BMW iX xDrive 40 | |
Cena od / verzia od (eur) | 78 550 / 78 550 |
Spotreba WLTP výrobca / test (kWh) | 19,4 - 22,5 / 22,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 500 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 3 000; 4 953; 1 967; 1 695 |
V posledných rokoch BMW vystihuje najmä kontroverzný dizajn. Aj nenápadnejšie modely ako napríklad nový rad 2 Active Tourer dostali aspoň obrovské ľadvinky typické pre modely predstavené v ostatných rokoch.
Máloktorý z nich však spôsobil toľko rozruchu ako prvé čisto elektrické SUV značky, ktoré dostalo označenie iX.
S novým modelom sme sa mohli zoznámiť ešte koncom uplynulého roka, počas prvých jázd s výkonnejším modelom iX xDrive 50. Tentokrát sme však na test dostali o niečo slabší, no najmä podstatne dostupnejší model xDrive 40.
Moderný a minimalistický dizajn nie je každému po chuti, odvaha dizajnérom nechýba. Hoci je pravda, že iX nie je veľmi fotogenické a naživo vyzerá lepšie, stále ide o veľmi špecifický dizajn, ktorý sa nebude páčiť každému.
Tmavšia farba a menej agresívne nárazníky sa mu hodia, masívne SUV v tejto konfigurácii pôsobí tak trochu ako vytesané z kameňa. Vkusnejším ho robia tiež exteriérové prvky v bronzovej farbe namiesto štandardných modrých.
Obývačka na kolesách
V kabíne panuje atmosféra pripomínajúca modernú obývačku. Vďaka absencii stredového tunela pôsobí vzdušne a priestranne. Luxus na palube dotvárajú exkluzívne materiály a jednoduché tvary, ktoré sú príjemnou zmenou po rokoch konzervatívnych interiérov BMW.