SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

BMW i4 M50 je elektromobil, ktorý obmäkčí aj zarytých odporcov (test)

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.

BMW i4 M50 (Zdroj: Marek Čepa)
BMW i4 M50 Gran Coupe
Cena od / verzia od (eur)58 660 / 71 660
Spotreba WLTP výrobca / test (kWh/100 km)18 – 22,5 / 23,8
Objem batožinového priestoru (l)470
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2856; 4783; 1852; 1448

Za predchádzajúce roky sa na trhu objavilo množstvo nových elektromobilov. Kedysi šlo skôr o raritu, no stretnúť dnes na ceste také auto je úplne bežné.

Stále však existujú takí, ktorí k elektrickému pohonu pristupujú s nedôverou, najmä keď ide o športové autá. Mnohí totiž máme v mysliach, že poriadny výkon predsa musí sprevádzať aj riadny rachot motora.

Jedným z áut, ktoré by mohli týmto pochybovačom zmeniť názor, je práve BMW i4 M50. Ide o prvý elektromobil divízie M, ktorá sa preslávila práve výkonnými športovými sedanmi.

V podobnom duchu sa nesie aj ich prvý elektrický model. Elektrické štvordverové kupé sa z väčšej časti delí o kontroverzný vzhľad s radom 4 Gran Coupe vo verzii M Sport vrátane dizajnu športových nárazníkov.

Bezemisný pohon prezrádza zaslepená mriežka, absencia niektorých nasávacích otvorov a, samozrejme, chýbajúce koncovky výfuku.

Športové ambície auta dávajú jasne najavo exteriérové doplnky z karbónu, aj veľké M Sport brzdy skrývajúce sa za príplatkovými 20-palcovými kolesami. Na nich sú obuté široké športové pneumatiky s rozmermi 255/35 R20 vpredu a až 285/30 R20 vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Masívne gumy si vyžiadali aj nie práve najelegantnejšie rozšírenie lemov blatníkov, ktoré nájdeme len na autách s týmito diskami. Nemá ich ani každá M50. Aj bez zvuku na seba auto strhávalo pozornosť všade, kam prišlo, z nemalej časti vďaka špeciálnej modrej farbe, ktorá je za nemalý príplatok 3463 eur.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu