Audi A6 Avant 2,7 TDI

Takmer päťmetrová limuzína Audi A6 poskytla slušný základ pre stavbu imidžového, ale veľmi praktického kombi. V interiéri sa v porovnaní s limuzínou nič nemení a rozdiely nastávajú iba za zadnými sedadlami, kde sa naplno prejavila kreativita tvorcov.

Malý nákladný automobil

Okrem tradičných odkladacích boxov po stranách a dvojitého dna sme v batožinovom priestore objavili nový systém upevnenia prepravovanej batožiny. Systém využíva dve postranné koľajnice, v ktorých sú buď posúvateľné oká elastickej upínacej siete, alebo konzoly deliacich konštrukcií. V princípe možno akýkoľvek kus batožiny pevne uchytiť. Je to nielen bezpečné, ale vzhľadom na dynamické parametre auta aj praktické. Vďaka špeciálnemu navíjaciemu pásu a posuvným konzolám sme cez horský priechod Šturec previezli pohár medu bez toho, aby sa prevrátil a bez "zacviknutia" ostatnou batožinou. Podobný systém v luxusných a rýchlych kombi doteraz chýbal.

O úžitkovej hodnote batožinového priestoru svedčí už objem 565 litrov, ale aj nami nameraná dĺžka úložnej plochy 113,5 cm. Po sklopení zadných operadiel možno prepraviť predmety dlhé dva metre. O niečo väčšia by mohla byť vnútorná šírka (103 cm). Naopak s výškou nakladacej hrany iba 60 cm sme boli spokojní.

Náš záujem o batožinový priestor auta tejto kategórie vzbudilo aj zaradenie testovaného modelu do kategórie malých úžitkových automobilov N1, ktoré doteraz naša legislatíva umožňovala. Audi A6 Avant je jedným z posledných modelov luxusnej triedy, ktoré sa takto dali zaregistrovať. Počas testu nám pripadalo prinajmenšom trochu zváštne, že podľa technického preukazu sedíme v malom nákladnom automobile vybavenom dvojzónovou klimatizáciou, šiestimi airbagmi, ESP, ABS, navigačným systémom a športovým paketom S-line. Kvôli úprave N1 chýba na strednom sedadle vzadu bezpečnostný pás.

Vodič Audi A6 Avant môže jazdiť dynamicky a bez obáv, že sa mu za chrbtom niečo vyleje, rozbije alebo prevráti. Systém upevňovania batožiny je v tejto triede unikátny. Sklamala nás však zaťahovacia roleta bez vodiaceho žliabku, ktorý majú aj lacnejšie kombi.

Technika dominuje    
Technicky a trochu chladne poňatý interiér by romantikom zlomil srdce, nehovoriac o tvrdých sedadlách s kombinovaným poťahom koža/alcantara. Naopak, priaznivci techniky a modernej koncepcie limuzíny si prídu na svoje. S vonkajšími rozmermi narástol aj vnútorný priestor, čo sme si okrem pocitu preverili aj krajčírskym metrom. Jeho 150 cm vyhotovenie na odmeranie priestoru v oblasti ramien (vpredu) nestačilo. Predné sedadlá sú podľa nás navrhnuté pre väčšie a mohutnejšie postavy, než je bežný priemer.

Osobné TGV
Zdanlivo zbytočná ponuka dvoch šesťvalcových motorov takmer rovnakého objemu 2,7 a 3,0 l má význam. Kým väčší motor 3,0 TDI sa dodáva výlučne s pohonom Quattro a množstvom ďalších prvkov vybavenia, menší motor 2,7 TDI s predným pohonom, manuálnou prevodovkou a jednoduchším vybavením robí Audi A6 Avant prístupnejším približne o 250 000 korún. Citeľný rozdiel je aj v spotrebe. Priemer udávaný výrobcom 6,8 l/100 km sme nedosiahli, ale testovacia spotreba 8,2 l/100 km je výrazne nižšia, ako obvykle spotrebuje verzia 3,0 TDI. Skúšaný agregát 2,7 TDI  (132 kW/180 k) deficitom výkonu rozhodne netrpí a považujeme ho za primeranú motorizáciu. Čakali sme trochu lepšie odhlučnenie motora, aj keď vrčanie šesťvalca uchu lahodí.

Pri jazde s päťmetrovým vagónom akoby ani neexistovali rušivé vplyvy okolia vrátane bočného vetra. Ťažké Audi naoko všetko ignoruje a filtruje od posádky. Práve preto treba mať na pamäti, že aj pre monštruózne kombi platia fyzikálne zákony. Pred ich porušením posádku chráni ESP a kvalitný podvozok. Za normálnych okolností je takmer nepredstaviteľné na suchej ceste toto osobné TGV vykoľajiť. Jedine brzdy sa zapotia, ak majú zastaviť kolos z rýchlosti ďaleko prevyšujúcej povolené limity.

Podvozok si s pohotovostnou hmotnosťou (1700 kg) poradí veľmi dobre. Dôkazom je vyhýbací manéver a okamžitá reakcia auta na zmenu smeru jazdy.

Toto kombi vyzerá snáď krajšie ako limuzína. Pôsobivé zadné svetlá dostali najnovšiu svetelnú techniku pozostávajúcu z LED diód.

 

 

 

 

Tlačidlá z prístrojového panelu postupne miznú. Drvivú väčšinu funkcií ovláda systém MMI umiestnený vedľa radiacej páky. Na náš vkus má však priveľa tlačidiel okolo hlavného otočného ovládača, ktorý by ich mohol nahradiť. Po klasickej ručnej brzde zostala iba spomienka v podobe malého tlačidla.

 

 


 

Hodnotenie

+batožinový priestor                                                    - vysoká hmotnosť

+komfort                                                                    - tvrdé sedadlá

+spotreba                                                                   - cena

+ bezpečnosť

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  2. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  3. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  4. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  5. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  6. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  7. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  9. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  10. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 292
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 808
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 233
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 059
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 812
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 014
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 565
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 213
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 287
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 876

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Opustili stranu, prešli do inej. Prečo niektorí poslanci menia stranícke tričká

Nebolo by správne, ak by strana mohla kontrolovať, ako jej poslanec vykonáva mandát, hovorí politológ Pavol Baboš.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko máme na Slovensku nezávislých poslancov a kto to je

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.