Audi A4 - KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Nástupca Audi 80 sa po svojom uvedení v roku 1994 veľmi rýchlo udomácnil v konkurenčnom prostredí strednej triedy. Medzi najväčšími rivalmi BMW 3 a Mercedes C vyniká decentným dizajnom a predovšetkým dôrazom na kvalitu. A4 ponúka dobré dielenské spracovan


ie a širokú paletu motorov od základných benzínových cez TDI až po turbo V6. Horšie ohlasy si vyslúžil iba menej kultivovaný štvorvalcový päťventilový motor so zdvihovým objemom 1,8 l a výkonom 125 k. Použitím kvalitných materiálov docielil výrobca odolnosť voči opotrebovaniu, čím zabezpečil dlhú a v podstate bezproblémovú životnosť automobilu. Pozinkovaná karoséria je dostatočne imúnna voči korózii. O pasažierov v prednej časti vozidla je veľmi dobre postarané, cestujúci na zadných sedadlách už majú o poznanie menej pohodlia, komfortu i priestoru.


Štatistika Dekra veľmi jednoznačne poukazuje na spoľahlivosť A4. Podľa spracovaných výsledkov až 60,4 percenta šesťročných exemplárov absolvovalo hlavnú technickú prehliadku bez zistenia nedostatkov. Pre porovnanie, priemer sa pohybuje okolo 54,4 percenta. Častou príčinou, pre ktorú si Audi A4 musí prehliadku zopakovať, býva aj pri mladších verziách brzdová sústava. V drvivej väčšine je dôvodom brzdové obloženie, deformované brzdové kotúče a nerovnomerný účinok bŕzd. Trochu rušivo pôsobí aj aerodynamický hluk. Vychutnať si však možno dynamické a bezpečné jazdné vlastnosti, jednoduché ovládanie i dobrú manévrovateľnosť.

Typické slabé miesta
aerodynamický hluk, netesné strešné okno, nepresný palivomer

+
solídny materiál a dielenské spracovanie
bezpečné jazdné vlastnosti
jednoduché ovládanie
pohodlné sedadlá v prednej časti
odolnosť voči korózii

-
menej priestoru a komfortu v zadnej časti
priemerný objem úložného priestoru pri verziách kombi
menej komfortné pruženie

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 101 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,8 l päťventilový Turbo s výkonom 150 k. Dobrý priebeh krútiaceho momentu, športový temperament. Spotreba 10,5 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 110 k. Výkonný a úsporný. Spotreba 6 l/100 km.
2,5 l TDI V6 s výkonom 150 k. Výkonný a kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 19 577
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 951
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 507
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 034
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 571
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 508
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 495
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 406
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 334
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 267

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

BRATISLAVA

Prestavba stanice sa blíži, Bratislava o obmedzeniach mlčí

Najskôr musia dokončiť modernizáciu električkovej trate na Špitálskej ulici.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Babiš nevie písať na počítači, priznala jeho hovorkyňa

S aktivistami si v Babišom mene písal jeho spolupracovník.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.