To je nuda - opäť vyhral Schumi

Od 10. septembra 2000, teda od Veľkej ceny Talianska, pozná formula 1iba jedného víťaza: Michaela Schumachera z Nemecka. Pilot Ferrari v nedeľu s prehľadom vyhral druhé preteky tejto sezóny v malajskom Sepangu a úspech červenej stajne z Maranella pridupľo


val druhým miestom Brazílčan Rubens Barrichello. Suverenitu Ferrari nenarušilo ani horúce, dusné počasie, ba ani tropický lejak, ktorý sa spustil krátko po štarte Veľkej cene Malajzie. Tak ako pred dvoma týždňami v Austrálii, aj teraz stále s ferraristami na stupni víťazov Škót David Coulthard z McLarenu, ale nezmohol sa ani na malý úsmev.

KVALIFIKÁCIA: Michael Schumacher si vyjazdil už 34. pole position v kariére. Keď sa v poslednej desaťminútovke dostal na čelo jeho brat Ralf na Williamse, Schumi znova vyšiel na trať a prekonal ho časom 1:35,220 (priemerná rýchlosť 209,565 km/h). Vzápätí si Barrichello vyjazdil druhú pozíciu na štarte. Fín Häkkinen na McLarene mal štvrtý čas, jeho tímový kolega Coulthard až ôsmy so stratou 1,2 sekundy na M. Schumachera.

PRETEKY: Už v zahrievacom kole mali problémy Kolumbijčan Montoya (Williams) a Nemec Frentzen (Jordan), a kým prvý z nich musel šprintovať do depa pre náhradné auto, Frenzenovým mechanikom sa podarilo pripraviť auto na plný výkon. Aj M. Schumacher štartoval v náhradnom tzv. T-care, keďže sa mu zdalo, že v prvom aute vytekal olej. Štart vyšiel M. Schumacherovi, kým na Barrichella v prvej pravotočivej zákrute dobiedzali Frenzen aj R. Schumacher. Výsledkom bol kontakt Rubinha s Ralfom, mladší Schumacher urobil hodiny a zaradil sa na koniec pretekárskeho poľa. Schumi aj Barrichello sa rýchlo odpútali od prenasledovateľov, no v 3. kole v tej iste zákrute jeden po druhom vyleteli z trate. Zdalo sa, že príčinou mohla byť olejová škvrna po havária Francúza Panisa (BAR), ale jazdci Ferrari hovorili o mokrej vozovke. Vzápätí začalo husto pršať, na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo. Autá húfne mierili do depa na výmenu pneumatík. No kým väčšina sa rozhodla pre mokré gumy, M. Schumacher s Barrichellom si dali obuť intermediates - predvídali, že asfalt po krátkom daždi začne rýchlo schnúť. A hoci sa za safety car zaradili až na 10. (Barrichello), resp. 11. miesto (M. Schumacher), od 10. kola, keď sa preteky vlastne začínali odznova, spustili nevídanú stíhačku. V 16. kole už bolo všetko po starom - M. Schumacher viedol pred Barrichellom. Jazdci Ferrari predbiehali jedného súpera za druhým s ľahkosťou, ich pneumatiky mali lepšiu priľnavosť, motory pracovali bezchybne. V ďalšom priebehu sa rozhodovalo už len o miesta za ich chrbtom.
Tretí skončil s takmer polminútovou stratou za víťazom Coulthard, nemecký súboj Frentzen - R. Schumacher vyznel pre jazdca Jordanu a Lietajúci Fín Häkkinen sa musel uspokojiť s jedným bodom za 6. priečku.

Hlasy v cieli:
Michael Schumacher: "Už v nedeľňajších predpoludňajších zahrievacích kolách mi náhradné auto sedelo, a tak keď som na hlavnom vozidle videl kvapkať olej, vybral som si T-car. V treťom kole som vyletel z trate a bál som sa, že narazím do gumovej bariéry. Našťastie sa tak nestalo a mohol som pokračovať. V boxe pri výmene pneumatík sa Barrichello neprávom postavil predo mňa, musel som dlho čakať. Zvolil som však správne gumy intermediates, čo bola v ďalšom priebehu výhoda."

Rubens Barrichello: "V prvej zákrute sme sa ťukli s Ralfom Schumacherom, myslím si, že on neskoro brzdil a potom urobil hodiny. Mali sme aj šťastie, keď som v treťom kole vyletel z trate, takmer som sa zrazil s Michaelom. V depe mi potom začali montovať Schumiho pneumatiky, preto trvala moja zastávka tak dlho. Nakoniec sa všetko dobre skončilo. Budúca Veľká cena Brazílie sa jazdí v mojom rodisku Sao Paulo - fanúšikovia budú mať odo mňa najvyššie očakávania."

David Coulthard: "Naším problémom je aerodynamika. Musíme sa zavrieť do vzdušného kanála, testovať, v tréningu auto nevylepšíme."

Výsledky VC Malajzie (okruh 5543 m, 55 kôl): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:47:34,801 h, 2. Barrichello (Braz., Ferrari) + 23,660 s, 3. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) + 28,555, 4. Frentzen (Nem., Jordan-Honda) + 46,543, 5. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) + 48,233, 6. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) + 48,606.

Ďalšie poradie: 7. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 1:21,560 min., 8. Trulli (Tal., Jordan-Honda) + 1 kolo, 9. Alesi (Fr., Prost Acer) + 1 kolo, 10. Burti (Braz., Jaguár) + 1 kolo, 11. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 2 kolá, 12. Mazzacane (Arg., Prost-Acer) + 2 kolá, 13. Alonso (Šp., European Minardi) + 3 kolá, 14. Marques (Braz., European Minardi) + 4 kolá.

Vypadli: štart - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) - porucha spojky, 2. kolo - Panis (Fr., BAR-Honda) - porucha motora, 4. kolo - Irvine (V. Brit., Jaguár) vyleteli z trate, 6. kolo - Villeneuve (Kan., BAR-Honda), Montoya (Kol., Williams-BMW), Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech), Nick Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) vyleteli z trate, 9 - Fisichella (Tal., Benetton-Renault) vyletel z trate.

Celkove po dvoch pretekoch zo 17-dielneho seriálu MS: 1. M. Schumacher 20 bodov, 2. - 3. Coulthard a Barrichello - obaja po 10, 4. Frentzen 5, 5. Heidfeld 3, 6. R. Schumacher 2, 7. Häkkinen a Räikkönen po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 30 bodov, 2. McLaren-Mercedes 11, 3. Jordan-Honda 5, 4. Sauber Petronas 4, 5. BMW-Williams 2.

Najbližšia Veľká cena Brazílie sa jazdí v nedeľu 1. apríla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 697
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 810
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 714
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 611
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 880
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 745
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 311
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 271
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 201
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 817

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.