Renault Laguna – kultúra, vyspelosť a inteligencia

V týchto dňoch obohacuje slovenský trh s automobilmi aj francúzsky Renault, keď už odvčera ponúka novú limuzínu Laguna a jej kombi verziu Laguna Grandtour. Podľa výrobcu ide o dva rôzne automobily, od počiatku takto koncipované, spoločné je iba ich meno.


Podobne s predchádzajúcim modelom Laguny, pretože Renault s novou Lagunou prezentuje úplne nový automobil. Nie náhodou na jej uvedenie na slovenský trh zvolil slovenský importér bratislavskú Redutu, pretože novému francúzskemu automobilu je kultúra daná. Už priblíženie sa k automobilu signalizuje jeho vyspelosť a inteligenciu tým, že zabliká a odomkne dvere. Pravda, len tomu, kto má tú správnu kartu, elektronickú, na rádiofrekvenčné diaľkové ovládanie. Ani potom jej vlastník nepotrebuje kľúč, keďže spínaciu skrinku nahrádza štrbina, do ktorej sa elektronická karta vkladá. Má však aj ďalšie využitie, keďže si pamätá napríklad VIN kód – identifikačné číslo automobilu, jeho evidenčné číslo, ale aj také údaje ako stav paliva, oleja, najazdené kilometre, tlak v pneumatikách, kilometre do najbližšej technickej prehliadky a iné. Ak sa potom s kartou vo vrecku od svojho majiteľ vzdiali, automobil sa samočinne uzamkne.

Laguna má vo výbave mnohé, čo iným automobilom strednej triedy, kam Laguna patrí, chýba. Môže sa popýšiť systémami ABS s EBV a BAS. Nezasvätený ich význam nemusí poznať, ak však v núdzi musí brzdiť, ich pomoc je neoceniteľná. Auto sa na ceste neskríži a čo najúčinnejšie brzdí. Má tiež ESP a ASR, takže nech vodič narába s plynom akokoľvek brutálne, kolesá neprekĺznu, ale ani v zákrute autonovil neuhne a nedobrovoľne neopustí cestu. Nemôže sa stať ani to, aby z pneumatiky unikol vzduch a automobil túto podstatnú skutočnosť vodičovi nesignalizoval. Pre dobré videnie v noci, a teda pre bezpečnú jazdu má nová Laguna svetlomety s xenónovými výbojkami. Ale ak už k stretu s nejakou prekážkou predsa len dôjde, je v každej Lagune šesť anjelov strážnych v podobe šiestich inteligentných adaptívnych airbagov, progranovo deformovateľná karoséria i programovo riadené napínače bezpečnostných pásov.

Radosť z jazdy poskytnú nové zážihové i vznetové motory, s tichým chodom, ale aj samočinná prevodovka s možnosťou ručného impulzného radenia. Komfort zvýši bohatá výbava. Zákazník si môže vyberať až z piatich verzií: Authentique, Expression, Dynamique, Privilege a Initiale.

Základná cena pre päťdverovú limuzínu Laguna s motorom 1,6 16V (79 kW/110 k), ďalšie sú 1,8 16V 88 kW/120 k, s priamym vstrekovaním benzínu 2,0 IDE 103 kW/140 k a 3,0 V6 152 kW/210 k, vznetový 1,9 dCi 77 kW/105 k) je 714 900 Sk a verzie Grandtour s rovnakým motorom sú drahšie o 60 000 Sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 977
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 902
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 635
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 245
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 779
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 683
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 452
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 867
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 864
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 852

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.