Frankfurt nad Mohanom/Ingolstadt 6. júla (TASR) - Nemecká automobilka BMW vykázala za 1. polrok tohto roka rast počtu predaných automobilov značiek BMW, Mini a Rolls-Royce medziročne o 9 %. Vrátane finančných služieb bol výsledok BMW za prvých 6 mesiacov o 11 % lepší.
Nemecký výrobca potvrdil svoj hospodársky cieľ na tento rok aj napriek tlaku vysokých cien ropy a silnému americkému doláru. Výkonný riaditeľ BMW Helmut Panke uviedol, že očakáva zisk za rok 2005 nad jeho minuloročnou úrovňou. Mníchovská automobilka dosiahla vlani rekordný zisk pred zdanením 3,55 miliardy EUR, čo je v prepočte takmer 136 miliárd SKK.
Podľa Pankeho prejavuje nemecký automobilový trh po roku letargie známky oživenia. Od januára do mája sa zvýšil počet registrácií nových vozidiel o 1,1 %. Automobilka očakáva na domácom trhu mierny nie príliš veľký rast. Pre európsky automobilový trh prognózuje Panke pokles počtu nových registrácií o 1,2 až 1,3 %.
Audi, dcérska spoločnosť koncernu Volkswagen, dosiahla v 1. polroku rekordný odbyt vozidiel. Počet predaných áut tejto luxusnej značky sa zvýšil medziročne v globálnom meradle o 8 % na takmer 422 000 kusov. V júni dosiahol odbyt plus 16 %. Do konca desaťročia sa chce Audi stať lídrom medzi luxusnými automobilkami. Výrobca profitoval najmä z predaja nového modelu A6 a štvordverového A3 Sportback.
Informovala o tom britská agentúra Reuters.
(1 EUR = 38,293 SKK)