Volkswagen Polo 1,4 Sportline

Jarná vlna inovácií automobilky Volkswagen neminula ani obľúbený model Polo, ktorý sa v nezmenenej podobe vyrába od jesene roku 2001. Nakoľko má po technickej stránke stále čo ponúknuť, zmeny sa týkajú najmä vizáže. Pri súčasnom tempe vývoja nových auto

Jarná vlna inovácií automobilky Volkswagen neminula ani obľúbený model Polo, ktorý sa v nezmenenej podobe vyrába od jesene roku 2001. Nakoľko má po technickej stránke stále čo ponúknuť, zmeny sa týkajú najmä vizáže. Pri súčasnom tempe vývoja nových automobilov sa totiž nevypláca nosiť jednu tvár dlhšie ako štyri roky.

Polo-Passat
Na prvý pohľad sa zdajú byť zmeny na novom Volkswagene Polo markantné. Zrejme za to môže podobnosť s novým modelom Passat. Nejde však o dizajnovú revolúciu, pretože proporcie karosérie zostali nezmenené, a to isté platí (až na drobné výnimky) o interiéri. Nová atraktívna tvár ukrýva overenú techniku a kvality príznačné pre Polo. V priestrannom interiéri s vybavením Sportline nás zaujali športové sedadlá s vynikajúcim bočným vedením a zaujímavým poťahom. Máloktoré auto tejto kategórie ponúka osvetlené zrkadielko v slnečnej clone, vysúvateľný držiak na poháre, police pod prístrojovou doskou alebo odkladaciu skrinku na vrchu prístrojovky. Zmysel pre dokonalosť cítiť z mnohých detailov. Vo verzii sportline nás potešila akciová klimatizácia, elektrické ovládanie všetkých okien, lakťová opierka vzadu a trojramenný kožou potiahnutý volant. Viac ako palubný počítač nám chýbalo elektrické nastavovanie spätných zrkadiel. Dva čelné airbagy sú pre všetky VW Polo štandardným vybavením. Antiblokovací systém ABS je zatiaľ v zozname príplatkového vybavenia. Za batožinový priestor objemu 270 l sa Polo nemusí hanbiť, nakladacia hrana je však o 20 cm vyššie ako dno kufra pokryté kobercom s výstuhou v oblasti rezervy.

Technika zostáva
Spomedzi troch rôznych motorov objemu 1,4 l sme vyskúšali agregát 1,4 16V s výkonom 55 kW. Príjemnému a kultivovanému motoru trochu ubližuje elektronický plynový pedál. Reakcie na stlačenie pedála sú dosť oneskorené a tiež by mohol byť citlivejšie nastavený. Na zaobchádzanie s ním si treba zvyknúť. Polo vybavené motorom 1,4 16 V 55 kW (75) by mal podľa výrobcu dosahovať priemernú spotrebu 6,4 l/100 km. Surový a nezabehnutý motor v testovacom Pole si pýtal bez problémov o liter benzínu viac. Milovníkom úspornej jazdy, ktorí používajú auto na krátke vzdialenosti radšej odporúčame o niečo menší trojvalec 1,2 (47kW). Ak by sme sa mali rozhodnúť pre motor objemu 1,4 l a teda aj vyššie zákonné poistenie, tak potom nech to stojí za to – čiperný agregát 1,4 16V s výkonom 74 kW (100 k) stojí o 17 000 Sk viac než testovaná verzia. Nová tvár Polu skutočne svedčí a zatiaľ zmena vizáže stačí, pretože po technickej stránke patrí Polo k špičke v triede. Konkurencia z východu však útočí lepším pomerom ceny a ponúknutého vybavenia.

Na výborný podvozok, určite jeden z najlepších v triede, sa dá spoľahnúť aj v kritickej situácii. Elektrohydraulický posiľňovač riadenia s variabilným účinkom netuhne ani pri prejazde slalomom. K dokonale zladenému podvozku odporúčame ABS.

 

 

 Interiér zasiahla vlna inovácií iba okrajovo, napokon na príkladnej ergonómii a výborných sedadlách ťažko niečo meniť. Hoci sa spätné zrkadlá nastavujú manuálne, Polo Sportline má veštky štyri okná ovládané elektricky, osvetlené zrkadlo v slnečnej clone a akciovú poloautomatickú klimatizáciu.

 

 

 Vďačným objektom zmeny dizajnu bývajú svetlomety. Kryt žiarovky v tvare firemného znaku poukazuje na zmysel pre detail v podaní nemeckej automobilky Volkswagen.

 

Zadné svetlá predchádzajúceho modelu sa nám páčili viac.

 

 

Bez smerových svetiel v spätných zrkadlách sa dnes nezaobíde žiadny nový Volkswagen.

 

 

Zadné sedadlá potešia tvarom, primeranou tuhosťou i kvalitným vypracovaním. K štandardu patria úchyty isofix pre detskú autosedačku, tri opierky hlavy a tri trojbodové pásy. V Pole však aj naďalej ostáva vysoký stredový tunel a menej miesta v oblasti hlavy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 24 209
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 354
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 16 683
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 16 512
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 920
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 14 761
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 828
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 6 504
  9. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 5 899
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 429

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.