To je nuda - opäť vyhral Schumi

Od 10. septembra 2000, teda od Veľkej ceny Talianska, pozná formula 1iba jedného víťaza: Michaela Schumachera z Nemecka. Pilot Ferrari v nedeľu s prehľadom vyhral druhé preteky tejto sezóny v malajskom Sepangu a úspech červenej stajne z Maranella pridupľo


val druhým miestom Brazílčan Rubens Barrichello. Suverenitu Ferrari nenarušilo ani horúce, dusné počasie, ba ani tropický lejak, ktorý sa spustil krátko po štarte Veľkej cene Malajzie. Tak ako pred dvoma týždňami v Austrálii, aj teraz stále s ferraristami na stupni víťazov Škót David Coulthard z McLarenu, ale nezmohol sa ani na malý úsmev.

KVALIFIKÁCIA: Michael Schumacher si vyjazdil už 34. pole position v kariére. Keď sa v poslednej desaťminútovke dostal na čelo jeho brat Ralf na Williamse, Schumi znova vyšiel na trať a prekonal ho časom 1:35,220 (priemerná rýchlosť 209,565 km/h). Vzápätí si Barrichello vyjazdil druhú pozíciu na štarte. Fín Häkkinen na McLarene mal štvrtý čas, jeho tímový kolega Coulthard až ôsmy so stratou 1,2 sekundy na M. Schumachera.

PRETEKY: Už v zahrievacom kole mali problémy Kolumbijčan Montoya (Williams) a Nemec Frentzen (Jordan), a kým prvý z nich musel šprintovať do depa pre náhradné auto, Frenzenovým mechanikom sa podarilo pripraviť auto na plný výkon. Aj M. Schumacher štartoval v náhradnom tzv. T-care, keďže sa mu zdalo, že v prvom aute vytekal olej. Štart vyšiel M. Schumacherovi, kým na Barrichella v prvej pravotočivej zákrute dobiedzali Frenzen aj R. Schumacher. Výsledkom bol kontakt Rubinha s Ralfom, mladší Schumacher urobil hodiny a zaradil sa na koniec pretekárskeho poľa. Schumi aj Barrichello sa rýchlo odpútali od prenasledovateľov, no v 3. kole v tej iste zákrute jeden po druhom vyleteli z trate. Zdalo sa, že príčinou mohla byť olejová škvrna po havária Francúza Panisa (BAR), ale jazdci Ferrari hovorili o mokrej vozovke. Vzápätí začalo husto pršať, na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo. Autá húfne mierili do depa na výmenu pneumatík. No kým väčšina sa rozhodla pre mokré gumy, M. Schumacher s Barrichellom si dali obuť intermediates - predvídali, že asfalt po krátkom daždi začne rýchlo schnúť. A hoci sa za safety car zaradili až na 10. (Barrichello), resp. 11. miesto (M. Schumacher), od 10. kola, keď sa preteky vlastne začínali odznova, spustili nevídanú stíhačku. V 16. kole už bolo všetko po starom - M. Schumacher viedol pred Barrichellom. Jazdci Ferrari predbiehali jedného súpera za druhým s ľahkosťou, ich pneumatiky mali lepšiu priľnavosť, motory pracovali bezchybne. V ďalšom priebehu sa rozhodovalo už len o miesta za ich chrbtom.
Tretí skončil s takmer polminútovou stratou za víťazom Coulthard, nemecký súboj Frentzen - R. Schumacher vyznel pre jazdca Jordanu a Lietajúci Fín Häkkinen sa musel uspokojiť s jedným bodom za 6. priečku.

Hlasy v cieli:
Michael Schumacher: "Už v nedeľňajších predpoludňajších zahrievacích kolách mi náhradné auto sedelo, a tak keď som na hlavnom vozidle videl kvapkať olej, vybral som si T-car. V treťom kole som vyletel z trate a bál som sa, že narazím do gumovej bariéry. Našťastie sa tak nestalo a mohol som pokračovať. V boxe pri výmene pneumatík sa Barrichello neprávom postavil predo mňa, musel som dlho čakať. Zvolil som však správne gumy intermediates, čo bola v ďalšom priebehu výhoda."

Rubens Barrichello: "V prvej zákrute sme sa ťukli s Ralfom Schumacherom, myslím si, že on neskoro brzdil a potom urobil hodiny. Mali sme aj šťastie, keď som v treťom kole vyletel z trate, takmer som sa zrazil s Michaelom. V depe mi potom začali montovať Schumiho pneumatiky, preto trvala moja zastávka tak dlho. Nakoniec sa všetko dobre skončilo. Budúca Veľká cena Brazílie sa jazdí v mojom rodisku Sao Paulo - fanúšikovia budú mať odo mňa najvyššie očakávania."

David Coulthard: "Naším problémom je aerodynamika. Musíme sa zavrieť do vzdušného kanála, testovať, v tréningu auto nevylepšíme."

Výsledky VC Malajzie (okruh 5543 m, 55 kôl): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:47:34,801 h, 2. Barrichello (Braz., Ferrari) + 23,660 s, 3. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) + 28,555, 4. Frentzen (Nem., Jordan-Honda) + 46,543, 5. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) + 48,233, 6. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) + 48,606.

Ďalšie poradie: 7. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 1:21,560 min., 8. Trulli (Tal., Jordan-Honda) + 1 kolo, 9. Alesi (Fr., Prost Acer) + 1 kolo, 10. Burti (Braz., Jaguár) + 1 kolo, 11. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 2 kolá, 12. Mazzacane (Arg., Prost-Acer) + 2 kolá, 13. Alonso (Šp., European Minardi) + 3 kolá, 14. Marques (Braz., European Minardi) + 4 kolá.

Vypadli: štart - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) - porucha spojky, 2. kolo - Panis (Fr., BAR-Honda) - porucha motora, 4. kolo - Irvine (V. Brit., Jaguár) vyleteli z trate, 6. kolo - Villeneuve (Kan., BAR-Honda), Montoya (Kol., Williams-BMW), Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech), Nick Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) vyleteli z trate, 9 - Fisichella (Tal., Benetton-Renault) vyletel z trate.

Celkove po dvoch pretekoch zo 17-dielneho seriálu MS: 1. M. Schumacher 20 bodov, 2. - 3. Coulthard a Barrichello - obaja po 10, 4. Frentzen 5, 5. Heidfeld 3, 6. R. Schumacher 2, 7. Häkkinen a Räikkönen po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 30 bodov, 2. McLaren-Mercedes 11, 3. Jordan-Honda 5, 4. Sauber Petronas 4, 5. BMW-Williams 2.

Najbližšia Veľká cena Brazílie sa jazdí v nedeľu 1. apríla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 315
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 573
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  5. Kam do tepla v januári? 1 876
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 829
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 715
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 629
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 480
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 922

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.