SME

Francúzsky prezident dostal pancierové SUV, myslelo sa aj na emisie

Auto predĺžili o 20 centimetrov.

Načítavam video...

PARÍŽ. Francúzsky prezident Emmanuel Macron sa bude voziť v novom aute, ktoré zodpovedá súčasným trendom. Ide o hybridné SUV domácej značky, pre istotu je aj pancierované s nepriestrelnými sklami.

Limuzíny francúzskych značiek ako Renault, Talbot, Simca, Citroen či Peugeot, boli súčasťou Elyzejského dvora prakticky od začiatku 20. storočia.

Súčasný prezident Emmanuel Macron sa síce drží áut domácich značiek, ale limuzíny vymenil za SUV.

Už počas jeho inaugurácie v roku 2017 sa ako prvý na verejnosti objavil v DS 7 Crossback, neskôr aj v Peugeote 5008. Medzitým sa Francúzi síce vrátili po dlhšej odmlke k limuzíne vyššej strednej triedy, Macron však nové DS 9 nedostal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miesto neho sa bude opäť voziť v DS 7 Crossback, no tentokrát v špeciálnej predĺženej verzii Elysée. Na zadných sedadlách pribudlo na nohy 20 cm a dve samostatné sedadlá. Medzi nimi je vybavenie pre pojazdnú kanceláriu vrátane podložky pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Súvisiaci článok Francúzi vrátili na trh luxusnú limuzínu, DS 9 sa už predáva aj u nás Čítajte 

Opancierované auto je v atramentovo modrej farbe Encre a na prednom blatníku nechýba držiak na vlajku. V mriežke chladiča sú skryté červené a modré majáky.

V kabíne nemôže chýbať použitie kvalitných materiálov, sedadlá ostali tradične kožené, strop je potiahnutý čiernou alcantarou a na prístrojovej doske sa objavuje štátny monogram RF (République française).

Samotný pohon auta pochádza zo sériového DS 7 Crossback E-Tense, čo znamená plug-in hybrid so systémovým výkonom 220 kW (300 koní), ktorý sa prenáša na všetky štyri kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Pri pomalšej jazde v konvoji tak auto francúzskeho prezidenta bude využívať dvojicu elektrických motorov s dojazdom približne 50 kilometrov, pri rýchlej jazde sa pridá aj preplňovaný 1,6-litrový benzínový štvorvalec.

Súvisiaci článok Viac komfortu ponúka s elektrinou. Vyskúšali sme DS7 Crossback E-Tense Čítajte 

Akú má auto hmotnosť, prípadne zrýchlenie, výrobca radšej neudáva. Už sériová verzia má vyše 1,8 tony. Pri podobných pancierovaných špeciáloch však nie je nič nezvyčajné, keď presiahnu aj 3 tony.

Najznámejším prezidentským DS však zrejme už navždy ostane Citroen DS 19 Charlesa de Gaulla. O tomto aute sa hovorí, že prezidentovi v roku 1962 pri pokuse o atentát zachránilo život. Vďaka inovatívnemu systému hydropneumatického pruženia bol šofér schopný bez problémov pokračovať s prestreleným zadným kolesom a dostať prezidenta aj s manželkou do bezpečia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 508
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 626
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 271
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 703
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 681
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 876
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 830
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 337
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  2. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  3. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  4. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  5. Anna Miľanová: Rodičia a duševné zdravie detí... "Dospelí",bolo by fajn, keby ste sa povrchne nerealizovali na bezbranných deťoch.
  6. Eva Bachletová: Domáce poklady
  7. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete - Východisko.
  8. Vladimír Bojničan: Dodatok k môjmu blogu: Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 738
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 62 718
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 383
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 489
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 938
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 692
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 16 805
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 11 595
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu