Dacia Logan bola na nárazových skúškach Euro NCAP

Úvahy o tom, či má Dacia Logan dostatočnú pasívnu bezpečnosť, vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. V Nemecku zástupcovia Autobildu a Dekry dokonca urobili samostatný ...

Karoséria Loganu je dostatočne pevná na to, aby dostala tri hviezdičky za ochranu dospelých pasažierov. Posádku pri čelnom náraze chránia síce jednostupňové, ale správne pracujúce airbagy. Snímače na testovacích figurínach však pri čelnom náraze zaregistrovali zvýšený tlak na hrudník pasažierov vpredu. Na chodidlách vodičových nôh neboli zaznamenané vážnejšie deformácie, avšak spojkový a brzdový pedál sa neplánovane posunuli. Brzdový pedál tak zvýšil riziko poranenia kolena vodiča o veniec volantu. Za bočný náraz dostal Logan o niečo lepšie hodnotenie, hoci prístroje zaznamenali zvýšený tlak na hrudník vodiča. Jeho brucho a panva sú chránené veľmi dobre.

Úvahy o tom, či má Dacia Logan dostatočnú pasívnu bezpečnosť, vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. V Nemecku zástupcovia Autobildu a Dekry dokonca urobili samostatný nárazový test. Výsledky testu Loganu porovnávali s VW Golf štvrtej generácie.

Pre objektívne porovnanie Dacie Logan s konkurenciou však bolo treba urobiť nárazové testy podľa metodiky Euro NCAP, ktoré absolvuje väčšina automobilov. Zástupcovia automobilky Renault odhadovali bezpečnosť Loganu na úrovni troch hviezdičiek Euro NCAP. Nemýlili sa.

Už tvorcom Loganu bolo jasné, že méta štyroch prípadne piatich hviezdičiek v Euro NCAP je pri daných výrobných nákladoch nedosiahnuteľná. Najlepšie autá nižšej strednej triedy dneška poskytujú výrazne lepšiu ochranu než Logan. Pre majiteľov starších automobilov znamená Logan zlepšenie aj po stránke bezpečnosti a pritom nejde iba o staré škodovky. Keď zástupcovia Dacie hovorili o bezpečnosti porovnateľnej s Alfou Romeo 147, znelo to ako žart. Napokon mali pravdu, pretože Alfa Romeo získala tiež iba tri hviezdičky a 21 bodov. V čelnom náraze dopadla výrazne horšie než Dacia Logan. Treba však priznať, že predchádzajúca generácia Škody Octavie je o niečo bezpečnejšia než Dacia Logan.

Automobil Modelový rok Hodnotenie Euro NCAP

Počet Body Body Súčet hviezdičiek za čelný náraz za bočný náraz bodov

Dacia Logan 2005 3 8 11 19
Alfa Romeo 147 2001 3 3 18 21
Citroen Xsara 1998 3 7 13 20
Nissan Almera 1999 2 3 11 14
Škoda Octavia 2001 4 10 15 25
Mitsubishi Carisma 2001 3 10 14 24
S ochranou detí úzko súvisí vypínateľný airbag spolujazdca. Zmena jeho režimu je však aktívna až po vypnutí a zapnutí zapaľovania. Predpísané detské zádržné systémy použité v smere i proti smeru jazdy poskytli pri bočnom náraze príkladnú ochranu. Počas čelného nárazu elektronika zaznamenala vysoké zaťaženie krku malých detí a zvýšený tlak na hrudník trojročného dieťaťa. Celkovo však Dacia Logan poskytuje slušnú ochranu detí. V ochrane chodcov má rezervy. Kapota síce poskytuje primeraný vankúš pre hlavu chodca i dieťaťa, ale tvrdý prelis kapoty, blatníky a nárazník nechránia chodcov vôbec.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  4. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  5. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  6. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  10. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  1. Do we have "Sagans" in language education?
  2. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  5. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  6. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  7. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Realitná činnosť ako podnikanie
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 22 344
  2. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 15 061
  3. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 13 187
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 12 206
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 807
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 721
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 231
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 599
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 586
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 693

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Hrádza proti extrémizmu sa rozpadla (píše Michal Havran)

Fašisti na nič iné nečakali

EKONOMIKA

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami.

DOMOV

Novinára, ktorého žaloval Paška za ohováranie, oslobodia

Súd mu za článol vymeral podmienku 18 mesiacov a zákaz činnosti.

Neprehliadnite tiež

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť. Štát tiež zníži pokuty a umožní rozšíriť počet staníc.

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.