PARÍŽ. Francúzsky prezident Emmanuel Macron sa bude voziť v novom aute, ktoré zodpovedá súčasným trendom. Ide o hybridné SUV domácej značky, pre istotu je aj pancierované s nepriestrelnými sklami.
Limuzíny francúzskych značiek ako Renault, Talbot, Simca, Citroen či Peugeot, boli súčasťou Elyzejského dvora prakticky od začiatku 20. storočia.
Súčasný prezident Emmanuel Macron sa síce drží áut domácich značiek, ale limuzíny vymenil za SUV.
Už počas jeho inaugurácie v roku 2017 sa ako prvý na verejnosti objavil v DS 7 Crossback, neskôr aj v Peugeote 5008. Medzitým sa Francúzi síce vrátili po dlhšej odmlke k limuzíne vyššej strednej triedy, Macron však nové DS 9 nedostal.
Miesto neho sa bude opäť voziť v DS 7 Crossback, no tentokrát v špeciálnej predĺženej verzii Elysée. Na zadných sedadlách pribudlo na nohy 20 cm a dve samostatné sedadlá. Medzi nimi je vybavenie pre pojazdnú kanceláriu vrátane podložky pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Opancierované auto je v atramentovo modrej farbe Encre a na prednom blatníku nechýba držiak na vlajku. V mriežke chladiča sú skryté červené a modré majáky.
V kabíne nemôže chýbať použitie kvalitných materiálov, sedadlá ostali tradične kožené, strop je potiahnutý čiernou alcantarou a na prístrojovej doske sa objavuje štátny monogram RF (République française).
Samotný pohon auta pochádza zo sériového DS 7 Crossback E-Tense, čo znamená plug-in hybrid so systémovým výkonom 220 kW (300 koní), ktorý sa prenáša na všetky štyri kolesá.
Pri pomalšej jazde v konvoji tak auto francúzskeho prezidenta bude využívať dvojicu elektrických motorov s dojazdom približne 50 kilometrov, pri rýchlej jazde sa pridá aj preplňovaný 1,6-litrový benzínový štvorvalec.

Akú má auto hmotnosť, prípadne zrýchlenie, výrobca radšej neudáva. Už sériová verzia má vyše 1,8 tony. Pri podobných pancierovaných špeciáloch však nie je nič nezvyčajné, keď presiahnu aj 3 tony.
Najznámejším prezidentským DS však zrejme už navždy ostane Citroen DS 19 Charlesa de Gaulla. O tomto aute sa hovorí, že prezidentovi v roku 1962 pri pokuse o atentát zachránilo život. Vďaka inovatívnemu systému hydropneumatického pruženia bol šofér schopný bez problémov pokračovať s prestreleným zadným kolesom a dostať prezidenta aj s manželkou do bezpečia.