SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Honda FR-V 1,7 VTEC

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radami sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmeneno

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radmi sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmenenom objeme kufra.

 3 + 3 ako Multipla

Koncepciou usporiadania interiéru 3 + 3 sa preslávil Fiat Multipla s kontroverzným dizajnom. Na rozdiel od Fiatu sa zadné sedadlá Hondy FR-V jednoducho sklopia a vytvoria jednu rovinu s dnom batožinového priestoru. Základný objem 439 l tak vzrastie na 1046 l a vďaka rozmernému nakladaciemu otvoru sa dá plnohodnotne využiť. Usporiadanie sedadiel 3 + 3 potrebuje o niečo užšie sedadlá, ako je zvykom v kompaktnej triede, čo môže robiť problém zavalitým postavám. Aby sa členovia posádky navzájom netlačili ramenami, stredné sedadlá v oboch radoch sú posúvateľné. Ďalšou výhodou usporiadania 3 + 3 je pohodlné nastupovanie na všetky sedadlá, nehovoriac o tom, že posádka sedí viac pokope, než v troch radoch sedadiel. Masívnemu prednému stĺpiku karosérie sa nevyhla ani Honda. Výhľad dopredu je síce prijateľný, ale predsa len zhoršený. K širokej karosérii by sa hodili parkovacie senzory. Na podvozku s rázvorom náprav 268 cm vzniklo pekné rodinné auto s vypracovaným a praktickým interiérom. Vodič si musí zvyknúť na netradične umiestnenú vyťahovaciu ručnú brzdu, elektrické ovládanie okien na palubnej doske a asymetricky umiestnené spätné zrkadlo. Kúpiť extrémne lacné a chudobné auto tejto kategórie už nie je možné a tak, či zákazník chce alebo nie, v cene 759 000 korún dostane palubný počítač, automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien i zrkadiel, autorádio s CD a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Malé boxy vo dverách s rezervou nahradia rôzne poličky, skrinky a držiaky na nápoje. Sklápateľné operadlo prostredného sedadla medzi jazdcom a spolujazdcom poslúži ako veľká skrinka a lakťová opierka, či dokonca stolík. V priebehu testu sa nám podarilo dešifrovať samotný názov modelu: Fakt Rodinné Vozidlo.


Bezpečnosť

Z bezpečnostných prvkov nám chýbal iba stabilizačný systém VSA, ktorý výrobca ponúka ako súčasť vybavenia v dvoch silnejších verziách. Honda FR-V 1,7 však mala všetko podstatné: šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS a tri sedadlá vybavené kotviacim systémom Isofix pre detské autosedačky. Ochranu dvoch predných spolujazdcov rieši spoločný objemný (133 l) airbag široký 86 cm. Za prvok aktívnej bezpečnosti si dovolíme považovať aj prehľadnú prístrojovú dosku a jednoduché ovládanie autorádia.


Hlučný motor

Z troch motorov, ktoré sa dodávajú do modelu FR-V, sme vyskúšali najmenší a najslabší benzínový štvorvalec objemu 1668 cm3 vybavený systémom VTEC. Motor sa v praxi prejavil ako slušný - má výkon 92 kW (125 k) a z toho vyplývajúce dynamické vlastnosti. Stovku pokorí za 12,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 182 km/h. Dokonca aj nevýrazný ťah v nižšom spektre otáčok by sme mu mohli odpustiť, pretože krútiaci moment vrcholí až pri 4800 ot./min. Spotrebu sme iba veľmi ťažko zrážali pod 8 l/100 km, hoci sme väčšinou jazdili mimo mesta. V priebehu osemstokilometrového testu sa priemer ustálil na rovných 8 litrov, čo by sa ešte dalo akceptovať, keďže výrobca udáva 7,5 l/100 km. Motoru však nemôžeme odpustiť hluk výrazne prenikajúci do interiéru už pri stovke. Motor bol celkovo najslabšou stránkou inak mimoriadne vydareného kompaktného minivanu.

Prvým minivanom so šiestimi sedadlami v dvoch radoch bol Fiat Multipla. Na rozdiel od neho má Honda vábnejšie tvary karosérie, dynamický štýl a výbornú aerodynamiku.

Komfortný podvozok drží stopu lepšie, ako sme čakali. Honda sa správa neutrálne, vypočítateľne. Pri testovaní krajných možností v losom teste nás prekvapilo zdvihnuté zadné koleso.

 

Honda FR-V ako jediné auto svojej triedy prepraví šesť osôb pri zachovaní veľkého batožinového priestoru (439 l). Prostredné sedadlo vpredu možno posúvať o 27 cm a zadné v rozsahu 17 cm.

 

 

Radiaca páka umiestnená v stredovej konzole nie je v Honde nič výnimočné, akurát by mohla mať presnejšie radenie. Na vyťahovaciu ručnú brzdu ostalo miesto presne pod ňou.




 

Experimenty Hondy s parkovacou brzdou  začali modelom CR-V. FR-V  má vyťahovaciu brzdu, na ktorú sme si zvykli pomerne rýchlo. Zaťahovanie je veľmi príjemné ale  odisťovanie si vyžaduje prax a väčšiu silu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 355
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 317
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 584
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 317
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 629
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 195
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 483
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 324
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 247
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 159
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Občania boli veľmi zodpovední, hodnotí Naď. Spokojný je aj Matovič (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Prevrat na STU

Na Slovenskej technickej univerzite sa pokúsia odvolať rektora.

Tomáš Prokopčák.
Zdravotníci v nemocnici v Kyjove.
S prvou republikou sa nám spája doba elegancie, prosperity a pohody. Nie vždy to bola pravda.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.