BRUSSEL. Toyota momentálne neponúka konkurenta pre kompaktné SUV stálice ako Škoda Karoq či Nissan Qashqai. Čoskoro sa to však zmení. Do medzery k C-HR a RAV4 pribudne Corolla Cross.
Podobne ako pri Yarise Cross, nejde len o dvihnutú verziu, ale o úplne odlišnú karosériu. Vzhľad Corolly Cross sme spoznali už minulý rok v lete, teraz Toyota potvrdila niektoré podrobnejšie informácie k európskej verzii.
S dĺžkou 4 460 mm ide o typického zástupcu SUV-C kategórie. Oproti Karoqu je rázvor kolies dlhší len o 2 mm, takže má 2 640 mm a kufor s objemom 487 litrov. S imidžovým C-HR, ako aj s ostatnými Corollami, zdieľa Cross podvozkovú platformu TNGA-C a nechýba v tomto prípade možnosť pohonu všetkých kolies.
Corolla Cross bude prvou Toyotou, ktorá do Európy príde už s piatou generáciou hybridného systému. Nebude mať pod kapotou 1,8-litrový motor, ako inde vo svete, ale už silnejší 2,0-litrový, tiež atmosférický štvorvalec.

V prípade predokolky má spolu s elektromotorom systémový výkon 146 kW (197 koní). Je o osem percent agilnejší, na stovku je zrýchlenie za 8,1 sekundy. Planétová e-CVT prevodovka by mala mať lineárnejší prejav.
Pri štvorkolke sa ešte pridáva zadný elektromotor s výkonom 30,6 kW (42 koní), ale s rovnakým systémovým výkonom ako predokolka. Nové lítium-iónové batérie sú navyše o 40 percent ľahšie a efektívnejšie ako doteraz.
Samozrejmosťou je bohatá bezpečnostná výbava a podobne ako pri Yarise Cross, aj tu sa už objaví nový infotainment s aplikáciami MyT a rýchlejšou odozvou či bezdrôtovou podporou Apple Car Play a Android Auto.
Na prvé autá si však ešte musia záujemcovia počkať, dostanú sa k nim až na jeseň 2022.