
Mladoboleslavská Škoda Auto je najlepším príkladom úspešnej reštrukturalizácie podniku v Českej republike. V roku 2000 tu vyrobili spolu 450 910 automobilov, čo je v porovnaní s rokom 1999 viac o 21,5 %. V minulom roku predala Škoda celkovo 435 403 vozidiel, zatiaľ čo v roku 1999 to bolo 385 330 automobilov. V uplynulom roku bol čistý zisk automobilky 3,34 mld. Kč, kým rok predtým 2,64 mld. Celkové tržby sa vlani zvýšili na 136,3 mld. Kč, rok predtým boli 110,4 mld. Škoda Auto aj v roku 2000 pokračovala v investíciách do nových produktov. Len do novej linky modelu Fabia a nového závodu na výrobu motorov to bolo 13,25 mld. korún. Aj vďaka tomu sa celkové tržby vlani zvýšili na 136,3 mld. Kč, zatiaľ čo v roku 1999 boli 110,4 mld. Na českom trhu značka Škoda zvýšila predaj na 80 882 vozidiel. Na Slovensku sa škodoviek v roku 2000 predalo 32 095, a tak si tu mladoboleslavská škodovka udržala najväčší trhový podiel 57,2 %. Najviac vzrástol predaj škodoviek na trhoch západnej Európy o 19,2 %, kde sa ich predalo takmer 230-tisíc. Do strednej a východnej Európy predala Škoda Auto spolu 102 633 automobilov.
Autor: gld