Jarná vlna inovácií automobilky Volkswagen neminula ani obľúbený model Polo, ktorý sa v nezmenenej podobe vyrába od jesene roku 2001. Nakoľko má po technickej stránke stále čo ponúknuť, zmeny sa týkajú najmä vizáže. Pri súčasnom tempe vývoja nových automobilov sa totiž nevypláca nosiť jednu tvár dlhšie ako štyri roky.
Polo-Passat
Na prvý pohľad sa zdajú byť zmeny na novom Volkswagene Polo markantné. Zrejme za to môže podobnosť s novým modelom Passat. Nejde však o dizajnovú revolúciu, pretože proporcie karosérie zostali nezmenené, a to isté platí (až na drobné výnimky) o interiéri. Nová atraktívna tvár ukrýva overenú techniku a kvality príznačné pre Polo. V priestrannom interiéri s vybavením Sportline nás zaujali športové sedadlá s vynikajúcim bočným vedením a zaujímavým poťahom. Máloktoré auto tejto kategórie ponúka osvetlené zrkadielko v slnečnej clone, vysúvateľný držiak na poháre, police pod prístrojovou doskou alebo odkladaciu skrinku na vrchu prístrojovky. Zmysel pre dokonalosť cítiť z mnohých detailov. Vo verzii sportline nás potešila akciová klimatizácia, elektrické ovládanie všetkých okien, lakťová opierka vzadu a trojramenný kožou potiahnutý volant. Viac ako palubný počítač nám chýbalo elektrické nastavovanie spätných zrkadiel. Dva čelné airbagy sú pre všetky VW Polo štandardným vybavením. Antiblokovací systém ABS je zatiaľ v zozname príplatkového vybavenia. Za batožinový priestor objemu 270 l sa Polo nemusí hanbiť, nakladacia hrana je však o 20 cm vyššie ako dno kufra pokryté kobercom s výstuhou v oblasti rezervy.
Technika zostáva
Spomedzi troch rôznych motorov objemu 1,4 l sme vyskúšali agregát 1,4 16V s výkonom 55 kW. Príjemnému a kultivovanému motoru trochu ubližuje elektronický plynový pedál. Reakcie na stlačenie pedála sú dosť oneskorené a tiež by mohol byť citlivejšie nastavený. Na zaobchádzanie s ním si treba zvyknúť. Polo vybavené motorom 1,4 16 V 55 kW (75) by mal podľa výrobcu dosahovať priemernú spotrebu 6,4 l/100 km. Surový a nezabehnutý motor v testovacom Pole si pýtal bez problémov o liter benzínu viac. Milovníkom úspornej jazdy, ktorí používajú auto na krátke vzdialenosti radšej odporúčame o niečo menší trojvalec 1,2 (47kW). Ak by sme sa mali rozhodnúť pre motor objemu 1,4 l a teda aj vyššie zákonné poistenie, tak potom nech to stojí za to – čiperný agregát 1,4 16V s výkonom 74 kW (100 k) stojí o 17 000 Sk viac než testovaná verzia. Nová tvár Polu skutočne svedčí a zatiaľ zmena vizáže stačí, pretože po technickej stránke patrí Polo k špičke v triede. Konkurencia z východu však útočí lepším pomerom ceny a ponúknutého vybavenia.
Na výborný podvozok, určite jeden z najlepších v triede, sa dá spoľahnúť aj v kritickej situácii. Elektrohydraulický posiľňovač riadenia s variabilným účinkom netuhne ani pri prejazde slalomom. K dokonale zladenému podvozku odporúčame ABS.
Interiér zasiahla vlna inovácií iba okrajovo, napokon na príkladnej ergonómii a výborných sedadlách ťažko niečo meniť. Hoci sa spätné zrkadlá nastavujú manuálne, Polo Sportline má veštky štyri okná ovládané elektricky, osvetlené zrkadlo v slnečnej clone a akciovú poloautomatickú klimatizáciu.
Vďačným objektom zmeny dizajnu bývajú svetlomety. Kryt žiarovky v tvare firemného znaku poukazuje na zmysel pre detail v podaní nemeckej automobilky Volkswagen.
Zadné svetlá predchádzajúceho modelu sa nám páčili viac.
Bez smerových svetiel v spätných zrkadlách sa dnes nezaobíde žiadny nový Volkswagen.
Zadné sedadlá potešia tvarom, primeranou tuhosťou i kvalitným vypracovaním. K štandardu patria úchyty isofix pre detskú autosedačku, tri opierky hlavy a tri trojbodové pásy. V Pole však aj naďalej ostáva vysoký stredový tunel a menej miesta v oblasti hlavy.