Dacia Duster 1,33 TCe EDC Prestige - Prehľad základných parametrov: | |
Cena od / verzia od (eur) | 10 990 / 19 390 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,2 / 7,6 |
Objem batožinového priestoru (l) | 445 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 673, 4 341, 1 804, 1 693 |
Je príjemné sledovať, ako sa v priebehu rokov rumunská Dacia mení k lepšiemu. Platí to aj o kompaktnom SUV Duster, ktoré si za 11 rokov prešlo poriadnou evolúciou a nedávno už aj faceliftom druhej generácie.
Čo je nové, čím chce osloviť náročnejších zákazníkov a či sa vlastne oplatí Duster v najvyššej výbave so slušným motorom a automatom, sme zisťovali v redakčnom teste.
Čo je vlastne nové?
Samotný facelift si na prvý pohľad možno ani nevšimnete. Dizajnové zmeny sú veľmi decentné. Dotkli sa predovšetkým optiky svetiel, vpredu sú LED nielen denné, ale aj stretávacie svetlá a dokonca aj smerovky. Diaľkové a hmlové ostali halogénové.
Zozadu modernizovanú verziu spoznáte podľa LED svietenia, ktoré tvarom pripomína písmeno Y. Trochu sa zmenil strešný spojler, pozdĺžne lyžiny a samozrejme dizajn hliníkových diskov. Novinkou je tiež svetlejší oranžový metalický lak Arizona.
Vpredu sa menila mriežka chladiča spolu so spodnou časťou nárazníka, už bez strieborného plastu. Vystriedal ho čierny, ktorý nie je taký náchylný na oškretie v teréne, no mriežka pod evidenčným číslom pôsobí dosť krehko.

Za ňou vidieť aktívne lamely chladiča, ktoré sa otvárajú a zatvárajú podľa potrebného prísunu vzduchu. Nové je tiež oplastovanie podvozka, jednoducho konštrukčné zmeny, ktoré majú prispieť k nižšej spotrebe aj emisiám.
Všetko je o detailoch
Čo si pri nedávnych modernizáciách existujúcich modelov všímame, je snaha výrobcov šetriť, kde sa len dá. Zrazu je auto horšie utlmené, dvere pri zatváraní viac búchajú a plno takých tých malých detailov, ktoré prispievajú k celkovému dojmu z auta.
Pri Dusteri sme však mali po dlhšej dobe pocit, že ide práve opačným smerom a konštruktéri postupne upravili nedostatky a zlepšili komfort.