SME
Štvrtok, 27. január, 2022 | Meniny má Bohuš

Citroen C4 1,4 16V Plus

Porota , ktorá rozhoduje o titule Auta roka má väčšinou k dispozíci automobilových kandidátov v najlepšom vybavení a top motorizáciách. Aktuálny držiteľ tohto ocenenia na Slovensku pochádza z nižšej strednej triedy , kde rozdiely medzi verziami môžu byť

Porota , ktorá rozhoduje o titule Auta roka má väčšinou k dispozíci automobilových kandidátov v najlepšom vybavení a top motorizáciách. Aktuálny držiteľ tohto ocenenia na Slovensku pochádza z nižšej strednej triedy , kde rozdiely medzi verziami môžu byť obrovské. Nás zaujímalo slovenské auto roka v „ľudovom“ prevedení.
Akcie rozhodujú
Predajné akcie zamerané na klimatizáciu zdarma sú osvedčeným receptom na predaj a inak to nie je ani v prípade najlacnejšej verzie modelového radu C4. Ťažšie predajný základný model sa tak stáva atraktívny pre skupinu ľudí túžiacich po poriadnom aute, ale za čo najnižšiu sumu. Väčšiu silu než titul auto roka má v tomto prípade momentálna akcia a cenové zvýhodnenie. Na interiér s tromi displejmi a volantom bez pohyblivého stredu treba vkus a pochopenie. Na druhej strane musíme oceniť inovatívny prístup značky Citroen k stvárneniu a praktickému využitiu interiéru. Na nedostatok miesta v C4 sa sťažovať nemôžeme, a to isté platí o výhľade smerom von z miesta vodiča. V najlacnejšej verzii auta nižšej strednej triedy by sme čakali kvalitnejší povrch plastov a precíznejšie vypracovanie detailov. Test najlacnejšej verzie predstavuje zaujímavé stretnutie s realitou, pretože po stránke techniky inovatívny model C4 má zo všetkých ospevovaných prvkov iba prevratný volant, elektrické predné okná, ABS a klimatizáciu. Dvojvrstvové sklá, systém neželaného opustenia jazdného pruhu Afil, ESP, navigačný systém a natáčacie svetlomety sú určené pre top verzie za top ceny. Naša pozornosť sa tak sústredila na to, čo dokáže ponúknuť Citroen C4 v základnom vybavení.

Priestor
Priestor pre posádku rozhodne patrí k najlepším v triede, zvlášť miera komfortu, teda vzdialenosť od pedálov po operadlo zadných sedadiel. Odkladacie priestory a poličky sme našli takmer všade vrátane zadných dverí. Spolu s batožinovým priestorom objemu 352 l, veľkým vstupným otvorom a sklápateľnými zadnými operadlami sa javí Citroen C4 ako zaujímavý rodinný hatchback a po stránke úžitku má čo ponúknuť. Okrem akciovej klimatizácie základné vybavenie Plus ponúka počítač, elektrické ovládanie predných okien a spätných zrkadiel, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s variabilnou tuhosťou bedrovej opierky. Netradičným ale príjemným prvkom základného vybavenia bol tempomat druhej generácie s ovládaním na pevnom strede volantu.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP citroen C4 získal mimoriadne vysoké hodnotenie pri čelnom i bočnom náraze. Navyše prevádzkovatelia testu ocenili ochranu chodcov a detí v autosedačkách. Základnej Cé-štvorke preto nechýbajú úchyty Isofix pre detskú autosedačku a predpínače bezpečnostných pásov. Lacná verzia však ponúka iba čelné airbagy , pritom za príplatok 15 000 Sk sú v ponuke bočné aj hlavové. Počet airbagov v základnej verzi by mohol byť aj na úkor tempomatu vyšší. Potešil nás systém ABS, brzdový asistent a stabilný podvozok. V súlade s najnovšími požiadavkami Citroen upozorňuje posádku na nezapnuté pásy na všetkých sedadlách. Zvuk upozorňujúci na nezapnutý pás je poriadne protivný a dosiahne svoje.
Úsporný motor
Motory s objemom okolo 1,4 l bývajú v tejto triede viac trpené ako žiadané. Citroen má pod kapotou benzínový štvorvalec 1,4 16V s prijateľným výkonom 65 kW (90 k), ktorý neobľubuje vysoké otáčky. Napriek tomu celkom slušne ťahá a bez problémov udržiava aj vyššie diaľničné rýchlosti. Pri pokojnom jazdení je možné dosiahnuť dlhodobý priemer pod sedem litrov a tak sa priblížiť údajom výrobcu (6,4 l/100km). V podmienkach testu a rýchlejšej jazdy si motor pýtal 7,5 l/100 km. V istých oblastiach (dva airbagy) musia byť zákazníci k základnému prevedeniu slovenského Auta roka 2005 zhovievaví. Určite však neprídu skrátka ani pri základnej verzii s primeraným motorom i vybavením.

Limitujúcim faktorom jazdných vlastností najlacnejšej a najslabšej verzie sú jedine pneumatiky s vysokým profilom. Podvozok sa pri vysokej rýchlosti správa vypočítateľne, stabilne a pritom komfortne. Riadenie je však precitlivelé na priečne nerovnosti. 

 Mierne provokujúci dizajn zrejme nedosiahne tak širokú obľubu ako uhladené konkurenčné modely, na druhej strane si Citroen zachováva svoje osobitné postavenie vo svete dizajnu a zostáva sám sebou aj v najlacnejšom prevedení.

 

 

 

 

Citroen C4 prináša úplne nový pohľad na komunikáciu s autom. Vodič síce musí sledovať až tri displeje a otáčať iba vencom volantu, ale aj na to sa dá zvyknúť. Ergonómii interéru možno vytknúť iba nízko umiestnené ovládanie ventilačnej sústavy a nevýrazné bočné vedenie sedadiel.

 

Nastupovanie dozadu uľahčuje účelne vyriešený vstupný otvor. Vysokí cestujúci by privítali trochu viac miesta nad hlavou. Inak je priestoru na zadných sedadlách viac ako dosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  4. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  5. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  8. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  9. Mecom ide na zelenú
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  6. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  9. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  10. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 9 532
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 775
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 606
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 493
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 108
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 2 905
  7. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 2 635
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 2 432
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 217
  10. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 140
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavel Macko, generálporučík vo výslužbe.

NATO zvažuje vyslať tisíc vojakov aj na Slovensko.


3 h
Ukrajina žije vo vojne od roku 2014.

Diplomacia zatiaľ neuspela, Rusko môže zaútočiť kedykoľvek.


5 h
Skúška predstavenia

Pre menej ľudí hrajú divadlá lacnejšie predstavenia.


26. jan
Janne Ahonen.

Počas ZOH v Pekingu bude pôsobiť ako televízny expert.


SITA 26. jan

Neprehliadnite tiež

Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


8 h
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


11 h
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan
Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan

Blogy SME

  1. Robert Štepaník: diel 60 - moje TOP10 za rok 2021, časť 2 (miesto 5 až 1)
  2. Helena Michlíková: Malý princ v rôznych jazykoch
  3. Peter Svoreň: Fenomén omikron a jeho dopad na svetovú ekonomiku
  4. Věra Tepličková: Když se podaří, co se dařit má, když rozkvete růže z poupěte...
  5. Ján Marton: Roľníci všetkých regiónov spojte sa. Pre záchranu vidieka a dostatku potravín.
  6. Lukáš Ranik: Desiatkam tisíc domácností v panelákoch zdražie v januári teplo v priemere o 45%!
  7. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Porozmýšľajme o tom, ako rozmýšľame
  8. Rudolf Pado: Ochranársky marazmus alebo všetky víťazstvá sú dočasné a všetky prehry trvalé
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 12 150
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 9 399
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 6 155
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 659
  5. Monika Nagyova: Vzťahové okienko. Páry, ktoré sa medzi sebou nerozprávajú. 5 180
  6. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 4 034
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 4 014
  8. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 3 773
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  5. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  6. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  7. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
  8. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
Skryť Zatvoriť reklamu