SME
Streda, 27. október, 2021 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Opel Grandland po facelifte: Štýlovejší, ale za výkon si riadne priplatíte

Priepasť v ponuke sťažuje výber vhodného motora.

Opel Grandland PHEV Ultimate (Zdroj: Peter Kálmán)

Prvý plug-in hybrid značky Opel sa nám do rúk dostal až vo svojej modernizovanej podobe. Prvé kilometre za jeho volantom sme strávili v ranných bratislavských kolónach, na novootvorenej diaľnici D4, ale aj okresných cestách v okolí Malaciek.

Hneď na úvod priznávame, že sme si tentokrát chceli kompaktné nemecké SUV vyskúšať so všetkým, čo dokáže ponúknuť. To znamená najvyššiu výbavu Ultimate a najmä systémový výkon až 221 kW (300 koní).

Grandland však stále môžete mať aj s 1,2-litrovým benzínovým trojvalcom s výkonom 96 kW (130 koní) od 21 490 eur, teda o 2 000 eur drahší ako pred faceliftom alebo s rovnako výkonným naftovým 1,5-litrovým štvorvalcom od 25 490 eur.

Benzínový štvorvalec len s plug-in hybridom

Ak sa vám zdá, že na niečo sme zabudli, tak áno, z ponuky sa vytratilo 1,6-litrové benzínové turbo s výkonom 133 kW (180 koní). Tento motor ku Grandlandu X perfektne pasoval a bol vrátane 8-stupňovej automatickej prevodovky s cenou od 25 290 eur. Asi tušíte, že dôvodom na jeho zarezanie boli vyššie emisie CO2.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Aktuality.sk získali zábery z chaty, kde sa stretával Robert Fico (vpravo hore), Miroslav Bödör (vpravo hore), advokát Marek Para (vľavo dole) a syn Tibora Gašpara (vpravo dole).

Z deviatich stretnutí v poľovníckej chate pozná verejnosť zatiaľ len pár minút.


a 1 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Skryť Zatvoriť reklamu