Letisko vo francúzskom Cannes bolo v uplynulé týždne okrem súkromných tryskáčov plné nových Peugeotov 308. Moderný hangár sa totiž stal ich dočasným domovom počas medzinárodnej novinárskej prezentácie.
Práve na nej sme novú tristo osmičku prvýkrát videli naživo a aj ju počas jázd v okolitých kopcoch lepšie spoznali.
Oproti Renaultu či Citroenu sa Peugeot rozhodol ostať v C segmente verný klasickému hatchbacku a kombi, teda žiadne experimentovanie s SUV, ktoré je v prípade Méganu už len s elektrickým pohonom.
Ten síce v roku 2023 dostane aj Peugeot 308, ale zatiaľ bude k dispozícii s benzínovými, naftovými a plug-in hybridnými motormi. Ponúkať v C segmente konkurencieschopné auto je podľa Peugeotu stále veľmi dôležité.

V rámci triedy tvoria predaje kompaktných hatchbackov podiel 65 percent, zvyšných 35 pripadá na kombi. Pri nich až 70 percent áut si kupujú do svojich flotíl firemní zákazníci, pri hatchbackoch je to o 10 percent menej. Stabilná klientela tak ostala aj po boome SUV.
Ani sa to nezdá, že od príchodu predošlej generácie 308 ubehlo osem rokov. Za ten čas sa predalo 1 310 000 kusov tristo osmičky.
Novinka ostala na rovnakej podvozkovej platforme, ale ako to už dnes chodí, podrástla o 110 mm na 4367 mm a rázvor kolies sa predĺžil o 55 mm.
Na šírku sa auto nemenilo, je však o 20 mm nižšie. Kufor má teraz pri hatchbacku objem 412 litrov, teda o 8 menej, než predchodca.