SME

Lamborghini oprášilo legendárny Countach, je z neho 814-koňový hybrid

Nejde o prototyp, vznikne 112 kusov.

Načítavam video...

BOLOŇA. Legendárne Lamborghini Countach tento rok oslavuje 50 rokov od svojho vzniku a zároveň 30 rokov od ukončenia produkcie. Nezameniteľný dizajn od Bertoneho sa taliansky výrobca rozhodol pripomenúť a oživiť slávne meno.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Countach tak ožíva v najmodernejšej podobe, ale s dizajnovými prvkami odkazujúcimi na pôvodný model. Celkovo vznikne iba 112 kusov, ako pripomienka pôvodného kódového označenia Projekt LP 112.

Dizajn je tak trochu mixom aj ďalších známych Lamborghini, ako Diablo či Aventador, z ktorého aj konštrukčne vychádza.

SkryťVypnúť reklamu

Čisté a ostré línie karosérie, ako aj tvar čelného skla, kapoty a svetiel jasne pripomínajú Countach, rovnako aj bočné nasávacie otvory NACA tvarovo odkazujúce na letectvo.

Nechýba ani špecifický nepravidelný tvar výrezu kolies v blatníkoch a disky podobné vytáčaciemu telefónu.

Celý názov novinky je Lamborghini Countach LPI 800-4 a výrobca ho predstavil v perleťovej bielej Bianco Siderale, teda farbe kedysi typickej pre verziu LP 400 S. Jeden takýto kus vlastnil aj samotný zakladateľ Ferruccio Lamborghini.

Súvisiaci článok Volkswagen dostal ponuku 7,5 miliardy eur za svoju značku Lamborghini Čítajte 

Na výber budú aj ďalšie pôvodné farby, napríklad žltá Giallo Countach, zelená Verde Medio, samozrejme červená Rosso, ale aj moderné metalické ako Blu Uranus použitá pri modeloch Huracan a Sián.

Nebol by to správny Countach, keby nemal vzadu poriadny atmosférický 12-valec. V tomto prípade má objem 6,5 litra a výkon 573 kW (780 koní). Pomáha mu ešte 25 kW elektromotor so 48-voltovým superkondenzátorom. Technológiu nový Countach prevzal z modelu Sián, z ktorého vznikne len 63 kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Systémový výkon hybridu prenášaný na všetky štyri kolesá je tak až 599 kW (814 koní) a zrýchlenie z nuly na sto trvá len 2,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je až 356 km/h.

Prví zákazníci, ktorí si nový Countach objednajú, sa naň môžu tešiť na jar 2022.

Talianske autá

Ilustračné foto.

Predstavenstvo Stellantisu je údajne rozdelené v otázke plánov pre Maserati.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 253
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 994
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 067
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 901
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 762
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 559
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 783
  8. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori? 1 721
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  2. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  3. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  4. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  5. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  6. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  7. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 425
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 581
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 733
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 146
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 844
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 635
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 367
  8. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 213
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu