Honda FR-V 1,7 VTEC

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radami sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmeneno

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radmi sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmenenom objeme kufra.

 3 + 3 ako Multipla

Koncepciou usporiadania interiéru 3 + 3 sa preslávil Fiat Multipla s kontroverzným dizajnom. Na rozdiel od Fiatu sa zadné sedadlá Hondy FR-V jednoducho sklopia a vytvoria jednu rovinu s dnom batožinového priestoru. Základný objem 439 l tak vzrastie na 1046 l a vďaka rozmernému nakladaciemu otvoru sa dá plnohodnotne využiť. Usporiadanie sedadiel 3 + 3 potrebuje o niečo užšie sedadlá, ako je zvykom v kompaktnej triede, čo môže robiť problém zavalitým postavám. Aby sa členovia posádky navzájom netlačili ramenami, stredné sedadlá v oboch radoch sú posúvateľné. Ďalšou výhodou usporiadania 3 + 3 je pohodlné nastupovanie na všetky sedadlá, nehovoriac o tom, že posádka sedí viac pokope, než v troch radoch sedadiel. Masívnemu prednému stĺpiku karosérie sa nevyhla ani Honda. Výhľad dopredu je síce prijateľný, ale predsa len zhoršený. K širokej karosérii by sa hodili parkovacie senzory. Na podvozku s rázvorom náprav 268 cm vzniklo pekné rodinné auto s vypracovaným a praktickým interiérom. Vodič si musí zvyknúť na netradične umiestnenú vyťahovaciu ručnú brzdu, elektrické ovládanie okien na palubnej doske a asymetricky umiestnené spätné zrkadlo. Kúpiť extrémne lacné a chudobné auto tejto kategórie už nie je možné a tak, či zákazník chce alebo nie, v cene 759 000 korún dostane palubný počítač, automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien i zrkadiel, autorádio s CD a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Malé boxy vo dverách s rezervou nahradia rôzne poličky, skrinky a držiaky na nápoje. Sklápateľné operadlo prostredného sedadla medzi jazdcom a spolujazdcom poslúži ako veľká skrinka a lakťová opierka, či dokonca stolík. V priebehu testu sa nám podarilo dešifrovať samotný názov modelu: Fakt Rodinné Vozidlo.


Bezpečnosť

Z bezpečnostných prvkov nám chýbal iba stabilizačný systém VSA, ktorý výrobca ponúka ako súčasť vybavenia v dvoch silnejších verziách. Honda FR-V 1,7 však mala všetko podstatné: šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS a tri sedadlá vybavené kotviacim systémom Isofix pre detské autosedačky. Ochranu dvoch predných spolujazdcov rieši spoločný objemný (133 l) airbag široký 86 cm. Za prvok aktívnej bezpečnosti si dovolíme považovať aj prehľadnú prístrojovú dosku a jednoduché ovládanie autorádia.


Hlučný motor

Z troch motorov, ktoré sa dodávajú do modelu FR-V, sme vyskúšali najmenší a najslabší benzínový štvorvalec objemu 1668 cm3 vybavený systémom VTEC. Motor sa v praxi prejavil ako slušný - má výkon 92 kW (125 k) a z toho vyplývajúce dynamické vlastnosti. Stovku pokorí za 12,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 182 km/h. Dokonca aj nevýrazný ťah v nižšom spektre otáčok by sme mu mohli odpustiť, pretože krútiaci moment vrcholí až pri 4800 ot./min. Spotrebu sme iba veľmi ťažko zrážali pod 8 l/100 km, hoci sme väčšinou jazdili mimo mesta. V priebehu osemstokilometrového testu sa priemer ustálil na rovných 8 litrov, čo by sa ešte dalo akceptovať, keďže výrobca udáva 7,5 l/100 km. Motoru však nemôžeme odpustiť hluk výrazne prenikajúci do interiéru už pri stovke. Motor bol celkovo najslabšou stránkou inak mimoriadne vydareného kompaktného minivanu.

Prvým minivanom so šiestimi sedadlami v dvoch radoch bol Fiat Multipla. Na rozdiel od neho má Honda vábnejšie tvary karosérie, dynamický štýl a výbornú aerodynamiku.

Komfortný podvozok drží stopu lepšie, ako sme čakali. Honda sa správa neutrálne, vypočítateľne. Pri testovaní krajných možností v losom teste nás prekvapilo zdvihnuté zadné koleso.

 

Honda FR-V ako jediné auto svojej triedy prepraví šesť osôb pri zachovaní veľkého batožinového priestoru (439 l). Prostredné sedadlo vpredu možno posúvať o 27 cm a zadné v rozsahu 17 cm.

 

 

Radiaca páka umiestnená v stredovej konzole nie je v Honde nič výnimočné, akurát by mohla mať presnejšie radenie. Na vyťahovaciu ručnú brzdu ostalo miesto presne pod ňou.




 

Experimenty Hondy s parkovacou brzdou  začali modelom CR-V. FR-V  má vyťahovaciu brzdu, na ktorú sme si zvykli pomerne rýchlo. Zaťahovanie je veľmi príjemné ale  odisťovanie si vyžaduje prax a väčšiu silu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  1. BIT arbitration within the context of recent CJEU decision
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  7. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  8. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  9. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  10. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 69 798
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 741
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 10 920
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 463
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 7 642
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 037
  7. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 920
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 917
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 3 426
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 540

Téma: Honda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sulík: Hlina sa zaťal, tak asi ešte musíme chvíľu počkať. Ale ja som trpezlivý

O Kočnerovej nahrávke Gorily nehovoril hneď aj preto, aby SaS nepriťažil.

EKONOMIKA

Stavba rodinných domov bude mať nové pravidlá. Zdražie

Štát od roku 2020 povolí len ekologické budovy.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.