SME
Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Honda FR-V 1,7 VTEC

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radami sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmeneno

Väčšina kompaktných minivanov ponúka miesto až pre sedem osôb (5 + 2), ale tretí rad sedadiel zaberá miesto v batožinovom priestore, ktorý sa tak scvrkne na minimum. Honda FR-V s dvoma radmi sedadiel však ponúka miesto pre šesťčlennú rodinu pri nezmenenom objeme kufra.

 3 + 3 ako Multipla

Koncepciou usporiadania interiéru 3 + 3 sa preslávil Fiat Multipla s kontroverzným dizajnom. Na rozdiel od Fiatu sa zadné sedadlá Hondy FR-V jednoducho sklopia a vytvoria jednu rovinu s dnom batožinového priestoru. Základný objem 439 l tak vzrastie na 1046 l a vďaka rozmernému nakladaciemu otvoru sa dá plnohodnotne využiť. Usporiadanie sedadiel 3 + 3 potrebuje o niečo užšie sedadlá, ako je zvykom v kompaktnej triede, čo môže robiť problém zavalitým postavám. Aby sa členovia posádky navzájom netlačili ramenami, stredné sedadlá v oboch radoch sú posúvateľné. Ďalšou výhodou usporiadania 3 + 3 je pohodlné nastupovanie na všetky sedadlá, nehovoriac o tom, že posádka sedí viac pokope, než v troch radoch sedadiel. Masívnemu prednému stĺpiku karosérie sa nevyhla ani Honda. Výhľad dopredu je síce prijateľný, ale predsa len zhoršený. K širokej karosérii by sa hodili parkovacie senzory. Na podvozku s rázvorom náprav 268 cm vzniklo pekné rodinné auto s vypracovaným a praktickým interiérom. Vodič si musí zvyknúť na netradične umiestnenú vyťahovaciu ručnú brzdu, elektrické ovládanie okien na palubnej doske a asymetricky umiestnené spätné zrkadlo. Kúpiť extrémne lacné a chudobné auto tejto kategórie už nie je možné a tak, či zákazník chce alebo nie, v cene 759 000 korún dostane palubný počítač, automatickú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien i zrkadiel, autorádio s CD a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Malé boxy vo dverách s rezervou nahradia rôzne poličky, skrinky a držiaky na nápoje. Sklápateľné operadlo prostredného sedadla medzi jazdcom a spolujazdcom poslúži ako veľká skrinka a lakťová opierka, či dokonca stolík. V priebehu testu sa nám podarilo dešifrovať samotný názov modelu: Fakt Rodinné Vozidlo.


Bezpečnosť

Z bezpečnostných prvkov nám chýbal iba stabilizačný systém VSA, ktorý výrobca ponúka ako súčasť vybavenia v dvoch silnejších verziách. Honda FR-V 1,7 však mala všetko podstatné: šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS a tri sedadlá vybavené kotviacim systémom Isofix pre detské autosedačky. Ochranu dvoch predných spolujazdcov rieši spoločný objemný (133 l) airbag široký 86 cm. Za prvok aktívnej bezpečnosti si dovolíme považovať aj prehľadnú prístrojovú dosku a jednoduché ovládanie autorádia.


Hlučný motor

Z troch motorov, ktoré sa dodávajú do modelu FR-V, sme vyskúšali najmenší a najslabší benzínový štvorvalec objemu 1668 cm3 vybavený systémom VTEC. Motor sa v praxi prejavil ako slušný - má výkon 92 kW (125 k) a z toho vyplývajúce dynamické vlastnosti. Stovku pokorí za 12,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 182 km/h. Dokonca aj nevýrazný ťah v nižšom spektre otáčok by sme mu mohli odpustiť, pretože krútiaci moment vrcholí až pri 4800 ot./min. Spotrebu sme iba veľmi ťažko zrážali pod 8 l/100 km, hoci sme väčšinou jazdili mimo mesta. V priebehu osemstokilometrového testu sa priemer ustálil na rovných 8 litrov, čo by sa ešte dalo akceptovať, keďže výrobca udáva 7,5 l/100 km. Motoru však nemôžeme odpustiť hluk výrazne prenikajúci do interiéru už pri stovke. Motor bol celkovo najslabšou stránkou inak mimoriadne vydareného kompaktného minivanu.

Prvým minivanom so šiestimi sedadlami v dvoch radoch bol Fiat Multipla. Na rozdiel od neho má Honda vábnejšie tvary karosérie, dynamický štýl a výbornú aerodynamiku.

Komfortný podvozok drží stopu lepšie, ako sme čakali. Honda sa správa neutrálne, vypočítateľne. Pri testovaní krajných možností v losom teste nás prekvapilo zdvihnuté zadné koleso.

 

Honda FR-V ako jediné auto svojej triedy prepraví šesť osôb pri zachovaní veľkého batožinového priestoru (439 l). Prostredné sedadlo vpredu možno posúvať o 27 cm a zadné v rozsahu 17 cm.

 

 

Radiaca páka umiestnená v stredovej konzole nie je v Honde nič výnimočné, akurát by mohla mať presnejšie radenie. Na vyťahovaciu ručnú brzdu ostalo miesto presne pod ňou.




 

Experimenty Hondy s parkovacou brzdou  začali modelom CR-V. FR-V  má vyťahovaciu brzdu, na ktorú sme si zvykli pomerne rýchlo. Zaťahovanie je veľmi príjemné ale  odisťovanie si vyžaduje prax a väčšiu silu.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Volkswagen Passat: pár detailov, veľký výsledok
  8. „Vytvoriť miesto, ktoré si ľudia zamilujú, je vždy radosť“
  9. Život je len jeden: Máte ten svoj poistený správne?
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave
  1. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  2. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  5. V Žiari nad Hronom a okolí budete môcť využívať rýchly internet
  6. Zvolen a jeho okolie bude mať k dispozícii nový optický internet
  7. V Turčianskej kotline sa zavádza najmodernejšia optická sieť
  8. Preradiť na vyššiu rýchlosť budete môcť už aj v okolí Topoľčian
  9. Na Myjave sa zavádza najrýchlejší internet na trhu
  10. Kotrčiná Lúčka a Rajec sa budú môcť tešiť z nového internetu
  1. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 17 523
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 15 547
  3. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 13 615
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 628
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 151
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 176
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 997
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 7 179
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 108
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 7 104

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda

Hlavné správy zo Sme.sk

Čižnár síce zbavil Trnku mlčanlivosti, ale odmieta ho stiahnuť

Kočnerova nahrávka je na expertíze, Trnku zbavili mlčanlivosti.

 Prokurátor Dobroslav Trnka.
Komentár šéfredaktorky

Kočner - Trnka: Ako sa baví šéf gangu s výpalníkom, ktorý začal pracovať na vlastnú päsť

Gorila je podobná trauma ako únos Kováča.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A je po trojkoalícii

Trubanova kauza Kiskovi prináša ovocie.

Peter Tkačenko
Cynická obluda

Hrdinský prokurátor Trnka

Málokto by sa dokázal Kočnerovi tak vzoprieť, ako hrdinský Dobroslav Trnka.

Neprehliadnite tiež

Euro NCAP: Nárazové testy odhalili slabinu Peugeotu 208 a Jeepu Cherokee

Najvyššie hodnotenie si naopak odnáša nemecké BMW.

Nový Peugeot 208 získal v nárazových testoch len štyri hviezdičky

Seat Leon Black Limited je pekná bodka za jednou generáciou (test)

Čierne prvky a čalúnenie Alcantara navodzujú pocit exkluzivity.

Ilustračná fotografia.
Martin Winterkorn.