Značku Smart poznáme ako výrobcu drobných mestských áut. Aby tento koncept mestskej mobility mohol aj v budúcnosti fungovať a nebol stratový, potrebuje väčší model a zároveň zníženie výrobných nákladov.
Mercedes a Geely sa v roku 2019 dohodli na spoločnom podniku, pričom čínsky výrobca, ktorému patrí napríklad Volvo, zabezpečil konštrukčný vývoj a aj výrobu a Mercedes navrhol dizajn auta a využije svoju predajnú sieť. Prvý výsledok spoločnej snahy sa teraz predstavuje pod názvom Smart Concept #1.
Ide o malé elektrické SUV z B segmentu, ktoré je už predobrazom produkčnej verzie. To znamená, že dizajn sa už veľmi meniť nebude, stačí si len odmyslieť niektoré riešenia typické pre koncepty, ako bočné dvere otvárajúce sa proti sebe bez B stĺpika a s bezrámovými oknami.
Concept #1 je suverénne najväčším Smartom v histórii, na dĺžku má 4 290 mm, teda viac, ako má napríklad Škoda Kamiq či Volkswagen Golf. Rázvorom kolies 2 750 mm dokonca prekonáva aj o triedu väčšie SUV, akým je Nissan Qashqai.
Brat malého Volva
Technické špecifikácie zatiaľ nepoznáme, Geely však použilo novo vyvinutú podvozkovú platformu SEA (Sustainable Experience Architecture), ktorú dostane aj chystané elektrické Volvo XC20.