SME

Audi A4 - KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Nástupca Audi 80 sa po svojom uvedení v roku 1994 veľmi rýchlo udomácnil v konkurenčnom prostredí strednej triedy. Medzi najväčšími rivalmi BMW 3 a Mercedes C vyniká decentným dizajnom a predovšetkým dôrazom na kvalitu. A4 ponúka dobré dielenské spracovan


ie a širokú paletu motorov od základných benzínových cez TDI až po turbo V6. Horšie ohlasy si vyslúžil iba menej kultivovaný štvorvalcový päťventilový motor so zdvihovým objemom 1,8 l a výkonom 125 k. Použitím kvalitných materiálov docielil výrobca odolnosť voči opotrebovaniu, čím zabezpečil dlhú a v podstate bezproblémovú životnosť automobilu. Pozinkovaná karoséria je dostatočne imúnna voči korózii. O pasažierov v prednej časti vozidla je veľmi dobre postarané, cestujúci na zadných sedadlách už majú o poznanie menej pohodlia, komfortu i priestoru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Štatistika Dekra veľmi jednoznačne poukazuje na spoľahlivosť A4. Podľa spracovaných výsledkov až 60,4 percenta šesťročných exemplárov absolvovalo hlavnú technickú prehliadku bez zistenia nedostatkov. Pre porovnanie, priemer sa pohybuje okolo 54,4 percenta. Častou príčinou, pre ktorú si Audi A4 musí prehliadku zopakovať, býva aj pri mladších verziách brzdová sústava. V drvivej väčšine je dôvodom brzdové obloženie, deformované brzdové kotúče a nerovnomerný účinok bŕzd. Trochu rušivo pôsobí aj aerodynamický hluk. Vychutnať si však možno dynamické a bezpečné jazdné vlastnosti, jednoduché ovládanie i dobrú manévrovateľnosť.

Typické slabé miesta
aerodynamický hluk, netesné strešné okno, nepresný palivomer

+
solídny materiál a dielenské spracovanie
bezpečné jazdné vlastnosti
jednoduché ovládanie
pohodlné sedadlá v prednej časti
odolnosť voči korózii

SkryťVypnúť reklamu

-
menej priestoru a komfortu v zadnej časti
priemerný objem úložného priestoru pri verziách kombi
menej komfortné pruženie

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 101 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,8 l päťventilový Turbo s výkonom 150 k. Dobrý priebeh krútiaceho momentu, športový temperament. Spotreba 10,5 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 110 k. Výkonný a úsporný. Spotreba 6 l/100 km.
2,5 l TDI V6 s výkonom 150 k. Výkonný a kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 786
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 582
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 434
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 290
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 146
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 799
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 417
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 395
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 918
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 544
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 230
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 954
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 511
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 315
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 533
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 339
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu