SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Audi A4 - KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Nástupca Audi 80 sa po svojom uvedení v roku 1994 veľmi rýchlo udomácnil v konkurenčnom prostredí strednej triedy. Medzi najväčšími rivalmi BMW 3 a Mercedes C vyniká decentným dizajnom a predovšetkým dôrazom na kvalitu. A4 ponúka dobré dielenské spracovan


ie a širokú paletu motorov od základných benzínových cez TDI až po turbo V6. Horšie ohlasy si vyslúžil iba menej kultivovaný štvorvalcový päťventilový motor so zdvihovým objemom 1,8 l a výkonom 125 k. Použitím kvalitných materiálov docielil výrobca odolnosť voči opotrebovaniu, čím zabezpečil dlhú a v podstate bezproblémovú životnosť automobilu. Pozinkovaná karoséria je dostatočne imúnna voči korózii. O pasažierov v prednej časti vozidla je veľmi dobre postarané, cestujúci na zadných sedadlách už majú o poznanie menej pohodlia, komfortu i priestoru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Štatistika Dekra veľmi jednoznačne poukazuje na spoľahlivosť A4. Podľa spracovaných výsledkov až 60,4 percenta šesťročných exemplárov absolvovalo hlavnú technickú prehliadku bez zistenia nedostatkov. Pre porovnanie, priemer sa pohybuje okolo 54,4 percenta. Častou príčinou, pre ktorú si Audi A4 musí prehliadku zopakovať, býva aj pri mladších verziách brzdová sústava. V drvivej väčšine je dôvodom brzdové obloženie, deformované brzdové kotúče a nerovnomerný účinok bŕzd. Trochu rušivo pôsobí aj aerodynamický hluk. Vychutnať si však možno dynamické a bezpečné jazdné vlastnosti, jednoduché ovládanie i dobrú manévrovateľnosť.

Typické slabé miesta
aerodynamický hluk, netesné strešné okno, nepresný palivomer

+
solídny materiál a dielenské spracovanie
bezpečné jazdné vlastnosti
jednoduché ovládanie
pohodlné sedadlá v prednej časti
odolnosť voči korózii

SkryťVypnúť reklamu

-
menej priestoru a komfortu v zadnej časti
priemerný objem úložného priestoru pri verziách kombi
menej komfortné pruženie

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 101 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,8 l päťventilový Turbo s výkonom 150 k. Dobrý priebeh krútiaceho momentu, športový temperament. Spotreba 10,5 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 110 k. Výkonný a úsporný. Spotreba 6 l/100 km.
2,5 l TDI V6 s výkonom 150 k. Výkonný a kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 051
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 332
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 397
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 949
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 707
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 119
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 181
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  2. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  3. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  4. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  5. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  6. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  8. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 431
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 889
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 893
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 638
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 466
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 187
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu