SME

Novinka od Toyoty sa bude v Európe predávať už len s hybridom

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.

Toyota Corolla CrossToyota Corolla Cross (Zdroj: Toyota )
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRUSSEL. Toyota momentálne neponúka konkurenta pre kompaktné SUV stálice ako Škoda Karoq či Nissan Qashqai. Čoskoro sa to však zmení. Do medzery k C-HR a RAV4 pribudne Corolla Cross.

Podobne ako pri Yarise Cross, nejde len o dvihnutú verziu, ale o úplne odlišnú karosériu. Vzhľad Corolly Cross sme spoznali už minulý rok v lete, teraz Toyota potvrdila niektoré podrobnejšie informácie k európskej verzii.

S dĺžkou 4 460 mm ide o typického zástupcu SUV-C kategórie. Oproti Karoqu je rázvor kolies dlhší len o 2 mm, takže má 2 640 mm a kufor s objemom 487 litrov. S imidžovým C-HR, ako aj s ostatnými Corollami, zdieľa Cross podvozkovú platformu TNGA-C a nechýba v tomto prípade možnosť pohonu všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Corolla Cross bude prvou Toyotou, ktorá do Európy príde už s piatou generáciou hybridného systému. Nebude mať pod kapotou 1,8-litrový motor, ako inde vo svete, ale už silnejší 2,0-litrový, tiež atmosférický štvorvalec.

Súvisiaci článok Spúšťajú predaj Yarisu Cross, ponúka hybrid aj pohon všetkých kolies Čítajte 

V prípade predokolky má spolu s elektromotorom systémový výkon 146 kW (197 koní). Je o osem percent agilnejší, na stovku je zrýchlenie za 8,1 sekundy. Planétová e-CVT prevodovka by mala mať lineárnejší prejav.

Pri štvorkolke sa ešte pridáva zadný elektromotor s výkonom 30,6 kW (42 koní), ale s rovnakým systémovým výkonom ako predokolka. Nové lítium-iónové batérie sú navyše o 40 percent ľahšie a efektívnejšie ako doteraz.

Samozrejmosťou je bohatá bezpečnostná výbava a podobne ako pri Yarise Cross, aj tu sa už objaví nový infotainment s aplikáciami MyT a rýchlejšou odozvou či bezdrôtovou podporou Apple Car Play a Android Auto.

SkryťVypnúť reklamu

Na prvé autá si však ešte musia záujemcovia počkať, dostanú sa k nim až na jeseň 2022.

Toyota Corolla

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 734
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 246
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 245
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 016
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 009
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 515
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 479
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 2 301
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Pivarník: Minister Fantozzi... Pardon, Kamenický Opäť Čaruje: Poďme Ošklbať Tie Firemné Káry!
  2. Adam Austera: Cena žltého kovu dosahuje bezprecedentné úrovne. Posledné tri mesiace priniesli najvýraznejší rast za niekoľko dekád
  3. Vladimír Bojničan: Dnes je to už jasné: konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu.
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Peter Kisel: Burning Man: Ako sa bežný smrteľník dostane k odohraniu DJ setu?
  6. Juraj Tušš: O láske - trochu inak.
  7. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 189
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 789
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 35 697
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 393
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 734
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 21 320
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 553
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 935
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu