom 1:35,220 (priemerná rýchlosť 209,565 km/h). Vzápätí si Barrichello vyjazdil druhú pozíciu na štarte. Fín Häkkinen na McLarene mal štvrtý čas, jeho tímový kolega Coulthard až ôsmy so stratou 1,2 sekundy na M. Schumachera.

PRETEKY: Už v zahrievacom kole mali problémy Kolumbijčan Montoya (Williams) a Nemec Frentzen (Jordan), a kým prvý z nich musel šprintovať do depa pre náhradné auto, Frenzenovým mechanikom sa podarilo pripraviť auto na plný výkon. Aj M. Schumacher štartoval v náhradnom tzv. T-care, keďže sa mu zdalo, že v prvom aute vytekal olej. Štart vyšiel M. Schumacherovi, kým na Barrichella v prvej pravotočivej zákrute dobiedzali Frenzen aj R. Schumacher. Výsledkom bol kontakt Rubinha s Ralfom, mladší Schumacher urobil hodiny a zaradil sa na koniec pretekárskeho poľa. Schumi aj Barrichello sa rýchlo odpútali od prenasledovateľov, no v 3. kole v tej iste zákrute jeden po druhom vyleteli z trate. Zdalo sa, že príčinou mohla byť olejová škvrna po havária Francúza Panisa (BAR), ale jazdci Ferrari hovorili o mokrej vozovke. Vzápätí začalo husto pršať, na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo. Autá húfne mierili do depa na výmenu pneumatík. No kým väčšina sa rozhodla pre mokré gumy, M. Schumacher s Barrichellom si dali obuť intermediates - predvídali, že asfalt po krátkom daždi začne rýchlo schnúť. A hoci sa za safety car zaradili až na 10. (Barrichello), resp. 11. miesto (M. Schumacher), od 10. kola, keď sa preteky vlastne začínali odznova, spustili nevídanú stíhačku. V 16. kole už bolo všetko po starom - M. Schumacher viedol pred Barrichellom. Jazdci Ferrari predbiehali jedného súpera za druhým s ľahkosťou, ich pneumatiky mali lepšiu priľnavosť, motory pracovali bezchybne. V ďalšom priebehu sa rozhodovalo už len o miesta za ich chrbtom.
Tretí skončil s takmer polminútovou stratou za víťazom Coulthard, nemecký súboj Frentzen - R. Schumacher vyznel pre jazdca Jordanu a Lietajúci Fín Häkkinen sa musel uspokojiť s jedným bodom za 6. priečku.

Hlasy v cieli:
Michael Schumacher: "Už v nedeľňajších predpoludňajších zahrievacích kolách mi náhradné auto sedelo, a tak keď som na hlavnom vozidle videl kvapkať olej, vybral som si T-car. V treťom kole som vyletel z trate a bál som sa, že narazím do gumovej bariéry. Našťastie sa tak nestalo a mohol som pokračovať. V boxe pri výmene pneumatík sa Barrichello neprávom postavil predo mňa, musel som dlho čakať. Zvolil som však správne gumy intermediates, čo bola v ďalšom priebehu výhoda."

Rubens Barrichello: "V prvej zákrute sme sa ťukli s Ralfom Schumacherom, myslím si, že on neskoro brzdil a potom urobil hodiny. Mali sme aj šťastie, keď som v treťom kole vyletel z trate, takmer som sa zrazil s Michaelom. V depe mi potom začali montovať Schumiho pneumatiky, preto trvala moja zastávka tak dlho. Nakoniec sa všetko dobre skončilo. Budúca Veľká cena Brazílie sa jazdí v mojom rodisku Sao Paulo - fanúšikovia budú mať odo mňa najvyššie očakávania."

David Coulthard: "Naším problémom je aerodynamika. Musíme sa zavrieť do vzdušného kanála, testovať, v tréningu auto nevylepšíme."

Výsledky VC Malajzie (okruh 5543 m, 55 kôl): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:47:34,801 h, 2. Barrichello (Braz., Ferrari) + 23,660 s, 3. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) + 28,555, 4. Frentzen (Nem., Jordan-Honda) + 46,543, 5. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) + 48,233, 6. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) + 48,606.

Ďalšie poradie: 7. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 1:21,560 min., 8. Trulli (Tal., Jordan-Honda) + 1 kolo, 9. Alesi (Fr., Prost Acer) + 1 kolo, 10. Burti (Braz., Jaguár) + 1 kolo, 11. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 2 kolá, 12. Mazzacane (Arg., Prost-Acer) + 2 kolá, 13. Alonso (Šp., European Minardi) + 3 kolá, 14. Marques (Braz., European Minardi) + 4 kolá.

Vypadli: štart - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) - porucha spojky, 2. kolo - Panis (Fr., BAR-Honda) - porucha motora, 4. kolo - Irvine (V. Brit., Jaguár) vyleteli z trate, 6. kolo - Villeneuve (Kan., BAR-Honda), Montoya (Kol., Williams-BMW), Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech), Nick Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) vyleteli z trate, 9 - Fisichella (Tal., Benetton-Renault) vyletel z trate.

Celkove po dvoch pretekoch zo 17-dielneho seriálu MS: 1. M. Schumacher 20 bodov, 2. - 3. Coulthard a Barrichello - obaja po 10, 4. Frentzen 5, 5. Heidfeld 3, 6. R. Schumacher 2, 7. Häkkinen a Räikkönen po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 30 bodov, 2. McLaren-Mercedes 11, 3. Jordan-Honda 5, 4. Sauber Petronas 4, 5. BMW-Williams 2.

Najbližšia Veľká cena Brazílie sa jazdí v nedeľu 1. apríla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 883
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 604
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 970
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 450
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 121
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 814
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 440
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 910
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 515
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.