SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Dacia Logan bola na nárazových skúškach Euro NCAP

Úvahy o tom, či má Dacia Logan dostatočnú pasívnu bezpečnosť, vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. V Nemecku zástupcovia Autobildu a Dekry dokonca urobili samostatný ...

Karoséria Loganu je dostatočne pevná na to, aby dostala tri hviezdičky za ochranu dospelých pasažierov. Posádku pri čelnom náraze chránia síce jednostupňové, ale správne pracujúce airbagy. Snímače na testovacích figurínach však pri čelnom náraze zaregistrovali zvýšený tlak na hrudník pasažierov vpredu. Na chodidlách vodičových nôh neboli zaznamenané vážnejšie deformácie, avšak spojkový a brzdový pedál sa neplánovane posunuli. Brzdový pedál tak zvýšil riziko poranenia kolena vodiča o veniec volantu. Za bočný náraz dostal Logan o niečo lepšie hodnotenie, hoci prístroje zaznamenali zvýšený tlak na hrudník vodiča. Jeho brucho a panva sú chránené veľmi dobre.

Úvahy o tom, či má Dacia Logan dostatočnú pasívnu bezpečnosť, vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. V Nemecku zástupcovia Autobildu a Dekry dokonca urobili samostatný nárazový test. Výsledky testu Loganu porovnávali s VW Golf štvrtej generácie.

Pre objektívne porovnanie Dacie Logan s konkurenciou však bolo treba urobiť nárazové testy podľa metodiky Euro NCAP, ktoré absolvuje väčšina automobilov. Zástupcovia automobilky Renault odhadovali bezpečnosť Loganu na úrovni troch hviezdičiek Euro NCAP. Nemýlili sa.

Už tvorcom Loganu bolo jasné, že méta štyroch prípadne piatich hviezdičiek v Euro NCAP je pri daných výrobných nákladoch nedosiahnuteľná. Najlepšie autá nižšej strednej triedy dneška poskytujú výrazne lepšiu ochranu než Logan. Pre majiteľov starších automobilov znamená Logan zlepšenie aj po stránke bezpečnosti a pritom nejde iba o staré škodovky. Keď zástupcovia Dacie hovorili o bezpečnosti porovnateľnej s Alfou Romeo 147, znelo to ako žart. Napokon mali pravdu, pretože Alfa Romeo získala tiež iba tri hviezdičky a 21 bodov. V čelnom náraze dopadla výrazne horšie než Dacia Logan. Treba však priznať, že predchádzajúca generácia Škody Octavie je o niečo bezpečnejšia než Dacia Logan.

Automobil Modelový rok Hodnotenie Euro NCAP

Počet Body Body Súčet hviezdičiek za čelný náraz za bočný náraz bodov

Dacia Logan 2005 3 8 11 19
Alfa Romeo 147 2001 3 3 18 21
Citroen Xsara 1998 3 7 13 20
Nissan Almera 1999 2 3 11 14
Škoda Octavia 2001 4 10 15 25
Mitsubishi Carisma 2001 3 10 14 24
S ochranou detí úzko súvisí vypínateľný airbag spolujazdca. Zmena jeho režimu je však aktívna až po vypnutí a zapnutí zapaľovania. Predpísané detské zádržné systémy použité v smere i proti smeru jazdy poskytli pri bočnom náraze príkladnú ochranu. Počas čelného nárazu elektronika zaznamenala vysoké zaťaženie krku malých detí a zvýšený tlak na hrudník trojročného dieťaťa. Celkovo však Dacia Logan poskytuje slušnú ochranu detí. V ochrane chodcov má rezervy. Kapota síce poskytuje primeraný vankúš pre hlavu chodca i dieťaťa, ale tvrdý prelis kapoty, blatníky a nárazník nechránia chodcov vôbec.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  2. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  3. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  4. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  6. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  7. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  1. P3 stavia pri Lozorne novú halu
  2. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  3. Až dve tretiny Slovákov chcú mať všetky služby v jednom balíku
  4. A čokoládového Oscara získava – táto slovenská pralinka! Mňam!
  5. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  10. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  1. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 324
  2. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 8 988
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 933
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 377
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 190
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 690
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 227
  8. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 2 775
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 487
  10. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite 2 433
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pokapala pri Levicách slaňina
  2. Dušan Vršanský: Chcete e-certifikát po očkovaní? Nebuďte naivní, nedostanete nič, časť2.
  3. Robert Škerko: Naša prvá dovolenka na Sázave .
  4. Adriana Boysová: Stretnutie
  5. Andy Nosko: Uniknuté odposluchy Fica a spol - možné scenáre
  6. Martina Paulenová: Ako som medzi dvoma kojeniami vyšla nad hmlu a videla slnko
  7. Július Kovács: Fico nám tu skáče, že budú koláče.
  8. Kristína Jakubičková: Čo má spoločné "duckface" žena a študáci rozbití na šrot?
  1. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 16 875
  2. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 16 096
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 13 487
  4. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 412
  5. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 7 080
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 328
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 295
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 957
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu