SME
Štvrtok, 27. január, 2022 | Meniny má Bohuš

Audi A6 Avant 2,7 TDI

Takmer päťmetrová limuzína Audi A6 poskytla slušný základ pre stavbu imidžového, ale veľmi praktického kombi. V interiéri sa v porovnaní s limuzínou nič nemení a rozdiely nastávajú iba za zadnými sedadlami, kde sa naplno prejavila kreativita tvorcov.

Malý nákladný automobil

Okrem tradičných odkladacích boxov po stranách a dvojitého dna sme v batožinovom priestore objavili nový systém upevnenia prepravovanej batožiny. Systém využíva dve postranné koľajnice, v ktorých sú buď posúvateľné oká elastickej upínacej siete, alebo konzoly deliacich konštrukcií. V princípe možno akýkoľvek kus batožiny pevne uchytiť. Je to nielen bezpečné, ale vzhľadom na dynamické parametre auta aj praktické. Vďaka špeciálnemu navíjaciemu pásu a posuvným konzolám sme cez horský priechod Šturec previezli pohár medu bez toho, aby sa prevrátil a bez "zacviknutia" ostatnou batožinou. Podobný systém v luxusných a rýchlych kombi doteraz chýbal.

O úžitkovej hodnote batožinového priestoru svedčí už objem 565 litrov, ale aj nami nameraná dĺžka úložnej plochy 113,5 cm. Po sklopení zadných operadiel možno prepraviť predmety dlhé dva metre. O niečo väčšia by mohla byť vnútorná šírka (103 cm). Naopak s výškou nakladacej hrany iba 60 cm sme boli spokojní.

Náš záujem o batožinový priestor auta tejto kategórie vzbudilo aj zaradenie testovaného modelu do kategórie malých úžitkových automobilov N1, ktoré doteraz naša legislatíva umožňovala. Audi A6 Avant je jedným z posledných modelov luxusnej triedy, ktoré sa takto dali zaregistrovať. Počas testu nám pripadalo prinajmenšom trochu zváštne, že podľa technického preukazu sedíme v malom nákladnom automobile vybavenom dvojzónovou klimatizáciou, šiestimi airbagmi, ESP, ABS, navigačným systémom a športovým paketom S-line. Kvôli úprave N1 chýba na strednom sedadle vzadu bezpečnostný pás.

Vodič Audi A6 Avant môže jazdiť dynamicky a bez obáv, že sa mu za chrbtom niečo vyleje, rozbije alebo prevráti. Systém upevňovania batožiny je v tejto triede unikátny. Sklamala nás však zaťahovacia roleta bez vodiaceho žliabku, ktorý majú aj lacnejšie kombi.

Technika dominuje    
Technicky a trochu chladne poňatý interiér by romantikom zlomil srdce, nehovoriac o tvrdých sedadlách s kombinovaným poťahom koža/alcantara. Naopak, priaznivci techniky a modernej koncepcie limuzíny si prídu na svoje. S vonkajšími rozmermi narástol aj vnútorný priestor, čo sme si okrem pocitu preverili aj krajčírskym metrom. Jeho 150 cm vyhotovenie na odmeranie priestoru v oblasti ramien (vpredu) nestačilo. Predné sedadlá sú podľa nás navrhnuté pre väčšie a mohutnejšie postavy, než je bežný priemer.

Osobné TGV
Zdanlivo zbytočná ponuka dvoch šesťvalcových motorov takmer rovnakého objemu 2,7 a 3,0 l má význam. Kým väčší motor 3,0 TDI sa dodáva výlučne s pohonom Quattro a množstvom ďalších prvkov vybavenia, menší motor 2,7 TDI s predným pohonom, manuálnou prevodovkou a jednoduchším vybavením robí Audi A6 Avant prístupnejším približne o 250 000 korún. Citeľný rozdiel je aj v spotrebe. Priemer udávaný výrobcom 6,8 l/100 km sme nedosiahli, ale testovacia spotreba 8,2 l/100 km je výrazne nižšia, ako obvykle spotrebuje verzia 3,0 TDI. Skúšaný agregát 2,7 TDI  (132 kW/180 k) deficitom výkonu rozhodne netrpí a považujeme ho za primeranú motorizáciu. Čakali sme trochu lepšie odhlučnenie motora, aj keď vrčanie šesťvalca uchu lahodí.

