SME

Dacia Duster s automatom už zaváňa luxusom. Oplatí sa? (test)

Facelift priniesol viaceré drobné vylepšenia.

Dacia Duster (Zdroj: Peter Kálmán)
Dacia Duster 1,33 TCe EDC Prestige - Prehľad základných parametrov:
Cena od / verzia od (eur)10 990 / 19 390
Spotreba výrobca / test (l)6,2 / 7,6
Objem batožinového priestoru (l)445
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)

2 673, 4 341, 1 804, 1 693

Je príjemné sledovať, ako sa v priebehu rokov rumunská Dacia mení k lepšiemu. Platí to aj o kompaktnom SUV Duster, ktoré si za 11 rokov prešlo poriadnou evolúciou a nedávno už aj faceliftom druhej generácie.

Čo je nové, čím chce osloviť náročnejších zákazníkov a či sa vlastne oplatí Duster v najvyššej výbave so slušným motorom a automatom, sme zisťovali v redakčnom teste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo je vlastne nové?

Samotný facelift si na prvý pohľad možno ani nevšimnete. Dizajnové zmeny sú veľmi decentné. Dotkli sa predovšetkým optiky svetiel, vpredu sú LED nielen denné, ale aj stretávacie svetlá a dokonca aj smerovky. Diaľkové a hmlové ostali halogénové.

Zozadu modernizovanú verziu spoznáte podľa LED svietenia, ktoré tvarom pripomína písmeno Y. Trochu sa zmenil strešný spojler, pozdĺžne lyžiny a samozrejme dizajn hliníkových diskov. Novinkou je tiež svetlejší oranžový metalický lak Arizona.

Vpredu sa menila mriežka chladiča spolu so spodnou časťou nárazníka, už bez strieborného plastu. Vystriedal ho čierny, ktorý nie je taký náchylný na oškretie v teréne, no mriežka pod evidenčným číslom pôsobí dosť krehko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Za ňou vidieť aktívne lamely chladiča, ktoré sa otvárajú a zatvárajú podľa potrebného prísunu vzduchu. Nové je tiež oplastovanie podvozka, jednoducho konštrukčné zmeny, ktoré majú prispieť k nižšej spotrebe aj emisiám.

Všetko je o detailoch

Čo si pri nedávnych modernizáciách existujúcich modelov všímame, je snaha výrobcov šetriť, kde sa len dá. Zrazu je auto horšie utlmené, dvere pri zatváraní viac búchajú a plno takých tých malých detailov, ktoré prispievajú k celkovému dojmu z auta.

Pri Dusteri sme však mali po dlhšej dobe pocit, že ide práve opačným smerom a konštruktéri postupne upravili nedostatky a zlepšili komfort.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G8H4V na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Dacia
Odoberať tému

Súvisiace témy: SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu