SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Dacia Duster s automatom už zaváňa luxusom. Oplatí sa? (test)

Facelift priniesol viaceré drobné vylepšenia.

Dacia Duster (Zdroj: Peter Kálmán)
Dacia Duster 1,33 TCe EDC Prestige - Prehľad základných parametrov:
Cena od / verzia od (eur)10 990 / 19 390
Spotreba výrobca / test (l)6,2 / 7,6
Objem batožinového priestoru (l)445
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)

2 673, 4 341, 1 804, 1 693

Je príjemné sledovať, ako sa v priebehu rokov rumunská Dacia mení k lepšiemu. Platí to aj o kompaktnom SUV Duster, ktoré si za 11 rokov prešlo poriadnou evolúciou a nedávno už aj faceliftom druhej generácie.

Čo je nové, čím chce osloviť náročnejších zákazníkov a či sa vlastne oplatí Duster v najvyššej výbave so slušným motorom a automatom, sme zisťovali v redakčnom teste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo je vlastne nové?

Samotný facelift si na prvý pohľad možno ani nevšimnete. Dizajnové zmeny sú veľmi decentné. Dotkli sa predovšetkým optiky svetiel, vpredu sú LED nielen denné, ale aj stretávacie svetlá a dokonca aj smerovky. Diaľkové a hmlové ostali halogénové.

Zozadu modernizovanú verziu spoznáte podľa LED svietenia, ktoré tvarom pripomína písmeno Y. Trochu sa zmenil strešný spojler, pozdĺžne lyžiny a samozrejme dizajn hliníkových diskov. Novinkou je tiež svetlejší oranžový metalický lak Arizona.

Vpredu sa menila mriežka chladiča spolu so spodnou časťou nárazníka, už bez strieborného plastu. Vystriedal ho čierny, ktorý nie je taký náchylný na oškretie v teréne, no mriežka pod evidenčným číslom pôsobí dosť krehko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Za ňou vidieť aktívne lamely chladiča, ktoré sa otvárajú a zatvárajú podľa potrebného prísunu vzduchu. Nové je tiež oplastovanie podvozka, jednoducho konštrukčné zmeny, ktoré majú prispieť k nižšej spotrebe aj emisiám.

Všetko je o detailoch

Čo si pri nedávnych modernizáciách existujúcich modelov všímame, je snaha výrobcov šetriť, kde sa len dá. Zrazu je auto horšie utlmené, dvere pri zatváraní viac búchajú a plno takých tých malých detailov, ktoré prispievajú k celkovému dojmu z auta.

Pri Dusteri sme však mali po dlhšej dobe pocit, že ide práve opačným smerom a konštruktéri postupne upravili nedostatky a zlepšili komfort.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinské ministerstvo obrany dostane nové vedenie.

Reznikov by mal skončiť vo funkcii.


1 h
Zemetrasenie zničilo aj mešity, záchranné práce komplikuje sneh.

Dve silné zemetrasenia zabili najmenej 1800 ľudí.


3 h
Peter Tkačenko

Hnutie postupuje podobne ako v minulosti, a čaká iný výsledok.


2 h
Pátranie po preživších v troskách zničených budov po zemetrasení v Turecku a Sýrii.

Ranné zemetrasenie si v Turecku a Sýrii vyžiadalo už viac ako 1600 obetí.


a 4 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
SkryťZatvoriť reklamu