Audi A6 Avant 2,7 TDI

Takmer päťmetrová limuzína Audi A6 poskytla slušný základ pre stavbu imidžového, ale veľmi praktického kombi. V interiéri sa v porovnaní s limuzínou nič nemení a rozdiely nastávajú iba za zadnými sedadlami, kde sa naplno prejavila kreativita tvorcov.

Malý nákladný automobil

Okrem tradičných odkladacích boxov po stranách a dvojitého dna sme v batožinovom priestore objavili nový systém upevnenia prepravovanej batožiny. Systém využíva dve postranné koľajnice, v ktorých sú buď posúvateľné oká elastickej upínacej siete, alebo konzoly deliacich konštrukcií. V princípe možno akýkoľvek kus batožiny pevne uchytiť. Je to nielen bezpečné, ale vzhľadom na dynamické parametre auta aj praktické. Vďaka špeciálnemu navíjaciemu pásu a posuvným konzolám sme cez horský priechod Šturec previezli pohár medu bez toho, aby sa prevrátil a bez "zacviknutia" ostatnou batožinou. Podobný systém v luxusných a rýchlych kombi doteraz chýbal.

O úžitkovej hodnote batožinového priestoru svedčí už objem 565 litrov, ale aj nami nameraná dĺžka úložnej plochy 113,5 cm. Po sklopení zadných operadiel možno prepraviť predmety dlhé dva metre. O niečo väčšia by mohla byť vnútorná šírka (103 cm). Naopak s výškou nakladacej hrany iba 60 cm sme boli spokojní.

Náš záujem o batožinový priestor auta tejto kategórie vzbudilo aj zaradenie testovaného modelu do kategórie malých úžitkových automobilov N1, ktoré doteraz naša legislatíva umožňovala. Audi A6 Avant je jedným z posledných modelov luxusnej triedy, ktoré sa takto dali zaregistrovať. Počas testu nám pripadalo prinajmenšom trochu zváštne, že podľa technického preukazu sedíme v malom nákladnom automobile vybavenom dvojzónovou klimatizáciou, šiestimi airbagmi, ESP, ABS, navigačným systémom a športovým paketom S-line. Kvôli úprave N1 chýba na strednom sedadle vzadu bezpečnostný pás.

Vodič Audi A6 Avant môže jazdiť dynamicky a bez obáv, že sa mu za chrbtom niečo vyleje, rozbije alebo prevráti. Systém upevňovania batožiny je v tejto triede unikátny. Sklamala nás však zaťahovacia roleta bez vodiaceho žliabku, ktorý majú aj lacnejšie kombi.

Technika dominuje    
Technicky a trochu chladne poňatý interiér by romantikom zlomil srdce, nehovoriac o tvrdých sedadlách s kombinovaným poťahom koža/alcantara. Naopak, priaznivci techniky a modernej koncepcie limuzíny si prídu na svoje. S vonkajšími rozmermi narástol aj vnútorný priestor, čo sme si okrem pocitu preverili aj krajčírskym metrom. Jeho 150 cm vyhotovenie na odmeranie priestoru v oblasti ramien (vpredu) nestačilo. Predné sedadlá sú podľa nás navrhnuté pre väčšie a mohutnejšie postavy, než je bežný priemer.

Osobné TGV
Zdanlivo zbytočná ponuka dvoch šesťvalcových motorov takmer rovnakého objemu 2,7 a 3,0 l má význam. Kým väčší motor 3,0 TDI sa dodáva výlučne s pohonom Quattro a množstvom ďalších prvkov vybavenia, menší motor 2,7 TDI s predným pohonom, manuálnou prevodovkou a jednoduchším vybavením robí Audi A6 Avant prístupnejším približne o 250 000 korún. Citeľný rozdiel je aj v spotrebe. Priemer udávaný výrobcom 6,8 l/100 km sme nedosiahli, ale testovacia spotreba 8,2 l/100 km je výrazne nižšia, ako obvykle spotrebuje verzia 3,0 TDI. Skúšaný agregát 2,7 TDI  (132 kW/180 k) deficitom výkonu rozhodne netrpí a považujeme ho za primeranú motorizáciu. Čakali sme trochu lepšie odhlučnenie motora, aj keď vrčanie šesťvalca uchu lahodí.

Pri jazde s päťmetrovým vagónom akoby ani neexistovali rušivé vplyvy okolia vrátane bočného vetra. Ťažké Audi naoko všetko ignoruje a filtruje od posádky. Práve preto treba mať na pamäti, že aj pre monštruózne kombi platia fyzikálne zákony. Pred ich porušením posádku chráni ESP a kvalitný podvozok. Za normálnych okolností je takmer nepredstaviteľné na suchej ceste toto osobné TGV vykoľajiť. Jedine brzdy sa zapotia, ak majú zastaviť kolos z rýchlosti ďaleko prevyšujúcej povolené limity.

Podvozok si s pohotovostnou hmotnosťou (1700 kg) poradí veľmi dobre. Dôkazom je vyhýbací manéver a okamžitá reakcia auta na zmenu smeru jazdy.

Toto kombi vyzerá snáď krajšie ako limuzína. Pôsobivé zadné svetlá dostali najnovšiu svetelnú techniku pozostávajúcu z LED diód.

 

 

 

 

Tlačidlá z prístrojového panelu postupne miznú. Drvivú väčšinu funkcií ovláda systém MMI umiestnený vedľa radiacej páky. Na náš vkus má však priveľa tlačidiel okolo hlavného otočného ovládača, ktorý by ich mohol nahradiť. Po klasickej ručnej brzde zostala iba spomienka v podobe malého tlačidla.

 

 


 

Hodnotenie

+batožinový priestor                                                    - vysoká hmotnosť

+komfort                                                                    - tvrdé sedadlá

+spotreba                                                                   - cena

+ bezpečnosť

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  2. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  4. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  1. Predstavenie projektu Ružomberok v pohybe
  2. OMV ponúkne svojim zákazníkom chute známeho šéfkuchára
  3. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  7. Všetko, čo rodiny milujú
  8. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 24 489
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 14 437
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 9 268
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 8 023
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 7 383
  6. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 5 631
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 5 599
  8. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 279
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 4 259
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 3 458

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Real Madrid vyhral Ligu majstrov aj po tretí raz v rade

Po veľkej chybe gólmana Liverpoolu vyrovnal Mané, Real znova vyhráva po Baleových nožničkách a ďalekonosnej strele.

KULTÚRA

Pavol Habera: Rozum ma drží pri zemi, preto som tak dlho nevydal platňu

Slovenské texty môžu byť najväčšia sila.

PRIMÁR

Víkendové dospávanie môže ovplyvniť dĺžku života

Žijú dlhšie víkendoví dospávači, alebo ľudia s pravidelným spánkom?

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Ako svet prichádza o grandiózne udalosti

Trump zďaleka nebude taký neoblomný, ako sa hotuje pred domácim publikom.

Neprehliadnite tiež

Citroen C5 Aircross prichádza. Má byť najpohodlnejším SUV

Novinka chce zaujať aj farebnými kombináciami a kvalitným interiérom.

Ferrari SP38 je ďalším unikátom z Maranella

Pod jedinečným zovňajškom sa skrýva technika z modelu 488 GTB.

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.