F1: Po americkej katastrofe pokojná VC Francúzska, Renault s novým imidžom
Magny-Cours 30. júna (TASR) - Kolotoč pretekov F1 sa po dvoch týždňoch plných napätých udalostí opäť rozbehne, keď sa po dvojici zámorských VC presúva ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Magny-Cours 30. júna (TASR) - Kolotoč pretekov F1 sa po dvoch týždňoch plných napätých udalostí opäť rozbehne, keď sa po dvojici zámorských VC presúva späť na európsku pôdu. Na okruhu v Magny-Cours, kde sa od roku 1991 pravidelne jazdí VC Francúzska, by sa nemal opakovať škandál z Indianapolisu a na štart by sa tak malo postaviť všetkých 20 monopostov.
O trestoch pre partnerské tímy francúzskeho výrobcu pneumatík Michelin, ktoré bojkotovali VC USA, sa rozhodne až v septembri. Dovtedy by mohol byť v automobilovom cirkuse relatívny kľud. "Je najvyšší čas, aby sa do centra pozornosti opäť dostali športové výkony," uviedol športový riaditeľ tímu McLarenu Mercedes Norbert Haug.
Diváci v Indianapolise sa ešte stále nespamätali zo šoku, ktorý im pripravili aktéri nečakaného incidentu. Z odstúpenia siedmich stajní najviac vyťažil úradujúci majster sveta Nemec Michael Schumacher, ktorý si poľahky pripísal 10 bodov a celkom nenápadne poskočil na 3. miesto v klasifikácii jazdcov. Sedemnásobný svetový šampión má na svojom konte 34 bodov a na druhého Fína Kimiho Räikkönena tak stráca iba tri body. Navyše, vo Francúzsku obhajuje vlaňajšie prvenstvo a okruh, ktorý je najmenej zvlneným zo všetkých tratí F1, má pomerne v láske. Rodák z Kerpenu tu zvíťazil už sedemkrát. "Verím, že sme na Magny-Cours dobre pripravení. Boj o titul sa trochu zdramatizoval, ale stále ešte nie je celkom otvorený," tvrdí Schumacher, podľa ktorého má pilot Renaultu Fernando Alonso na čele stále dostatočne veľký náskok, aby nemusel byť nervózny. "Kráľ Fernando II", ktorého tím sa predstaví pred domácim publikom, tu vlani odjazdil skvelé preteky, lenže najvyššie na stupni víťazov nestál. "Minulý rok som tu získal pole position a o víťazstvo som tvrdo bojoval s Ferrari. Túto sezónu máme ešte lepšie auto a všetci s napätím očakávame, ako to tu celé dopadne. Necitím špeciálny tlak, ale pre môj tím je francúzska VC niečím viac," vyjadril sa líder priebežného poradia.
Renault sa vo Francúzsku predstaví s novým výzorom. V piatkových tréningoch vybehnú na trať jeho monoposty s upraveným dizajnom, ktorý by mal dodať bolidom dynamickejší vzhľad. Na autách sa objaví aj nápis Paríž 2012, ktorým sa stajňa prihlásila k podpore kandidatúry francúzskej metropoly na usporiadanie olympijských hier v roku 2012.
VC Francúzska sa jazdí na 70 kôl. Jedno kolo meria 4,411 km, celková dĺžka pretekov je tak 308,586 km.