SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Crash test - Dacia Logan

Úvahy o pasívnej bezpečnosti Dacie Logan vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. Dokonca v Nemecku uskutočnili zástupcovia Autobildu a Dekry samostatný nárazový test. Vý

Konečne náraz v Euro NCAP
Úvahy o pasívnej bezpečnosti Dacie Logan vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. Dokonca v Nemecku uskutočnili zástupcovia Autobildu a Dekry samostatný nárazový test. Výsledky testu Logan porovnávali s VW Golf štvrtej generácie. Pre objektívne porovnanie Dacie Logan s konkurenciou však bolo potrebné uskutočniť nárazové testy podľa metodiky euro NCAP, ktoré absolvuje väčšina automobilov dneška. Zástupcovia automobilky Renault ešte pri statickej prezentácii odhadovali bezpečnosť Loganu na úrovni troch hviezdičiek Euro NCAP. Nemýlili sa.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria Loganu je dostatočne pevná na to, aby dostala tri hviezdičky za ochranu dospelých pasažierov. Posádku pri čelnom náraze chránia síce jednostupňové ale správne pracujúce airbagy. Snímače na testovacích figurínach však pri čelnom náraze zaregistrovali zvýšený tlak na hrudník pasažierov vpredu. Na chodidlách vodičových nôh neboli zaznamenané vážnejšie deformácie, avšak spojkový a brzdový pedál sa neplánovane posunuli. Brzdový pedál tak zvýšil riziko poranenia kolena vodiča o veniec volantu. Za bočný náraz dostal Logan o niečo lepšie hodnotenie, hoci prístroje zaznamenali zvýšený tlak na hrudník vodiča. Jeho brucho a panva sú chránené veľmi dobre.

S ochranou detí úzko súvisí vypínateľný airbag spolujazdca. Zmena jeho režimu je však aktívna až po vypnutí a zapnutí zapaľovania. Predpísané detské zádržné systémy použité v smere i proti smeru jazdy poskytli pri bočnom náraze príkladnú ochranu. Počas čelného nárazu elektronika zaznamenala vysoké zaťaženie krku malých detí a zvýšený tlak na hrudník trojročného dieťaťa. Celkovo však Dacia Logan poskytuje slušnú ochranu detí. V ochrane chodcov má rezervy. Kapota síce poskytuje primeraný vankúš pre hlavu chodca i dieťaťa ale tvrdý prelis kapoty, blatníky a nárazník nechránia chodcov vôbec.

Skryť Vypnúť reklamu


Dacia Logan a konkurencia
Už samotným tvorcom Loganu bolo jasné, že méta štyroch prípadne piatich hviezdičiek v Euro NCAP je pri daných výrobných nákladoch nedosiahnuteľná. Najlepšie autá nižšej strednej triedy dneška poskytujú výrazne lepšiu ochranu než Logan. Pre majiteľov starších automobilov znamená Logan zlepšenie aj po stránke bezpečnosti a pri tom nejde iba o staré Škodovky. Keď zástupcovia Dacie hovorili o bezpečnosti porovnateľnej s Alfou Romeo 147, znelo to ako žart. Napokon mali pravdu, pretože Alfa Romeo získala iba tri hviezdičky a 21 bodov. V čelnom náraze dopadla výrazne horšie než Dacia Logan. Treba však priznať , že predchádzajúca generácia Škody Octavie je o niečo bezpečnejšia než Dacia Logan.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  3. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  4. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  7. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 057
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 233
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 706
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 636
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 390
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 018
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 481
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 430
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 426
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 14 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Víťazoslav Würschner: A snívať môžeme ďalej...
  2. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  3. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  4. Jozef Javurek: Historici v Nitre
  5. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  6. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  7. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  1. Stanislav Martinčko: Bude Róbert Fico aj Borisovi Kollárovi ďakovať za dobre odvedenú prácu? 3 171
  2. Peter Chudý: Ako sa zbaviť redaktorky Denníka N, Moniky Tódovej? Alebo hrozí jej zákaz činnosti výkonu povolania? 3 155
  3. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 2 947
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  5. Ingrid Škropeková: Manažér, riaditeľ, upratovačka, chlap či žena. Na ARO je jedno, kým ste. Keď vám povedia, otočte sa mi ritkou, tak sa tou ritkou otočíte. 2 559
  6. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 280
  7. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 252
  8. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 2 226
  1. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  6. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  7. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu