Citroën C4 1,4 16V Plus

Porota, ktorá rozhoduje o titule Auta roka, má väčšinou k dispozícii kandidátov v najlepšom vybavení a top motorizáciách. Aktuálny držiteľ tohto ocenenia na Slovensku Citroen C4 pochádza z nižšej strednej triedy, kde rozdiely medzi verziami môžu byť ...

Limitujúcim faktorom jazdných vlastností najlacnejšej a najslabšej verzie sú jedine pneumatiky s vysokým profilom. Podvozok sa pri vysokej rýchlosti správa vypočítateľne, stabilne a pritom komfortne. Riadenie je však precitlivené na priečne nerovnosti.

Porota, ktorá rozhoduje o titule Auta roka, má väčšinou k dispozícii kandidátov v najlepšom vybavení a top motorizáciách. Aktuálny držiteľ tohto ocenenia na Slovensku Citroen C4 pochádza z nižšej strednej triedy, kde rozdiely medzi verziami môžu byť obrovské. Nás zaujímalo slovenské auto roka v "ľudovom" prevedení.

Akcie rozhodujú

Predajné akcie zamerané na klimatizáciu zdarma sú osvedčeným receptom na predaj a inak to nie je ani v prípade najlacnejšej verzie modelového radu C4. Ťažšie predajný základný model sa tak stáva atraktívnym pre skupinu ľudí túžiacich po poriadnom aute, ale za čo najnižšiu sumu. Väčšiu silu než titul auto roka má v tomto prípade momentálna akcia a cenové zvýhodnenie. Na interiér s tromi displejmi a volantom bez pohyblivého stredu treba kompatibilný vkus a pochopenie.

Na druhej strane musíme oceniť inovatívny prístup značky Citroen k stvárneniu a praktickému využitiu interiéru. Na nedostatok miesta v C4 sa sťažovať nemôžeme, a to isté platí o výhľade z miesta vodiča.

V najlacnejšej verzii auta nižšej strednej triedy by sme čakali kvalitnejší povrch plastov a precíznejšie vypracovanie detailov. Test najlacnejšej verzie predstavuje zaujímavé stretnutie s realitou, pretože po stránke techniky inovatívny model C4 má zo všetkých ospevovaných prvkov iba prevratný volant, elektrické predné okná, ABS a klimatizáciu. Dvojvrstvové sklá, systém neželaného opustenia jazdného pruhu Afil, ESP, navigačný systém a natáčacie svetlomety sú určené pre top verzie za top ceny.

Naša pozornosť sa tak sústredila na to, čo dokáže ponúknuť Citroen C4 v základnom vybavení.

Priestor

Priestor pre posádku rozhodne patrí k najlepším v triede, zvlášť miera komfortu, teda vzdialenosť od pedálov po operadlo zadných sedadiel. Odkladacie priestory a poličky sme našli takmer všade vrátane zadných dverí. Spolu s batožinovým priestorom objemu 352 l, veľkým vstupným otvorom a sklápateľnými zadnými operadlami sa javí Citroen C4 ako zaujímavý rodinný hatchback a po stránke úžitku má čo ponúknuť.

Okrem akciovej klimatizácie základné vybavenie Plus ponúka počítač, elektrické ovládanie predných okien a spätných zrkadiel, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s variabilnou tuhosťou bedrovej opierky. Netradičným, ale príjemným prvkom základného vybavenia bol tempomat druhej generácie s ovládaním na pevnom strede volantu.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP Citroen C4 získal mimoriadne vysoké hodnotenie pri čelnom i bočnom náraze. Navyše prevádzkovatelia testu ocenili ochranu chodcov a detí v autosedačkách. Základnej Cé-štvorke preto nechýbajú úchyty Isofix pre detskú autosedačku a predpínače bezpečnostných pásov.

Lacná verzia však ponúka iba čelné airbagy, pritom za príplatok 15 000 korún sú v ponuke bočné aj hlavové. Počet airbagov v základnej verzií by mohol byť aj na úkor tempomatu vyšší. Potešil nás systém ABS, brzdový asistent a stabilný podvozok.

V súlade s najnovšími požiadavkami Citroen upozorňuje posádku na nezapnuté pásy na všetkých sedadlách. Zvuk upozorňujúci na nezapnutý pás je poriadne protivný a dosiahne svoje.

Úsporný motor

Motory s objemom okolo 1,4 l bývajú v tejto triede viac trpené ako žiadané. Citroen má pod kapotou benzínový štvorvalec 1,4 16V s prijateľným výkonom 65 kW (90 k), ktorý neobľubuje vysoké otáčky. Napriek tomu celkom slušne ťahá a bez problémov udržiava aj vyššie diaľničné rýchlosti.

Pri pokojnom jazdení sa dá dosiahnuť dlhodobý priemer pod sedem litrov a tak sa priblížiť údajom výrobcu (6,4 l/100 km). V podmienkach testu a rýchlejšej jazdy si motor pýtal 7,5 l/100 km.

V istých oblastiach (dva airbagy) musia byť zákazníci k základnému prevedeniu slovenského Auta roka 2005 zhovievaví. Určite však neprídu skrátka ani pri základnej verzii s primeraným motorom i vybavením.

Mierne provokujúci dizajn zrejme nedosiahne takú širokú obľubu ako uhladené konkurenčné modely, na druhej strane si Citroen zachováva svoje osobité postavenie vo svete dizajnu a zostáva sám sebou aj v najlacnejšom prevedení.

Citroen C4 prináša úplne nový pohľad na komunikáciu s autom. Vodič síce musí sledovať až tri displeje a otáčať iba vencom volantu, ale aj na to sa dá zvyknúť. Ergonómii interéru možno vytknúť iba nízko umiestnené ovládanie ventilačnej sústavy a nevýrazné bočné vedenie sedadiel.

Nastupovanie dozadu uľahčuje účelne vyriešený vstupný otvor. Vysokí cestujúci by privítali trochu viac miesta nad hlavou. Inak je priestoru na zadných sedadlách viac ako dosť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  7. Najužitočnejšia appka
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  9. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  10. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  3. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  4. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  5. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  6. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  7. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  8. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  1. Najužitočnejšia appka 16 341
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 705
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 716
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 650
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 909
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 540
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 190
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 199
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 002
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 413

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

AUTO

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.