SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Otvorili Lužný most cez Dunaj, je súčasťou diaľnice D4

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Motoristi môžu od nedele 16:00 využívať nový úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava, Petržalka - Bratislava, Juh (predtým Ketelec) v dĺžke 4,3 kilometra.

Ide o šiesty most nad Dunajom v hlavnom meste, má šírku 35 metrov, na výstavbu sa použilo viac ako 110-tisíc kubických metrov betónu, 40-tisíc ton výstuže a 4-tisíc ton predpätej ocele.

Ako informovala spoločnosť D4R7 Construction, s.r.o., hlavný zhotoviteľ úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v Bratislave a okolí v rámci PPP projektu, lávky na novootvorenom moste sú už od nedeľného rána prístupné pre cyklistov a chodcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Spoplatnený úsek hneď od otvorenia

Pre motoristov je Lužný most, ako aj všetky ostatné úseky D4 a R7, od otvorenia spoplatnený, teda vyžaduje kúpu diaľničnej známky.

Nový úsek D4 s Lužným mostom je napojený na už existujúcu časť D4 na juhovýchodnom obchvate hlavného mesta smerom na križovatku Bratislava, Východ v okolí Ivanky pri Dunaji.

Takmer všetky zostávajúce úseky D4 a R7 chcel zhotoviteľ otvárať tiež v nedeľu, no nestane sa tak. S príslušnými úradmi sa napokon dohodli na ich postupnom odovzdávaní do užívania motoristom.

Súvisiaci článok Obchvat Bratislavy je mixom lajdáckych rozhodnutí. Ani v nedeľu ho neotvoria celý Čítajte 

Ďalšie časti otvoria postupne

Posunutie otvorenia zhotoviteľ zdôvodnil náročnosťou organizácie dopravy v Bratislave. Ďalšie úseky D4 Bratislava, Jarovce - Bratislava, Petržalka v dĺžke 2,2 km a R7 Bratislava, Nivy - Bratislava, Juh v dĺžke 6,3 km by sa tak podľa zhotoviteľa mali sprevádzkovať pred koncom prvého októbrového týždňa.

SkryťVypnúť reklamu

Chýbajúcu krátku časť D4 Čierna Voda - Bratislava, Východ predpokladá otvoriť v októbri.

Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 budú mať po dokončení celkovú dĺžku viac ako 59 kilometrov, vrátane 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií.

Celá trasa D4 na juhovýchodnom obchvate hlavného mesta, od križovatky Bratislava, Jarovce, kde sa napája na D2, po križovatku Bratislava, Rača má dĺžku 27 km a trasa R7 z Bratislavy, kde sa prepojí s D1, cez Šamorín po Holice pri Dunajskej Strede 32 km.

Mapa diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 Mapa diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 (zdroj: d4r7.com)

Napojenie na diaľnicu D1 chýba

Aj po dokončení úsekov D4 a R7 nebude stále k dispozícii prepojenie medzi diaľnicami D1 a D4. To mal zabezpečiť štát pôvodne ešte v roku 2019, ale svoj záväzok doteraz nesplnil.

Vodiči si tak na prepojenie oboch diaľnic budú musieť počkať podľa odhadov niekoľko rokov, pretože Národná diaľničná spoločnosť iba nedávno začala verejné obstarávanie na rozšírenie D1 pri Bratislave po križovatku Triblavina, vrátane napojenia na D4. Predpokladaná lehota výstavby po výbere zhotoviteľa je tri a pol roka.

SkryťVypnúť reklamu

Stavebné konzorcium D4R7 Construction tvoria španielska spoločnosť Ferrovial Agroman a rakúsky Porr Bau.

Koncesionárom PPP projektu je Zero Bypass Limited na čele so španielskou spoločnosťou Cintra, úseky D4 a R7 bude prevádzkovať tridsať rokov, vrátane opráv a údržby.

Verejným obstarávateľom projektu je Ministerstvo dopravy a výstavby SR, koncesionársku zmluvu uzavreli v máji 2016.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  5. Vytvor si svoju budúcnosť
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 495
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 898
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 475
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 542
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 423
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 033
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 533
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 208
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová prednáša prejav o stave republiky.

V parlamente má najmenšiu podporu zo všetkých prezidentov.


a 1 ďalší 13 h
E-shop Mall.sk

Skupina Allegro získala Mall Group v najhoršom možnom čase.


28. nov
Nemocniční lekári dosiahli vyššie platy. Pomôže to však pacientovi a zdravotníctvu?

Stále nie je isté, čo urobí 1. decembra vyše 2100 lekárov, ktorí podali výpovede.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Toto bola najkritickejšia správa Zuzany Čaputovej.


a 2 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


2 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


19 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  2. Ján Bilohuščin: Generálny sudca
  3. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  4. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  5. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  6. Štefan Vidlár: Pravota holota
  7. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  8. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 196 318
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 802
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 024
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 903
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 357
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 129
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu