SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Citroën C4 1,4 16V Plus

Porota, ktorá rozhoduje o titule Auta roka, má väčšinou k dispozícii kandidátov v najlepšom vybavení a top motorizáciách. Aktuálny držiteľ tohto ocenenia na Slovensku Citroen C4 pochádza z nižšej strednej triedy, kde rozdiely medzi verziami môžu byť ...

Limitujúcim faktorom jazdných vlastností najlacnejšej a najslabšej verzie sú jedine pneumatiky s vysokým profilom. Podvozok sa pri vysokej rýchlosti správa vypočítateľne, stabilne a pritom komfortne. Riadenie je však precitlivené na priečne nerovnosti.

Porota, ktorá rozhoduje o titule Auta roka, má väčšinou k dispozícii kandidátov v najlepšom vybavení a top motorizáciách. Aktuálny držiteľ tohto ocenenia na Slovensku Citroen C4 pochádza z nižšej strednej triedy, kde rozdiely medzi verziami môžu byť obrovské. Nás zaujímalo slovenské auto roka v "ľudovom" prevedení.

Akcie rozhodujú

Predajné akcie zamerané na klimatizáciu zdarma sú osvedčeným receptom na predaj a inak to nie je ani v prípade najlacnejšej verzie modelového radu C4. Ťažšie predajný základný model sa tak stáva atraktívnym pre skupinu ľudí túžiacich po poriadnom aute, ale za čo najnižšiu sumu. Väčšiu silu než titul auto roka má v tomto prípade momentálna akcia a cenové zvýhodnenie. Na interiér s tromi displejmi a volantom bez pohyblivého stredu treba kompatibilný vkus a pochopenie.

Na druhej strane musíme oceniť inovatívny prístup značky Citroen k stvárneniu a praktickému využitiu interiéru. Na nedostatok miesta v C4 sa sťažovať nemôžeme, a to isté platí o výhľade z miesta vodiča.

V najlacnejšej verzii auta nižšej strednej triedy by sme čakali kvalitnejší povrch plastov a precíznejšie vypracovanie detailov. Test najlacnejšej verzie predstavuje zaujímavé stretnutie s realitou, pretože po stránke techniky inovatívny model C4 má zo všetkých ospevovaných prvkov iba prevratný volant, elektrické predné okná, ABS a klimatizáciu. Dvojvrstvové sklá, systém neželaného opustenia jazdného pruhu Afil, ESP, navigačný systém a natáčacie svetlomety sú určené pre top verzie za top ceny.

Naša pozornosť sa tak sústredila na to, čo dokáže ponúknuť Citroen C4 v základnom vybavení.

Priestor

Priestor pre posádku rozhodne patrí k najlepším v triede, zvlášť miera komfortu, teda vzdialenosť od pedálov po operadlo zadných sedadiel. Odkladacie priestory a poličky sme našli takmer všade vrátane zadných dverí. Spolu s batožinovým priestorom objemu 352 l, veľkým vstupným otvorom a sklápateľnými zadnými operadlami sa javí Citroen C4 ako zaujímavý rodinný hatchback a po stránke úžitku má čo ponúknuť.

Okrem akciovej klimatizácie základné vybavenie Plus ponúka počítač, elektrické ovládanie predných okien a spätných zrkadiel, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s variabilnou tuhosťou bedrovej opierky. Netradičným, ale príjemným prvkom základného vybavenia bol tempomat druhej generácie s ovládaním na pevnom strede volantu.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP Citroen C4 získal mimoriadne vysoké hodnotenie pri čelnom i bočnom náraze. Navyše prevádzkovatelia testu ocenili ochranu chodcov a detí v autosedačkách. Základnej Cé-štvorke preto nechýbajú úchyty Isofix pre detskú autosedačku a predpínače bezpečnostných pásov.

Lacná verzia však ponúka iba čelné airbagy, pritom za príplatok 15 000 korún sú v ponuke bočné aj hlavové. Počet airbagov v základnej verzií by mohol byť aj na úkor tempomatu vyšší. Potešil nás systém ABS, brzdový asistent a stabilný podvozok.

V súlade s najnovšími požiadavkami Citroen upozorňuje posádku na nezapnuté pásy na všetkých sedadlách. Zvuk upozorňujúci na nezapnutý pás je poriadne protivný a dosiahne svoje.

Úsporný motor

Motory s objemom okolo 1,4 l bývajú v tejto triede viac trpené ako žiadané. Citroen má pod kapotou benzínový štvorvalec 1,4 16V s prijateľným výkonom 65 kW (90 k), ktorý neobľubuje vysoké otáčky. Napriek tomu celkom slušne ťahá a bez problémov udržiava aj vyššie diaľničné rýchlosti.

Pri pokojnom jazdení sa dá dosiahnuť dlhodobý priemer pod sedem litrov a tak sa priblížiť údajom výrobcu (6,4 l/100 km). V podmienkach testu a rýchlejšej jazdy si motor pýtal 7,5 l/100 km.

V istých oblastiach (dva airbagy) musia byť zákazníci k základnému prevedeniu slovenského Auta roka 2005 zhovievaví. Určite však neprídu skrátka ani pri základnej verzii s primeraným motorom i vybavením.

Mierne provokujúci dizajn zrejme nedosiahne takú širokú obľubu ako uhladené konkurenčné modely, na druhej strane si Citroen zachováva svoje osobité postavenie vo svete dizajnu a zostáva sám sebou aj v najlacnejšom prevedení.

Citroen C4 prináša úplne nový pohľad na komunikáciu s autom. Vodič síce musí sledovať až tri displeje a otáčať iba vencom volantu, ale aj na to sa dá zvyknúť. Ergonómii interéru možno vytknúť iba nízko umiestnené ovládanie ventilačnej sústavy a nevýrazné bočné vedenie sedadiel.

Nastupovanie dozadu uľahčuje účelne vyriešený vstupný otvor. Vysokí cestujúci by privítali trochu viac miesta nad hlavou. Inak je priestoru na zadných sedadlách viac ako dosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 526
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 823
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 635
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 300
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 795
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 632
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 534
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 499
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 456
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 435
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Keď začal boj s extrémizmom prinášať výsledky, prokuratúra ho ide oslabiť

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).

Koronavírus: V Česku pribudlo takmer 10-tisíc nových prípadov (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 226-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 637 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.
Keď pred štyrmi rokmi skladal Trump prísahu, mal pri sebe rodinu - zľava manželka Melania, Barron, Ivanka, Eric, Tiffany.
CYNICKÁ OBLUDA

Ako presvedčiť boha

Po očividnom úspechu jarného prelietavania proti covidu, cirkevný predstaviteľ opäť v lietadle s relikviou.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.