Pri jazde s päťmetrovým vagónom akoby ani neexistovali rušivé vplyvy okolia vrátane bočného vetra. Ťažké Audi naoko všetko ignoruje a filtruje od posádky. Práve preto treba mať na pamäti, že aj pre monštruózne kombi platia fyzikálne zákony. Pred ich porušením posádku chráni ESP a kvalitný podvozok. Za normálnych okolností je takmer nepredstaviteľné na suchej ceste toto osobné TGV vykoľajiť. Jedine brzdy sa zapotia, ak majú zastaviť kolos z rýchlosti ďaleko prevyšujúcej povolené limity.

Podvozok si s pohotovostnou hmotnosťou (1700 kg) poradí veľmi dobre. Dôkazom je vyhýbací manéver a okamžitá reakcia auta na zmenu smeru jazdy.

Toto kombi vyzerá snáď krajšie ako limuzína. Pôsobivé zadné svetlá dostali najnovšiu svetelnú techniku pozostávajúcu z LED diód.

 

 

 

 

Tlačidlá z prístrojového panelu postupne miznú. Drvivú väčšinu funkcií ovláda systém MMI umiestnený vedľa radiacej páky. Na náš vkus má však priveľa tlačidiel okolo hlavného otočného ovládača, ktorý by ich mohol nahradiť. Po klasickej ručnej brzde zostala iba spomienka v podobe malého tlačidla.

 

 


 

Hodnotenie

+batožinový priestor                                                    - vysoká hmotnosť

+komfort                                                                    - tvrdé sedadlá

+spotreba                                                                   - cena

+ bezpečnosť

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  4. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  5. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  8. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  9. Mecom ide na zelenú
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  6. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  9. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  10. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 9 576
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 778
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 606
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 488
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 135
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 2 912
  7. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 2 638
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 2 428
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 221
  10. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 124
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavel Macko, generálporučík vo výslužbe.

NATO zvažuje vyslať tisíc vojakov aj na Slovensko.


3 h
Záber z laboratórií NIF, odkiaľ americkí vedci hlásia prelom vo výskume fúznej reakcie.

Pre ITER má štúdia len nepriamy význam.


5 h
Ukrajina žije vo vojne od roku 2014.

Diplomacia zatiaľ neuspela, Rusko môže zaútočiť kedykoľvek.


6 h
Skúška predstavenia

Pre menej ľudí hrajú divadlá lacnejšie predstavenia.


26. jan

Neprehliadnite tiež

Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


9 h
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


12 h
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan
Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan

Blogy SME

  1. Robert Štepaník: diel 60 - moje TOP10 za rok 2021, časť 2 (miesto 5 až 1)
  2. Věra Tepličková: Když se podaří, co se dařit má, když rozkvete růže z poupěte...
  3. Helena Michlíková: Malý princ v rôznych jazykoch
  4. Peter Svoreň: Fenomén omikron a jeho dopad na svetovú ekonomiku
  5. Ján Marton: Roľníci všetkých regiónov spojte sa. Pre záchranu vidieka a dostatku potravín.
  6. Lukáš Ranik: Desiatkam tisíc domácností v panelákoch zdražie v januári teplo v priemere o 45%!
  7. Anna Milanová: Minulá Jeseň... 2021
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Porozmýšľajme o tom, ako rozmýšľame
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 12 155
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 9 399
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 6 155
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 659
  5. Monika Nagyova: Vzťahové okienko. Páry, ktoré sa medzi sebou nerozprávajú. 5 188
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: Epilóg – Zbohom, Anglicko 4 201
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 4 034
  8. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 4 014
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu