Prichádzame do vinárskeho komplexu Elesko pri Modre. Už od vstupnej brány musíme skonštatovať, že Hyundai si lepšie miesto na prezentáciu a prvé jazdy s elektrickým Ioniqom 5 ani nemohol vybrať.
Modernú betónovú budovu zasadenú do malokarpatského regiónu navrhli projektanti Kalin Cakov a Emil Makara. Ťažko odhadnúť, či ju postavili vlani alebo už pred vyše desiatimi rokmi.
Podobne ťažko sa raz bude tipovať vek aj pri Ioniqu 5, ktorý nás už čaká pred hlavným vchodom. Pôsobí nadčasovo, ako keby ho v Hyundai Global Design Centre pod vedením uznávaného kórejského dizajnéra SangYup Leeho vytvorili práve pre túto budovu.
Prísne ostré línie novinky a silueta hatchbackov typických pre 80. roky má odkazovať na model Pony.
Nie, že by bol nejaký ikonický, ale pred takmer polstoročím pomohol Hyundaiu dostať sa na mapu svetových výrobcov áut. Je to vlastne prvýkrát, čo pri dizajne kórejská značka čerpala zo svojej pomerne krátkej histórie.
Cielenie na ľudí, ktorí zažili 70. a 80. roky asi nebude náhodné, práve oni by teraz mali byť ideálnymi zákazníkmi. Teda za predpokladu, že majú na futuristický elektromobil, ktorého cena začína nad 40-tisíc eur.
Aj keď tu je isté prepojenie s minulosťou, nejde o prvoplánové retro, skôr len také náznaky. Napríklad pixelové svetlá pripomínajúce staré počítačové hry.
Oveľa väčší, než by ste čakali
Práve ste prekročili povolený počet zariadení
Váše aktívne predplatné umožňuje prístup k zamknutému obsahu iba obmedzenému počtu prehliadačov.
Aby ste mohli pokračovať v čítaní článku na tomto zariadení/prehliadači, upravte si, prosím, zoznam zaregistrovaných zariadení v nastaveniach vášho profilu.
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G87T5 na číslo 8787.
Pošlite SMS s textom H87T5 na číslo 8787.