SME

Crash test - Dacia Logan

Úvahy o pasívnej bezpečnosti Dacie Logan vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. Dokonca v Nemecku uskutočnili zástupcovia Autobildu a Dekry samostatný nárazový test. Vý

Konečne náraz v Euro NCAP
Úvahy o pasívnej bezpečnosti Dacie Logan vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. Dokonca v Nemecku uskutočnili zástupcovia Autobildu a Dekry samostatný nárazový test. Výsledky testu Logan porovnávali s VW Golf štvrtej generácie. Pre objektívne porovnanie Dacie Logan s konkurenciou však bolo potrebné uskutočniť nárazové testy podľa metodiky euro NCAP, ktoré absolvuje väčšina automobilov dneška. Zástupcovia automobilky Renault ešte pri statickej prezentácii odhadovali bezpečnosť Loganu na úrovni troch hviezdičiek Euro NCAP. Nemýlili sa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria Loganu je dostatočne pevná na to, aby dostala tri hviezdičky za ochranu dospelých pasažierov. Posádku pri čelnom náraze chránia síce jednostupňové ale správne pracujúce airbagy. Snímače na testovacích figurínach však pri čelnom náraze zaregistrovali zvýšený tlak na hrudník pasažierov vpredu. Na chodidlách vodičových nôh neboli zaznamenané vážnejšie deformácie, avšak spojkový a brzdový pedál sa neplánovane posunuli. Brzdový pedál tak zvýšil riziko poranenia kolena vodiča o veniec volantu. Za bočný náraz dostal Logan o niečo lepšie hodnotenie, hoci prístroje zaznamenali zvýšený tlak na hrudník vodiča. Jeho brucho a panva sú chránené veľmi dobre.

S ochranou detí úzko súvisí vypínateľný airbag spolujazdca. Zmena jeho režimu je však aktívna až po vypnutí a zapnutí zapaľovania. Predpísané detské zádržné systémy použité v smere i proti smeru jazdy poskytli pri bočnom náraze príkladnú ochranu. Počas čelného nárazu elektronika zaznamenala vysoké zaťaženie krku malých detí a zvýšený tlak na hrudník trojročného dieťaťa. Celkovo však Dacia Logan poskytuje slušnú ochranu detí. V ochrane chodcov má rezervy. Kapota síce poskytuje primeraný vankúš pre hlavu chodca i dieťaťa ale tvrdý prelis kapoty, blatníky a nárazník nechránia chodcov vôbec.

SkryťVypnúť reklamu


Dacia Logan a konkurencia
Už samotným tvorcom Loganu bolo jasné, že méta štyroch prípadne piatich hviezdičiek v Euro NCAP je pri daných výrobných nákladoch nedosiahnuteľná. Najlepšie autá nižšej strednej triedy dneška poskytujú výrazne lepšiu ochranu než Logan. Pre majiteľov starších automobilov znamená Logan zlepšenie aj po stránke bezpečnosti a pri tom nejde iba o staré Škodovky. Keď zástupcovia Dacie hovorili o bezpečnosti porovnateľnej s Alfou Romeo 147, znelo to ako žart. Napokon mali pravdu, pretože Alfa Romeo získala iba tri hviezdičky a 21 bodov. V čelnom náraze dopadla výrazne horšie než Dacia Logan. Treba však priznať , že predchádzajúca generácia Škody Octavie je o niečo bezpečnejšia než Dacia Logan.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 604
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 554
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 54 098
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 399
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 337
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 619
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 419
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu