F1: Po americkej katastrofe pokojná VC Francúzska, Renault s novým imidžom

Magny-Cours 30. júna (TASR) - Kolotoč pretekov F1 sa po dvoch týždňoch plných napätých udalostí opäť rozbehne, keď sa po dvojici zámorských VC presúva ...

Magny-Cours 30. júna (TASR) - Kolotoč pretekov F1 sa po dvoch týždňoch plných napätých udalostí opäť rozbehne, keď sa po dvojici zámorských VC presúva späť na európsku pôdu. Na okruhu v Magny-Cours, kde sa od roku 1991 pravidelne jazdí VC Francúzska, by sa nemal opakovať škandál z Indianapolisu a na štart by sa tak malo postaviť všetkých 20 monopostov.

O trestoch pre partnerské tímy francúzskeho výrobcu pneumatík Michelin, ktoré bojkotovali VC USA, sa rozhodne až v septembri. Dovtedy by mohol byť v automobilovom cirkuse relatívny kľud. "Je najvyšší čas, aby sa do centra pozornosti opäť dostali športové výkony," uviedol športový riaditeľ tímu McLarenu Mercedes Norbert Haug.

Diváci v Indianapolise sa ešte stále nespamätali zo šoku, ktorý im pripravili aktéri nečakaného incidentu. Z odstúpenia siedmich stajní najviac vyťažil úradujúci majster sveta Nemec Michael Schumacher, ktorý si poľahky pripísal 10 bodov a celkom nenápadne poskočil na 3. miesto v klasifikácii jazdcov. Sedemnásobný svetový šampión má na svojom konte 34 bodov a na druhého Fína Kimiho Räikkönena tak stráca iba tri body. Navyše, vo Francúzsku obhajuje vlaňajšie prvenstvo a okruh, ktorý je najmenej zvlneným zo všetkých tratí F1, má pomerne v láske. Rodák z Kerpenu tu zvíťazil už sedemkrát. "Verím, že sme na Magny-Cours dobre pripravení. Boj o titul sa trochu zdramatizoval, ale stále ešte nie je celkom otvorený," tvrdí Schumacher, podľa ktorého má pilot Renaultu Fernando Alonso na čele stále dostatočne veľký náskok, aby nemusel byť nervózny. "Kráľ Fernando II", ktorého tím sa predstaví pred domácim publikom, tu vlani odjazdil skvelé preteky, lenže najvyššie na stupni víťazov nestál. "Minulý rok som tu získal pole position a o víťazstvo som tvrdo bojoval s Ferrari. Túto sezónu máme ešte lepšie auto a všetci s napätím očakávame, ako to tu celé dopadne. Necitím špeciálny tlak, ale pre môj tím je francúzska VC niečím viac," vyjadril sa líder priebežného poradia.

Renault sa vo Francúzsku predstaví s novým výzorom. V piatkových tréningoch vybehnú na trať jeho monoposty s upraveným dizajnom, ktorý by mal dodať bolidom dynamickejší vzhľad. Na autách sa objaví aj nápis Paríž 2012, ktorým sa stajňa prihlásila k podpore kandidatúry francúzskej metropoly na usporiadanie olympijských hier v roku 2012.

VC Francúzska sa jazdí na 70 kôl. Jedno kolo meria 4,411 km, celková dĺžka pretekov je tak 308,586 km.

Prehľad víťazov posledných VC Francúzska:

2004 - Michael Schumacher (Ferrari)

2003 - Ralf Schumacher (Williams BMW)

2002 - M.Schumacher (Ferrari)

2001 - M.Schumacher (Ferrari)

2000 - David Coulthard (McLaren Mercedes)

1999 - Heinz-Harald Frentzen (Jordan Mugen Honda)

1998 - M.Schumacher (Ferrari)

1997 - M.Schumacher (Ferrari)

1996 - Damon Hill (Williams - Renault)

1995 - M.Schumacher (Benetton Renault)

1994 - M.Schumacher (Benetton Ford)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 870
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 840
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 974
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 582
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 064
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 344
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 6 006
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 5 038
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 059
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 810

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

Z Volva Citroen, z Lady Honda. Päť áut, ktoré mali vzniknúť pod inou značkou

Dôvodom bola inšpirácia aj zrecyklovanie starších projektov.