
ie a širokú paletu motorov od základných benzínových cez TDI až po turbo V6. Horšie ohlasy si vyslúžil iba menej kultivovaný štvorvalcový päťventilový motor so zdvihovým objemom 1,8 l a výkonom 125 k. Použitím kvalitných materiálov docielil výrobca odolnosť voči opotrebovaniu, čím zabezpečil dlhú a v podstate bezproblémovú životnosť automobilu. Pozinkovaná karoséria je dostatočne imúnna voči korózii. O pasažierov v prednej časti vozidla je veľmi dobre postarané, cestujúci na zadných sedadlách už majú o poznanie menej pohodlia, komfortu i priestoru.

Štatistika Dekra veľmi jednoznačne poukazuje na spoľahlivosť A4. Podľa spracovaných výsledkov až 60,4 percenta šesťročných exemplárov absolvovalo hlavnú technickú prehliadku bez zistenia nedostatkov. Pre porovnanie, priemer sa pohybuje okolo 54,4 percenta. Častou príčinou, pre ktorú si Audi A4 musí prehliadku zopakovať, býva aj pri mladších verziách brzdová sústava. V drvivej väčšine je dôvodom brzdové obloženie, deformované brzdové kotúče a nerovnomerný účinok bŕzd. Trochu rušivo pôsobí aj aerodynamický hluk. Vychutnať si však možno dynamické a bezpečné jazdné vlastnosti, jednoduché ovládanie i dobrú manévrovateľnosť.
Typické slabé miesta
aerodynamický hluk, netesné strešné okno, nepresný palivomer
+
solídny materiál a dielenské spracovanie
bezpečné jazdné vlastnosti
jednoduché ovládanie
pohodlné sedadlá v prednej časti
odolnosť voči korózii
-
menej priestoru a komfortu v zadnej časti
priemerný objem úložného priestoru pri verziách kombi
menej komfortné pruženie
Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 101 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,8 l päťventilový Turbo s výkonom 150 k. Dobrý priebeh krútiaceho momentu, športový temperament. Spotreba 10,5 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 110 k. Výkonný a úsporný. Spotreba 6 l/100 km.
2,5 l TDI V6 s výkonom 150 k. Výkonný a kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.
Autor: Martina Skurková