SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Peugeot 308 sa už nedoťahuje na Golf, ale ide ešte ďalej (test)

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.

Peugeot 308 (Zdroj: Marek Čepa)
Peugeot 308 GT PureTech 130 EAT8 - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)21 190 / 33 590
Spotreba - výrobca / test (l)5,7-5,9 / 6,2
Objem batožinového priestoru (l)412
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2675; 4367; 1852; 1441

Občas sa v seriáloch alebo viacdielnych filmoch stane, že vymenia herca a nový hrá stále tu istú postavu, ako keby sa nič nestalo. Niečo podobné spravil Peugeot s tretím vydaním modelu 308.

Názov ostal, ale už je to úplne iné auto než jeho predchodcovia. Našťastie, iné v tom dobrom zmysle.

Už pri druhej generácii bolo zjavné, že Francúzi sa rozhodli ísť viac nemeckou cestou a lepšie konkurovať kráľovi segmentu Volkswagenu Golf. Dizajn bol zrazu konzervatívnejší a interiér minimalistický, možno až príliš.

Predošlá tristoosmička bola vo svojom segmente prvým autom, ktoré sa vzdalo panelu klimatizácie a väčšinu funkcií ste už museli ovládať dotykovo cez obrazovku. Napriek kritike sa k podobnému riešeniu neskôr odhodlal aj koncern Volkswagen a ďalší.

Situácia sa však mení a s ňou celkom výrazne aj nový Peugeot 308. Zdá sa, že Francúzi rúbu vysoko a už si za rivala neberú Golf, ale rovno nemeckú prémiu, teda aspoň dizajnovo.

To je Peugeot?

Počas testu sa nám viackrát stalo, že sa ľudia pýtali, či je to naozaj Peugeot. Zmiatlo ich najmä nové logo značky, ktoré sa prvýkrát objavuje práve na 308. Vyzerá ako erb, v ktorom už nie je celá podobizeň leva, ale len jeho hlava.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu