To je nuda - opäť vyhral Schumi

Od 10. septembra 2000, teda od Veľkej ceny Talianska, pozná formula 1iba jedného víťaza: Michaela Schumachera z Nemecka. Pilot Ferrari v nedeľu s prehľadom vyhral druhé preteky tejto sezóny v malajskom Sepangu a úspech červenej stajne z Maranella pridupľo


val druhým miestom Brazílčan Rubens Barrichello. Suverenitu Ferrari nenarušilo ani horúce, dusné počasie, ba ani tropický lejak, ktorý sa spustil krátko po štarte Veľkej cene Malajzie. Tak ako pred dvoma týždňami v Austrálii, aj teraz stále s ferraristami na stupni víťazov Škót David Coulthard z McLarenu, ale nezmohol sa ani na malý úsmev.

KVALIFIKÁCIA: Michael Schumacher si vyjazdil už 34. pole position v kariére. Keď sa v poslednej desaťminútovke dostal na čelo jeho brat Ralf na Williamse, Schumi znova vyšiel na trať a prekonal ho časom 1:35,220 (priemerná rýchlosť 209,565 km/h). Vzápätí si Barrichello vyjazdil druhú pozíciu na štarte. Fín Häkkinen na McLarene mal štvrtý čas, jeho tímový kolega Coulthard až ôsmy so stratou 1,2 sekundy na M. Schumachera.

PRETEKY: Už v zahrievacom kole mali problémy Kolumbijčan Montoya (Williams) a Nemec Frentzen (Jordan), a kým prvý z nich musel šprintovať do depa pre náhradné auto, Frenzenovým mechanikom sa podarilo pripraviť auto na plný výkon. Aj M. Schumacher štartoval v náhradnom tzv. T-care, keďže sa mu zdalo, že v prvom aute vytekal olej. Štart vyšiel M. Schumacherovi, kým na Barrichella v prvej pravotočivej zákrute dobiedzali Frenzen aj R. Schumacher. Výsledkom bol kontakt Rubinha s Ralfom, mladší Schumacher urobil hodiny a zaradil sa na koniec pretekárskeho poľa. Schumi aj Barrichello sa rýchlo odpútali od prenasledovateľov, no v 3. kole v tej iste zákrute jeden po druhom vyleteli z trate. Zdalo sa, že príčinou mohla byť olejová škvrna po havária Francúza Panisa (BAR), ale jazdci Ferrari hovorili o mokrej vozovke. Vzápätí začalo husto pršať, na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo. Autá húfne mierili do depa na výmenu pneumatík. No kým väčšina sa rozhodla pre mokré gumy, M. Schumacher s Barrichellom si dali obuť intermediates - predvídali, že asfalt po krátkom daždi začne rýchlo schnúť. A hoci sa za safety car zaradili až na 10. (Barrichello), resp. 11. miesto (M. Schumacher), od 10. kola, keď sa preteky vlastne začínali odznova, spustili nevídanú stíhačku. V 16. kole už bolo všetko po starom - M. Schumacher viedol pred Barrichellom. Jazdci Ferrari predbiehali jedného súpera za druhým s ľahkosťou, ich pneumatiky mali lepšiu priľnavosť, motory pracovali bezchybne. V ďalšom priebehu sa rozhodovalo už len o miesta za ich chrbtom.
Tretí skončil s takmer polminútovou stratou za víťazom Coulthard, nemecký súboj Frentzen - R. Schumacher vyznel pre jazdca Jordanu a Lietajúci Fín Häkkinen sa musel uspokojiť s jedným bodom za 6. priečku.

Hlasy v cieli:
Michael Schumacher: "Už v nedeľňajších predpoludňajších zahrievacích kolách mi náhradné auto sedelo, a tak keď som na hlavnom vozidle videl kvapkať olej, vybral som si T-car. V treťom kole som vyletel z trate a bál som sa, že narazím do gumovej bariéry. Našťastie sa tak nestalo a mohol som pokračovať. V boxe pri výmene pneumatík sa Barrichello neprávom postavil predo mňa, musel som dlho čakať. Zvolil som však správne gumy intermediates, čo bola v ďalšom priebehu výhoda."

Rubens Barrichello: "V prvej zákrute sme sa ťukli s Ralfom Schumacherom, myslím si, že on neskoro brzdil a potom urobil hodiny. Mali sme aj šťastie, keď som v treťom kole vyletel z trate, takmer som sa zrazil s Michaelom. V depe mi potom začali montovať Schumiho pneumatiky, preto trvala moja zastávka tak dlho. Nakoniec sa všetko dobre skončilo. Budúca Veľká cena Brazílie sa jazdí v mojom rodisku Sao Paulo - fanúšikovia budú mať odo mňa najvyššie očakávania."

David Coulthard: "Naším problémom je aerodynamika. Musíme sa zavrieť do vzdušného kanála, testovať, v tréningu auto nevylepšíme."

Výsledky VC Malajzie (okruh 5543 m, 55 kôl): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:47:34,801 h, 2. Barrichello (Braz., Ferrari) + 23,660 s, 3. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) + 28,555, 4. Frentzen (Nem., Jordan-Honda) + 46,543, 5. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) + 48,233, 6. Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes) + 48,606.

Ďalšie poradie: 7. Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) + 1:21,560 min., 8. Trulli (Tal., Jordan-Honda) + 1 kolo, 9. Alesi (Fr., Prost Acer) + 1 kolo, 10. Burti (Braz., Jaguár) + 1 kolo, 11. Button (V. Brit., Benetton-Renault) + 2 kolá, 12. Mazzacane (Arg., Prost-Acer) + 2 kolá, 13. Alonso (Šp., European Minardi) + 3 kolá, 14. Marques (Braz., European Minardi) + 4 kolá.

Vypadli: štart - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) - porucha spojky, 2. kolo - Panis (Fr., BAR-Honda) - porucha motora, 4. kolo - Irvine (V. Brit., Jaguár) vyleteli z trate, 6. kolo - Villeneuve (Kan., BAR-Honda), Montoya (Kol., Williams-BMW), Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech), Nick Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) vyleteli z trate, 9 - Fisichella (Tal., Benetton-Renault) vyletel z trate.

Celkove po dvoch pretekoch zo 17-dielneho seriálu MS: 1. M. Schumacher 20 bodov, 2. - 3. Coulthard a Barrichello - obaja po 10, 4. Frentzen 5, 5. Heidfeld 3, 6. R. Schumacher 2, 7. Häkkinen a Räikkönen po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 30 bodov, 2. McLaren-Mercedes 11, 3. Jordan-Honda 5, 4. Sauber Petronas 4, 5. BMW-Williams 2.

Najbližšia Veľká cena Brazílie sa jazdí v nedeľu 1. apríla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 584
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 574
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 641
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 655
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 976
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 166
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 966
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 797
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 715
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 541

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

DOMOV

Pavol Rusko s náramkom ďaleko nezájde

Je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

Neprehliadnite tiež

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.