Karoséria Loganu je dostatočne pevná na to, aby dostala tri hviezdičky za ochranu dospelých pasažierov. Posádku pri čelnom náraze chránia síce jednostupňové, ale správne pracujúce airbagy. Snímače na testovacích figurínach však pri čelnom náraze zaregistrovali zvýšený tlak na hrudník pasažierov vpredu. Na chodidlách vodičových nôh neboli zaznamenané vážnejšie deformácie, avšak spojkový a brzdový pedál sa neplánovane posunuli. Brzdový pedál tak zvýšil riziko poranenia kolena vodiča o veniec volantu. Za bočný náraz dostal Logan o niečo lepšie hodnotenie, hoci prístroje zaznamenali zvýšený tlak na hrudník vodiča. Jeho brucho a panva sú chránené veľmi dobre. |
Úvahy o tom, či má Dacia Logan dostatočnú pasívnu bezpečnosť, vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. V Nemecku zástupcovia Autobildu a Dekry dokonca urobili samostatný nárazový test. Výsledky testu Loganu porovnávali s VW Golf štvrtej generácie.
Pre objektívne porovnanie Dacie Logan s konkurenciou však bolo treba urobiť nárazové testy podľa metodiky Euro NCAP, ktoré absolvuje väčšina automobilov. Zástupcovia automobilky Renault odhadovali bezpečnosť Loganu na úrovni troch hviezdičiek Euro NCAP. Nemýlili sa.
Už tvorcom Loganu bolo jasné, že méta štyroch prípadne piatich hviezdičiek v Euro NCAP je pri daných výrobných nákladoch nedosiahnuteľná. Najlepšie autá nižšej strednej triedy dneška poskytujú výrazne lepšiu ochranu než Logan. Pre majiteľov starších automobilov znamená Logan zlepšenie aj po stránke bezpečnosti a pritom nejde iba o staré škodovky. Keď zástupcovia Dacie hovorili o bezpečnosti porovnateľnej s Alfou Romeo 147, znelo to ako žart. Napokon mali pravdu, pretože Alfa Romeo získala tiež iba tri hviezdičky a 21 bodov. V čelnom náraze dopadla výrazne horšie než Dacia Logan. Treba však priznať, že predchádzajúca generácia Škody Octavie je o niečo bezpečnejšia než Dacia Logan.
Automobil Modelový rok Hodnotenie Euro NCAP
Počet Body Body Súčet hviezdičiek za čelný náraz za bočný náraz bodov
Dacia Logan | 2005 | 3 | 8 | 11 | 19 |
Alfa Romeo 147 | 2001 | 3 | 3 | 18 | 21 |
Citroen Xsara | 1998 | 3 | 7 | 13 | 20 |
Nissan Almera | 1999 | 2 | 3 | 11 | 14 |
Škoda Octavia | 2001 | 4 | 10 | 15 | 25 |
Mitsubishi Carisma | 2001 | 3 | 10 | 14 | 24 |
S ochranou detí úzko súvisí vypínateľný airbag spolujazdca. Zmena jeho režimu je však aktívna až po vypnutí a zapnutí zapaľovania. Predpísané detské zádržné systémy použité v smere i proti smeru jazdy poskytli pri bočnom náraze príkladnú ochranu. Počas čelného nárazu elektronika zaznamenala vysoké zaťaženie krku malých detí a zvýšený tlak na hrudník trojročného dieťaťa. Celkovo však Dacia Logan poskytuje slušnú ochranu detí. V ochrane chodcov má rezervy. Kapota síce poskytuje primeraný vankúš pre hlavu chodca i dieťaťa, ale tvrdý prelis kapoty, blatníky a nárazník nechránia chodcov vôbec. |