SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Dacia Logan bola na nárazových skúškach Euro NCAP

Úvahy o tom, či má Dacia Logan dostatočnú pasívnu bezpečnosť, vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. V Nemecku zástupcovia Autobildu a Dekry dokonca urobili samostatný ...

Karoséria Loganu je dostatočne pevná na to, aby dostala tri hviezdičky za ochranu dospelých pasažierov. Posádku pri čelnom náraze chránia síce jednostupňové, ale správne pracujúce airbagy. Snímače na testovacích figurínach však pri čelnom náraze zaregistrovali zvýšený tlak na hrudník pasažierov vpredu. Na chodidlách vodičových nôh neboli zaznamenané vážnejšie deformácie, avšak spojkový a brzdový pedál sa neplánovane posunuli. Brzdový pedál tak zvýšil riziko poranenia kolena vodiča o veniec volantu. Za bočný náraz dostal Logan o niečo lepšie hodnotenie, hoci prístroje zaznamenali zvýšený tlak na hrudník vodiča. Jeho brucho a panva sú chránené veľmi dobre.

Úvahy o tom, či má Dacia Logan dostatočnú pasívnu bezpečnosť, vznikli okamžite po uvedení lacného rodinného auta do predaja, presnejšie povedané pred uvedením Loganu na západné trhy. V Nemecku zástupcovia Autobildu a Dekry dokonca urobili samostatný nárazový test. Výsledky testu Loganu porovnávali s VW Golf štvrtej generácie.

Pre objektívne porovnanie Dacie Logan s konkurenciou však bolo treba urobiť nárazové testy podľa metodiky Euro NCAP, ktoré absolvuje väčšina automobilov. Zástupcovia automobilky Renault odhadovali bezpečnosť Loganu na úrovni troch hviezdičiek Euro NCAP. Nemýlili sa.

Už tvorcom Loganu bolo jasné, že méta štyroch prípadne piatich hviezdičiek v Euro NCAP je pri daných výrobných nákladoch nedosiahnuteľná. Najlepšie autá nižšej strednej triedy dneška poskytujú výrazne lepšiu ochranu než Logan. Pre majiteľov starších automobilov znamená Logan zlepšenie aj po stránke bezpečnosti a pritom nejde iba o staré škodovky. Keď zástupcovia Dacie hovorili o bezpečnosti porovnateľnej s Alfou Romeo 147, znelo to ako žart. Napokon mali pravdu, pretože Alfa Romeo získala tiež iba tri hviezdičky a 21 bodov. V čelnom náraze dopadla výrazne horšie než Dacia Logan. Treba však priznať, že predchádzajúca generácia Škody Octavie je o niečo bezpečnejšia než Dacia Logan.

Automobil Modelový rok Hodnotenie Euro NCAP

Počet Body Body Súčet hviezdičiek za čelný náraz za bočný náraz bodov

Dacia Logan 2005 3 8 11 19
Alfa Romeo 147 2001 3 3 18 21
Citroen Xsara 1998 3 7 13 20
Nissan Almera 1999 2 3 11 14
Škoda Octavia 2001 4 10 15 25
Mitsubishi Carisma 2001 3 10 14 24
S ochranou detí úzko súvisí vypínateľný airbag spolujazdca. Zmena jeho režimu je však aktívna až po vypnutí a zapnutí zapaľovania. Predpísané detské zádržné systémy použité v smere i proti smeru jazdy poskytli pri bočnom náraze príkladnú ochranu. Počas čelného nárazu elektronika zaznamenala vysoké zaťaženie krku malých detí a zvýšený tlak na hrudník trojročného dieťaťa. Celkovo však Dacia Logan poskytuje slušnú ochranu detí. V ochrane chodcov má rezervy. Kapota síce poskytuje primeraný vankúš pre hlavu chodca i dieťaťa, ale tvrdý prelis kapoty, blatníky a nárazník nechránia chodcov vôbec.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 976
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 850
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 890
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 315
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 788
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 11 773
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 258
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 909
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 756
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 094
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na obranu deduškov

Vláda seniorom „odporúča“ zákaz vychádzania.

Peter Tkačenko
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.