K najobľúbenejším spôsobom prepravy po meste dnes patria bicykle a elektrické kolobežky. Viete si ich jednoducho prenajať prostredníctvom aplikácie v smartfóne, ale objavujú sa aj v súkromnom vlastníctve.
Tento trend zaujal tiež výrobcov áut, ktorí sa snažia prichádzať s inovatívnymi riešeniami pre mobilitu, v snahe ponúknuť spôsob dopravy aj tam, kde autá už nezaparkujú.
Idea kompaktného dvojkolesového vozidla, ktoré sa zmestí do kufra auta, však nie je ničím novým. Honda s podobným nápadom prišla už začiatkom osemdesiatych rokov. Nešlo však o kolobežku ani skladací bicykel.
Namiesto elektrickej kolobežky išlo o maličkú motorku, ktorá sa zmestila do kufra auta. Mohli ste tak zaparkovať mimo centra a pokračovať v ceste na dvoch kolesách.
Skladací skúter sa volal Honda Motocompo a bol navrhovaný spolu s prvou generáciou Hondy City, do ktorej batožinového priestoru presne sadol. V Európe sa tento model objavil neskôr a na slovenskom trhu až vo svojej štvrtej generácii, ako sedan odvodený z Hondy Jazz.