Honda FR-V 1,7 VTEC

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radami sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmeneno

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radmi sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmenenom objeme kufra.

 3 + 3 ako Multipla

Koncepciou usporiadania interiéru 3 + 3 sa preslávil Fiat Multipla s kontroverzným dizajnom. Na rozdiel od Fiatu sa zadné sedadlá Hondy FR-V jednoducho sklopia a vytvoria jednu rovinu s dnom batožinového priestoru. Základný objem 439 l tak vzrastie na 1046 l a vďaka rozmernému nakladaciemu otvoru sa dá plnohodnotne využiť. Usporiadanie sedadiel 3 + 3 potrebuje o niečo užšie sedadlá, ako je zvykom v kompaktnej triede, čo môže robiť problém zavalitým postavám. Aby sa členovia posádky navzájom netlačili ramenami, stredné sedadlá v oboch radoch sú posúvateľné. Ďalšou výhodou usporiadania 3 + 3 je pohodlné nastupovanie na všetky sedadlá, nehovoriac o tom, že posádka sedí viac pokope, než v troch radoch sedadiel. Masívnemu prednému stĺpiku karosérie sa nevyhla ani Honda. Výhľad dopredu je síce prijateľný, ale predsa len zhoršený. K širokej karosérii by sa hodili parkovacie senzory. Na podvozku s rázvorom náprav 268 cm vzniklo pekné rodinné auto s vypracovaným a praktickým interiérom. Vodič si musí zvyknúť na netradične umiestnenú vyťahovaciu ručnú brzdu, elektrické ovládanie okien na palubnej doske a asymetricky umiestnené spätné zrkadlo. Kúpiť extrémne lacné a chudobné auto tejto kategórie už nie je možné a tak, či zákazník chce alebo nie, v cene 759 000 korún dostane palubný počítač, automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien i zrkadiel, autorádio s CD a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Malé boxy vo dverách s rezervou nahradia rôzne poličky, skrinky a držiaky na nápoje. Sklápateľné operadlo prostredného sedadla medzi jazdcom a spolujazdcom poslúži ako veľká skrinka a lakťová opierka, či dokonca stolík. V priebehu testu sa nám podarilo dešifrovať samotný názov modelu: Fakt Rodinné Vozidlo.


Bezpečnosť

Z bezpečnostných prvkov nám chýbal iba stabilizačný systém VSA, ktorý výrobca ponúka ako súčasť vybavenia v dvoch silnejších verziách. Honda FR-V 1,7 však mala všetko podstatné: šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS a tri sedadlá vybavené kotviacim systémom Isofix pre detské autosedačky. Ochranu dvoch predných spolujazdcov rieši spoločný objemný (133 l) airbag široký 86 cm. Za prvok aktívnej bezpečnosti si dovolíme považovať aj prehľadnú prístrojovú dosku a jednoduché ovládanie autorádia.


Hlučný motor

Z troch motorov, ktoré sa dodávajú do modelu FR-V, sme vyskúšali najmenší a najslabší benzínový štvorvalec objemu 1668 cm3 vybavený systémom VTEC. Motor sa v praxi prejavil ako slušný - má výkon 92 kW (125 k) a z toho vyplývajúce dynamické vlastnosti. Stovku pokorí za 12,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 182 km/h. Dokonca aj nevýrazný ťah v nižšom spektre otáčok by sme mu mohli odpustiť, pretože krútiaci moment vrcholí až pri 4800 ot./min. Spotrebu sme iba veľmi ťažko zrážali pod 8 l/100 km, hoci sme väčšinou jazdili mimo mesta. V priebehu osemstokilometrového testu sa priemer ustálil na rovných 8 litrov, čo by sa ešte dalo akceptovať, keďže výrobca udáva 7,5 l/100 km. Motoru však nemôžeme odpustiť hluk výrazne prenikajúci do interiéru už pri stovke. Motor bol celkovo najslabšou stránkou inak mimoriadne vydareného kompaktného minivanu.

Prvým minivanom so šiestimi sedadlami v dvoch radoch bol Fiat Multipla. Na rozdiel od neho má Honda vábnejšie tvary karosérie, dynamický štýl a výbornú aerodynamiku.

Komfortný podvozok drží stopu lepšie, ako sme čakali. Honda sa správa neutrálne, vypočítateľne. Pri testovaní krajných možností v losom teste nás prekvapilo zdvihnuté zadné koleso.

 

Honda FR-V ako jediné auto svojej triedy prepraví šesť osôb pri zachovaní veľkého batožinového priestoru (439 l). Prostredné sedadlo vpredu možno posúvať o 27 cm a zadné v rozsahu 17 cm.

 

 

Radiaca páka umiestnená v stredovej konzole nie je v Honde nič výnimočné, akurát by mohla mať presnejšie radenie. Na vyťahovaciu ručnú brzdu ostalo miesto presne pod ňou.




 

Experimenty Hondy s parkovacou brzdou  začali modelom CR-V. FR-V  má vyťahovaciu brzdu, na ktorú sme si zvykli pomerne rýchlo. Zaťahovanie je veľmi príjemné ale  odisťovanie si vyžaduje prax a väčšiu silu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 976
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 958
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 317
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 891
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 535
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 971
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 206
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 074
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 594
  10. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 3 166

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Robil radikálnejšie reformy ako Mikloš: Nemali sme inú možnosť

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko, tvrdí Leszek Balcerowicz, autor radikálnych reforiem zo začiatku 90. rokov.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PÍŠE PETR ŠABATA

Prečo je také mrzuté, že sa Kiska rozhodol pre odchádzanie

Kiskovo nasadenie v straníckej politike bude skôr symbolické a nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.