Honda FR-V 1,7 VTEC

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radami sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmeneno

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radmi sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmenenom objeme kufra.

 3 + 3 ako Multipla

Koncepciou usporiadania interiéru 3 + 3 sa preslávil Fiat Multipla s kontroverzným dizajnom. Na rozdiel od Fiatu sa zadné sedadlá Hondy FR-V jednoducho sklopia a vytvoria jednu rovinu s dnom batožinového priestoru. Základný objem 439 l tak vzrastie na 1046 l a vďaka rozmernému nakladaciemu otvoru sa dá plnohodnotne využiť. Usporiadanie sedadiel 3 + 3 potrebuje o niečo užšie sedadlá, ako je zvykom v kompaktnej triede, čo môže robiť problém zavalitým postavám. Aby sa členovia posádky navzájom netlačili ramenami, stredné sedadlá v oboch radoch sú posúvateľné. Ďalšou výhodou usporiadania 3 + 3 je pohodlné nastupovanie na všetky sedadlá, nehovoriac o tom, že posádka sedí viac pokope, než v troch radoch sedadiel. Masívnemu prednému stĺpiku karosérie sa nevyhla ani Honda. Výhľad dopredu je síce prijateľný, ale predsa len zhoršený. K širokej karosérii by sa hodili parkovacie senzory. Na podvozku s rázvorom náprav 268 cm vzniklo pekné rodinné auto s vypracovaným a praktickým interiérom. Vodič si musí zvyknúť na netradične umiestnenú vyťahovaciu ručnú brzdu, elektrické ovládanie okien na palubnej doske a asymetricky umiestnené spätné zrkadlo. Kúpiť extrémne lacné a chudobné auto tejto kategórie už nie je možné a tak, či zákazník chce alebo nie, v cene 759 000 korún dostane palubný počítač, automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien i zrkadiel, autorádio s CD a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Malé boxy vo dverách s rezervou nahradia rôzne poličky, skrinky a držiaky na nápoje. Sklápateľné operadlo prostredného sedadla medzi jazdcom a spolujazdcom poslúži ako veľká skrinka a lakťová opierka, či dokonca stolík. V priebehu testu sa nám podarilo dešifrovať samotný názov modelu: Fakt Rodinné Vozidlo.


Bezpečnosť

Z bezpečnostných prvkov nám chýbal iba stabilizačný systém VSA, ktorý výrobca ponúka ako súčasť vybavenia v dvoch silnejších verziách. Honda FR-V 1,7 však mala všetko podstatné: šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS a tri sedadlá vybavené kotviacim systémom Isofix pre detské autosedačky. Ochranu dvoch predných spolujazdcov rieši spoločný objemný (133 l) airbag široký 86 cm. Za prvok aktívnej bezpečnosti si dovolíme považovať aj prehľadnú prístrojovú dosku a jednoduché ovládanie autorádia.


Hlučný motor

Z troch motorov, ktoré sa dodávajú do modelu FR-V, sme vyskúšali najmenší a najslabší benzínový štvorvalec objemu 1668 cm3 vybavený systémom VTEC. Motor sa v praxi prejavil ako slušný - má výkon 92 kW (125 k) a z toho vyplývajúce dynamické vlastnosti. Stovku pokorí za 12,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 182 km/h. Dokonca aj nevýrazný ťah v nižšom spektre otáčok by sme mu mohli odpustiť, pretože krútiaci moment vrcholí až pri 4800 ot./min. Spotrebu sme iba veľmi ťažko zrážali pod 8 l/100 km, hoci sme väčšinou jazdili mimo mesta. V priebehu osemstokilometrového testu sa priemer ustálil na rovných 8 litrov, čo by sa ešte dalo akceptovať, keďže výrobca udáva 7,5 l/100 km. Motoru však nemôžeme odpustiť hluk výrazne prenikajúci do interiéru už pri stovke. Motor bol celkovo najslabšou stránkou inak mimoriadne vydareného kompaktného minivanu.

Prvým minivanom so šiestimi sedadlami v dvoch radoch bol Fiat Multipla. Na rozdiel od neho má Honda vábnejšie tvary karosérie, dynamický štýl a výbornú aerodynamiku.

Komfortný podvozok drží stopu lepšie, ako sme čakali. Honda sa správa neutrálne, vypočítateľne. Pri testovaní krajných možností v losom teste nás prekvapilo zdvihnuté zadné koleso.

 

Honda FR-V ako jediné auto svojej triedy prepraví šesť osôb pri zachovaní veľkého batožinového priestoru (439 l). Prostredné sedadlo vpredu možno posúvať o 27 cm a zadné v rozsahu 17 cm.

 

 

Radiaca páka umiestnená v stredovej konzole nie je v Honde nič výnimočné, akurát by mohla mať presnejšie radenie. Na vyťahovaciu ručnú brzdu ostalo miesto presne pod ňou.




 

Experimenty Hondy s parkovacou brzdou  začali modelom CR-V. FR-V  má vyťahovaciu brzdu, na ktorú sme si zvykli pomerne rýchlo. Zaťahovanie je veľmi príjemné ale  odisťovanie si vyžaduje prax a väčšiu silu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 866
  2. Najužitočnejšia appka 17 768
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 123
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 192
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 114
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 384
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 382
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 677
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 235
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 822

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

ŠPORT

Najlepším hráčom na svete je Modrič, porazil aj Ronalda

Pozrite si ocenených v ankete The Best FIFA Football Awards.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Fico bojuje o všetko, vrátil sa do formy

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Súd podľa Fica

Fico svoj návrh nemyslí celkom vážne.

Neprehliadnite tiež

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Rusi sa novej Nivy od Chevroletu zrejme nedočkajú

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.

Nové autá pustili proti stene, Suzuki Jimny pohorelo

Hodnotiace kritéria sa stále sprísňujú.